Gå til innhold

Peppa Gris, hvorfor heter alle Gris til etternavn unntatt Georg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I introen heter de Peppa Gris, Mamma Gris, Pappa Gris, og.. lillebroren min Georg. Og hver gang besteforeldrene er med kalles de konsekvent Bestefar Gris og Bestemor Gris. Men Georg? Omtales konsekvent bare som Georg. Heter han ikke Georg Gris, og hvorfor kalles han aldri det? For tungvint å si, kanskje? Noen som vet?

Og dessuten burde selvsagt Peppa fått et annet navn på norsk! For likt Pappa! F.eks filmen King Kong ville jo blitt Kong Kong direkte oversatt, men der var de fornuftige nok til å beholde originaltittelen, det motsatte problemet på en måte.

Anonymkode: b519f...b27

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dette ville jeg ikke brukt tid og hjerneceller på å spekulere og tenke over 😂

Anonymkode: 9a0a8...db5

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette ville jeg ikke brukt tid og hjerneceller på å spekulere og tenke over 😂

Anonymkode: 9a0a8...db5

Nei, den skulle jeg ha latt vær, ikke bitt meg fast i.

Anonymkode: e362f...e9c

• Liker 1
Skrevet

Har aldri tenkt over det med etternavnet. Men syns det er rart at Peppa er den eneste av alle barna i universet som ikke har samme forbokstav i fornavn og etternavn. Du har Susi Sau, Kjetil Kanin, Pedro Ponni osv. På engelsk gir det jo mening med Peppa Pig. Men på norsk burde de ha dømt henne om til f.eks Guri Gris.

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Amatariel skrev:

Har aldri tenkt over det med etternavnet. Men syns det er rart at Peppa er den eneste av alle barna i universet som ikke har samme forbokstav i fornavn og etternavn. Du har Susi Sau, Kjetil Kanin, Pedro Ponni osv. På engelsk gir det jo mening med Peppa Pig. Men på norsk burde de ha dømt henne om til f.eks Guri Gris.

Enig! Har jeg ikke tenkt på før, godt observert! Sauen Shaun også. Enda en grunn til at Peppa er et dårlig navn på norsk.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Soleklart.

Pappa Gris håpte på gutt men det ble jente, så det ble Peppa i stedet for Pappa Junior. 

Georg er sikkert resultat av et sidesprang med en dinosaurkurator, som forklarer mangel av etternavn, samt fiksering på dinosaurer og den ene leken som han fikk av biologisk far. 

Anonymkode: 8a9c5...681

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil gjette at det er fordi Georg er litt tyngre å uttale fordi tonen går litt opp og ned i det navnet, men personlig syns jeg "Georg Gris" funker helt fint å si.

Anonymkode: 58eff...2f2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil gjette at det er fordi Georg er litt tyngre å uttale fordi tonen går litt opp og ned i det navnet, men personlig syns jeg "Georg Gris" funker helt fint å si.

Anonymkode: 58eff...2f2

Det er er spørsmål om man skal si Georg Gris med en tydelig pause mellom ordene, eller bare Georgris, hvor man slår sammen g-ene.

• Liker 4
Skrevet

Vet i hvert fall at navnene til alle vennene til Peppa begynner på forbokstaven til det dyre de er. Suzy sau, Pedro ponny, Unni ulv osv. Samme gjelder Peppa på originalspråket. Men Georg er et mysterium😂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som voksen er det ikke vanskelig å si Georg Gris (selv om det ikke nødvendigvis sklir lett av tungen), men det er sikkert verre for et barn. Han burde hett Geir Gris. Geir og Guri Gris hadde funka fjell.

Anonymkode: 85bcb...e15

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Nå er jo peppa gris litt spesielt morsomt program da 😂 

Anonymkode: 71caf...a91

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke særlig grei nå! Kommer til å gruble på denne i lang tid. Kan noen ta ansvar for å komme til bunns i dette?

Anonymkode: bb5a0...dc3

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, Amatariel skrev:

På svensk heter hun Greta Gris

Anonymkode: 38e27...12c

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje Georg er fosterbarn.

Anonymkode: dfb56...7b2

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

På dansk heter hun Gurli Gris. 

Anonymkode: e242e...151

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker said:

34 minutter siden, AnonymBruker said:

På dansk heter hun Gurli Gris. 

Anonymkode: e242e...151

Typisk norsk å ikke oversette det skikkelig..

Anonymkode: 85bcb...e15

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Han er sikkert adoptert 😈

Anonymkode: 2b3be...a87

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

«How dare you!... snoooork»

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enig! Har jeg ikke tenkt på før, godt observert! Sauen Shaun også. Enda en grunn til at Peppa er et dårlig navn på norsk.

Gunda hadde vært perfekt.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som vet?

Det er fordi han er så liten. Det er en klassisk måte å fortelle til barn om små barn. Han kan sikkert ikke si etternavnet sitt enda. 

Anonymkode: 5d836...538

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...