kula Skrevet 13. juli 2005 #41 Skrevet 13. juli 2005 For de som har svart her som sliter med dette ofte har jeg et tips. Jeg også slet fælt og hadde urinveisinfeksjon flere ganger i året. De kom som sånn *knips*! Masse blod i urinene nesten med en gang. Jeg fikk tips om å begynne med Hiprex. Det er på blå resept og jeg tar det hver dag. Forsurner urinen veldig. Jeg har ikke hatt det på 2 år! Bank i bordet! Hør med legen! Men husk; det er forebyggende for de som sliter veldig med dette. ← Vidundermedisin ja! aner ikke hva jeg hadde gjort hvis ikke Hiprex ikke fantes.
Gjest Moonshadow Skrevet 14. juli 2005 #42 Skrevet 14. juli 2005 Jeg har også fått denne dritten nå Det gjør så ondt... Skulle vært til lege men har uansett ikke råd til å hente ut noe medisin før om to uker
Gjest Violetta Skrevet 14. juli 2005 #43 Skrevet 14. juli 2005 Jeg har også fått denne dritten nå Det gjør så ondt... Skulle vært til lege men har uansett ikke råd til å hente ut noe medisin før om to uker ← Du må ha medisiner så klart! Kan ikke gå med dette i to uker uten! Som sagt tidligere i denne diskusjonen kan det bli veldig alvorlig! Kan du ikke låne pengene av noen?
Gjest Moonshadow Skrevet 14. juli 2005 #44 Skrevet 14. juli 2005 Har desverre ingen måte å skaffe penger på... Da hadde jeg henta medisin med en gang, for dette er ondt og jeg er kvalm og slapp...
Gjest Violetta Skrevet 14. juli 2005 #45 Skrevet 14. juli 2005 Ta kontakt med sosialkontoret. Du kan ikke gå uten medisiner. Ring i hvert fall og spør om ikke de kan hjelpe deg.
Gjest Moonshadow Skrevet 14. juli 2005 #46 Skrevet 14. juli 2005 Har snakket med de. De kunne ikke hjelpe meg nå... Så jeg får vel bare vente i to uker eller om jeg blir innlagt. Da får jeg jo behandling.
Gjest Violetta Skrevet 14. juli 2005 #47 Skrevet 14. juli 2005 Hva om du snakker med legen og forklarer situasjonen? Av og til har de noen tabletter liggende på kontoret, eller de vet løsninger som vi ikke vet.
Gjest trådstartern Skrevet 14. juli 2005 #48 Skrevet 14. juli 2005 fy søren startet med tablettene jeg fikk i går og det bare løsnet hele greia... fløy på do igjen som om jeg skulle ha hatt klsiter mellom do og rumpa!!! håper dette bare var en form for å få det ut og tømme kroppen... for det var grusomt. endelig klarte jeg å sovne og idag er det ikke så ille igjen men jeg skjønner ikke, står at jeg skal ta 6 tab hver dag i 7 dager, det er 42 tab, men jeg har bare fått 30... hva gjør jeg da? moonshadow: bor du i oslo???? for penger må du ha!
Gjest Gjesten Skrevet 14. juli 2005 #50 Skrevet 14. juli 2005 Eg hadde urinveisinfeksjon stadig vekk før, med ein gong det begynte å murre drakk eg mellom 5 og 7 liter vatn på ein dag. Så sat eg på do heile natta og så var det over. Tok sjølvsagt tranebærkapslar etterpå. Men om eg ikkje hadde tranebærkapslar så fortsatte eg berre å drikke MASSE dei neste dagane, og så gjekk det over. Men masse betyr ikkje to liter, det betyr så mykje at du gulpar vatn... Det er ekkelt og ubehageleg men det virkar. Legen min ga ikkje meg antibiotika for urinveisinfeksjon fordi eg fekk det så ofte, så eg vart beordra til å ha tranebærkapslar liggande :blunke: Moonshadow, om du er så blakk må du helle innpå med vatn, det staggar ting i alle fall. Og så bør du ta ein prat med legen din, for dei hjelper ofte om det er så vanskeleg. Trådstarter: Antibiotikakur fører veldig ofte til soppinfeksjon, det er ikkje legen sin feil, og du risikerer ein ny no. For å finne ut kva bakteriar du har må dei dyrke bakterien på laboratorium, og det kan ta litt tid før dei finn ut kva medisin som er bra for akkurat deg. Derfor har det tatt litt tid før du fekk rett medisin. Dette er ikkje legen sin feil.
Gjest trådstartern Skrevet 14. juli 2005 #51 Skrevet 14. juli 2005 moonshadow: hadde du bodd i oslo skull ejeg ha hjulpået deg med penger, for jeg vet hvordan du har det og det må medisiner til.. kan du ikke få regning tilsendt eller noe... hva som helst bare du får ut litt medisiner. elelrs får du helle i deg vann ja og rense det ut! og da masse masse masse vann!!! drikk c vitaminer også! hell innpå! ja jeg var redd jeg risikerte en ny soppinfeksjon, men akkurat nå er jeg bedre med tanke på den, bank i bordet, men legen sa at det ikke var en av bivirkningene til denne medisinen, og det står heller ikke noe om det i brosjyren! så jeg håper og krysser fingre for at jeg slipper unna.... det fortjener jeg ikkenå, som jeg har væørt igjenom så mye i ferien min;(
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå