Gå til innhold

blærekatarr:( ?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vet hvordan du føler det. Jeg er også ganske "viktig" for jobben min, i den forstand at hvis ingen kan ta vakta mi, ja så må jeg jobbe. I forrige uke begynte jeg også å få Blærekatarr, og i jobben min er det ganske umulig å gå på do når man vil. Jeg fikk heldigvis den som skulle ha vakta etter meg til å komme litt før, også en annen en til å jobbe dagen etter slik at jeg fikk goood tid til å drikke masse, gå på do NÅR JEG MÅTTE. Neste dagen var jeg så godt som frisk igjen.

Tranebærkapsler anbefales på det høyeste. Men hvis du ikke tar anbefalte dose, kommer den tilbake igjen ganske fort. Det skjedde ihvertfall med meg!

Lykke til og god bedring!

Videoannonse
Annonse
Gjest trådstartern
Skrevet

kom meg til lege idag med en urintest, de sa de fant noe som ikke skulle være i den og sendte den videre til undersøkelse. men symptomene mine tydet på en blærekatarr ja.. fikk tabletter mot det ja. 6 stk. håper disse virker veeeldig snart for det kjennes ut som jeg går med en vannballong som aldri blir tom og det svir...

men merket 4 røde utslett nå nå rjeg kom hjem--- det var litt skummelt .. men håper dette er noe anna.. hvorfor meg midt i ferien:(

Gjest *Gjest*
Skrevet

Masse C vitamin piller..

Hva i all verden har C-vitaminer med saken å gjøre???

:klø:

Gjest Violetta
Skrevet

C-vitaminer er veldig sure. De forsurer miljøet i urinveiene.

Gjest trådstartern igjen:(au
Skrevet

jeg blir gærn jeg!!!!hele tiden kjennes det ut som om jeg må tisse, så kommer jeg på do og det svir som et rent helvete og det kommer bare noen dråper!!! så går jeg ut av doen igjen, og jeg har ikke tatt mer enn et par skritt og det kjennes ut som jeg må på do igjen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

en annen ting er når jeg går da merker jeg det hele tiden, samt når jeg kjører bil i humper eller ler eller anna...... fy f***** jeg er dritt lei nå! hvorfor hjelper ikke de dritt tablettene!!

sist men ikke minst..... det har begynt å klø noe jæ****... så jeg ble livredd for at jeg har fått sopp oppi det hele, eller om legen rett og slett har tabba seg ut og at jeg har en grusom soppinfeksjon..... jeg har en canesten liggende så skal prøve å bruke den, men kan man bare gni inn hele tiden? og hvor fort virker den??

uff jeg håper noen kan hjelpe til, og at dette er over til umorgen:( det er såååå slitsomt og plasomt og deprimerende:(

1

Gjest Gjesta
Skrevet

C-vitaminer=askorbinsyre=>gjør urinen sur=>bakteriene trives ikke.

Men du kan gjerne ha fått sopp av antibiotikaen, det er dessverre en kjent bivirkning. I så fall trenger du en kur mot sopp, ikke bare salve.

Gjest Violetta
Skrevet
jeg blir gærn jeg!!!!hele tiden kjennes det ut som om jeg må tisse, så kommer jeg på do og det svir som et rent helvete og det kommer bare noen dråper!!! så går jeg ut av doen igjen, og jeg har ikke tatt mer enn et par skritt og det kjennes ut som jeg må på do igjen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

en annen ting er når jeg går da merker jeg det hele tiden, samt når jeg kjører bil i humper eller ler eller anna...... fy f***** jeg er dritt lei nå! hvorfor hjelper ikke de dritt tablettene!!

sist men ikke minst..... det har begynt å klø noe jæ****... så jeg ble livredd for at jeg har fått sopp oppi det hele, eller om legen rett og slett har tabba seg ut og at jeg har en grusom soppinfeksjon..... jeg har en canesten liggende så skal prøve å bruke den, men kan man bare gni inn hele tiden? og hvor fort virker den??

uff jeg håper noen kan hjelpe til, og at dette er over til umorgen:( det er såååå slitsomt og plasomt og deprimerende:(

1

Kan godt hende du får soppinfeksjon samtidig som urinveisinfeksjon ja. Canestensalven hjelper fort, men bare utenpå. Du må ha stikkpiller i tillegg om du skal bli bra. Evt. kapsler som du får på resept av legen.

Lurt å gå til lege igjen dersom tablettene ikke hjelper.

Gjest trådstartern..hjelp:(...
Skrevet

hva skulle jeg gjort uten dere. vel nå har det gått 24 t siden jeg starta på tablettene og jeg synes ingenting er bedre!!!! dessuten noe verre... jeg begynner å bli litt redd nå....

det klør som et helvete hele veien der nede n¨og jeg begynne rå lure på om jeg kanskje hadde fått sopp og ikke blærekatarr, kanskje derfor det gjorde så vondt å tisse. at det er sopp hele veien der inne.. det klær som bare søren... jeg smørte på en canesten jeg hadde liggende, men nå har det bare spredd seg bakover og klør...

en annen ting er at det fortsat gjør vondt å tisse, men det kjenens ut som jeg må tisse hele tiden. og det kjennes ut som det er en vannballong helt forann, altså ikke ved der man tisser, men helt forann.. det er noe galt..

jeg er livredd, og vil jo helst ikke gå til legen idag også, og jeg vil ikke til gu men jeg skjelver jo her jeg sitter.. av frykt:( jeg vil bare bli frisk og ha det vekk...

Gjest gjest1
Skrevet

Gå til legen igjen og få medisiner som hjelper.

Jeg fikk urinveisinfeksjon midt under siste innspurt til eksamen for ett par år siden, og siden jeg ikke hadde tid til å bli syk da gikk jeg altfor lenge med det før jeg kom meg til lege.

Tilslutt måtte jeg likevel til legen, fikk medisiner med de funket dårlig. Det viste seg at det hadde gått altfor lang tid slik at det hele hadde spredd seg til nyrene.

Ikke festlig - jeg endte på sykehus i 4 dager.

Så nå drar jeg til legen med en gang jeg kjenner symptomene slik at jeg får tatt knekken på det før det går for langt.

Nå er det heldigvis veldig lenge siden sist jeg hadde slike problemer.

Urinveisinfeksjon/blærekatar er ordentlig pyton! Skikkelig vondt!

Skrevet

jeg er livredd, og vil jo helst ikke gå til legen idag også, og jeg vil ikke til gu men jeg skjelver jo her jeg sitter.. av frykt:( jeg vil bare bli frisk og ha det vekk...

Nei, gå endelig ikke til legen på nytt. Spør heller oss slik at vi kan gi deg en masse meninger som like gjerne kan være helt på viddene, slik at når du til slutt likevel må gå til legen er alt ørten ganger verre enn det faktisk trengte å være dersom du hadde gått dit med en gang. :roll:

Gjest trådstartern
Skrevet

nei synes bare en gu er så fryktelig flaut... også ettersom jeg var der i går og det virker som et grusomt område der nede.... hehehehe.... uff man skal ikke le..

det er rett og slett helt jævlig, kanke ligge stille i solen kanke bade kanke gå på sentrene, mest lyst til å bare ligge i senga mi og synes synd på meg selv, men det går ikke det heller da jeg må løpe åp do hele tiden..

jeg håper denne legen er vant med gu og slikt... uff jeg gruer meg!!! har time om en time....håper de kan gi meg noe som gjør at det går over i løpet av en time!!!jeg orker ikke mer... n¨r jeg blir frisk og rask nå så ska jeg nyte livet og sommern... snufs:(

Gjest Violetta
Skrevet

Godt du endelig kommer deg til lege, skjønner ikke hvorfor du ikke har gjort det før. Jeg skjønner at du har vært hos lege og fått medisiner som ikke hjelper, men skjønner ikke hvorfor du stusser med ny time når medisinene ikke hjelper.

Blir litt irritert jeg. Det er tåpelig å ikke ville gå til lege når man må. Det er tåpelig å bli alvorlig syk fordi man har en masse unnskyldninger for hvorfor man ikke skal gå til lege. Håper du har lært til en annen gang.

Gjest trådstartern
Skrevet

heihei..

da har kg vært nede en stund, men jeg er her fortsatt. antibiotika kuren min er ferdig men synes fortsatt det virker somjeg ikke er helt ferdig med blærekataren. det er akkurat som om det er en dråpe der hele tiden.

dessuten fikk jeg bivirkninger av det hele, candia sopp... går på canesten og det er velnoe bedre ja...

men to ganger å har jeg fått skikkelig magekrampe, i beltet under navlen, altså rundt hele magen og rygg. det har endt med at jeg har tatt to smertestillende og lagt meg og deretter har det blitt borte...

jeg tror kanskje mye kanvære psykisk, jeg går rundt å konstant tenker på det, livredd for at jeg aldri skal bli frisk, at det skal være noe alvorlig, kjenner hele tiden etter om jeg må tisse,om det klør osv...

blir rett ogslett gal snart.... :unsure:

Skrevet

Du bør komme deg til noen som ser på deg som helhet og som kan behandle ikke bare symptomene dine, men også årsaken til de. En homeopat eller akupunktør er å anbefale.

Gjest Violetta
Skrevet
heihei..

da har kg vært nede en stund, men jeg er her fortsatt. antibiotika kuren min er ferdig men synes fortsatt det virker somjeg ikke er helt ferdig med blærekataren. det er akkurat som om det er en dråpe der hele tiden.

dessuten fikk jeg bivirkninger av det hele, candia sopp... går på canesten og det er velnoe bedre ja...

men to ganger å har jeg fått skikkelig magekrampe, i beltet under navlen, altså rundt hele magen og rygg. det har endt med at jeg har tatt to smertestillende og lagt meg og deretter har det blitt borte...

jeg tror kanskje mye kanvære psykisk, jeg går rundt å konstant tenker på det, livredd for at jeg aldri skal bli frisk, at det skal være noe alvorlig, kjenner hele tiden etter om jeg må tisse,om det klør osv...

blir rett ogslett gal snart.... :unsure:

Om du ikke føler deg frisk bør du gå til legen med en urinprøve igjen. Ikke vent for lenge igjen, men kom deg dit i morgen tidlig. Så ser de om betennelsen sitter igjen og du kanskje må ha mer medisiner.

Gjest Guest
Skrevet

Du burde få deg en antibiotika kur før du ender opp med Nyrebekkenbetennelse.

Sykdomstegn

Feber, som kan bli høy og gi frostanfall.

Kvalme og eventuelt oppkast.

Hodepine og sykdomsfølelse.

Smerter i magen eller i ryggen.

Det kan også svi ved vannlatning, og du har trang til å tisse ofte, slik som ved blærekatarr.

Gjest trådstartern
Skrevet

da var jeg tilbake igjen

lå ute i solen idag og ble nesten gærn, måtte løpe inn og ut av do hele tiden i denne varmen.. så da var det opp igjen til legen.. og der hadde de fått svar på prøvene mine og det viste seg at jeg hadde fått en ukjent bakterie som var resistent mot antibiotikan om jeg fikk. derfor sitter jeg med den enda...

fikk ny medisin som jeg skal gå på mye lengre og oftere samt at den også skal knekke nyrebekkenbetennelse....så nå håper jeg at jeg snart er på bedringens vei...

skjønner at de sier norske leger er dårlige..... huff og huff får håpe dette hjelper..

Gjest Violetta
Skrevet

Ærlig talt, du kan ikke skylde på lege når du venter så lenge med å oppsøke dem. At du har fått en ukjent bakterie er ikke legens feil, alle bakterier har en gang vært ukjente og blitt oppdaget.

Fatter ikke hvordan du får dette til å bli legen sin feil.

Gjest trådstartern
Skrevet

neinei, jeg oppsøkte jolege etter halvannen dag.... fikk medisiner ble ble ikke bra. dro til legen dagen etter igjen og hun ba megvente til denne uken for å se det an. jeg mener jeg fikk en type medisin som ga meg bivirkninger som jeg ellers ikke hadde hatt trengt å ta hadde dem bare visst hva det hele var...... men nå får det være det samme, håper bare dette hjeklper denne gangen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...