Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og samboer har vært sammen i 3 år. Vi har hatt det fint og alltid kost oss sammen, men det har jevnt over vært en del uenigheter og vi har ikke vært gode på å diskutere på en normal måte! Det var mye slikt i fjor, og på et tidspunkt sa det stopp og da han for 200 gang endte diskusjonen med at nå er det slutt, da tenkte jeg for første gang JA, HELT OK. 
Vi er fortsatt sammen, og det siste halvåret har det vært lite diskusjoner og han oppfører seg eksemplarisk. Jeg elsker han (tror jeg.), og han er jo absolutt en jeg trodde jeg kunne tilbringe livet med! Men det har oppstått ett par utfordringer siste halvåret; Jeg tenner ikke på han lenger og får en slags dårlig følelse om vi har sex. Føler raskt han invaderer privatlivet mitt om han skal kose og kysse for mye ila dagen. Han kommenterer hver minste ting jeg gjør, ikke gjør, hvordan jeg gjør det osv...... og det irriterer meg helt sykt, noe jeg skjuler dårlig. 
Noen dager vil jeg bare vekk og føler det er riktig, men så klarer jeg ikke å gå heller... Er på mange måter så redd for å miste han også! Han er jo en av mine store tryggheter og beste venner, og absolutt en jeg trives godt i selskap med. 

Noen med innspill? Forslag? 

Anonymkode: d7889...53a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Truer han fortsatt med å gjøre det slutt? Høres ut som du har mista følelsene for han og at forholdet er i ferd med å gå over i vennskap for din del. Jeg ville vurdert hvor vidt dere passer sammen. Kanskje tatt en liten pause fra hverandre og dratt bort litt? Få kjenne på savnet eller se om du egentlig ikke ønsker å komme hjem.. 

Anonymkode: bda42...a83

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Truer han fortsatt med å gjøre det slutt? Høres ut som du har mista følelsene for han og at forholdet er i ferd med å gå over i vennskap for din del. Jeg ville vurdert hvor vidt dere passer sammen. Kanskje tatt en liten pause fra hverandre og dratt bort litt? Få kjenne på savnet eller se om du egentlig ikke ønsker å komme hjem.. 

Anonymkode: bda42...a83

Nei, han har kun gjort det en gang det siste halvåret. Men jeg føler som du nevner, at det kun er vennskapelige følelser igjen, altså jeg koser meg veldig med han og vi er jo veldig like personer. Men det er bare eksempel som; dersom han holder rundt meg 1 min for mye blir jeg nærmest sur, fordi jeg hele tiden kjenner på den der «MÅ DU». Og det er jo så utrolig urettferdig mot han og, som nærmest virker som han elsker meg mer enn noen gang. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han gikk for langt og må betale prisen, tenker jeg. Utifra det du skriver, virker det ikke som om du elsker ham lenger, det ble for mye for deg.

Har en mann som sliter psykisk og som har latt meg gjennomgå på grunn av det. Selv om han nå er mye bedre, sliter jeg med følelsene for ham etter det. Noe ble liksom ødelagt for meg. 

Anonymkode: bb58f...a20

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Han gikk for langt og må betale prisen, tenker jeg. Utifra det du skriver, virker det ikke som om du elsker ham lenger, det ble for mye for deg.

Har en mann som sliter psykisk og som har latt meg gjennomgå på grunn av det. Selv om han nå er mye bedre, sliter jeg med følelsene for ham etter det. Noe ble liksom ødelagt for meg. 

Anonymkode: bb58f...a20

Ja, jeg tror det ble for mye for meg. Jeg var i tillegg i en veldig vanskelig periode da, der han var flink å støtte men samtidig gjorde det værre med å hele tiden skulle bryte, krangle, si stygge ting osv. (Til info så er han 35, så kan ikke skylde på at han er ung heller..). Men etter jeg samtykket til det, så har han oppført seg som en drøm det siste halvåret.... Men jeg klarer bare ikke å komme dit igjen, litt slik du sier noe er ødlagt! Jeg blir lei meg av tanken på å leve uten han, men samtidig tenker jeg at ingen av oss er tjent med et forhold som bare er OK liksom. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en samboer som har gjort det slutt 4 ganger fordi vi krangler.  Den siste krangel vi hadde skulle vi prøve parterapi for å løse problemer men han møtte ikke opp. Nå sitter jeg her å skriver liste for og imot selvom jeg vet svaret allerede (at jeg fortjener bedre og må gjøre det slutt) 

Men hvorfor er det så vanskelig for oss damer å si " nå er det slutt"  mens menn kan spy det ut ofte nok til å få oss til å føle oss utrygg i forholdet. 

Vi er verdt så mye mer damer. La oss kvinne oss opp.  Snakke for meg selv🙈

Anonymkode: 31992...3d2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja helt enig azz. Men skjønner ikke hvorfor disse labbene må labbe rundt oss, hvis du synes din kan være kjedelig. Men det kunne også vært så enkelt som at hvis du er kvinnet litt opp, kanskje han har nesten for lett for å luske etter? Kanskje ikke, det orker ikke jeg helt å forholde meg til på dine vegne akkurat i dag, men legg igjen en beskjed etter pipetonen, så...

Anonymkode: f9f1f...c71

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skjuler du irritasjonen din? Er ikke dette kontraproduktivt? 

Anonymkode: e7d06...79a

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skjuler du irritasjonen din? Er ikke dette kontraproduktivt? 

Anonymkode: e7d06...79a

Jo det er kanskje det. Føler liksom jeg sårer han ved å vise irritasjonen rundt slike ting! 

AnonymBruker
Skrevet

Kjærester som truer med å gjøre det slutt er like elendige kjærester som elendige foreldre som truer med å forlate barna til barnevernet. 

Slike trusler ødelegger selvsagt tillit, og dermed også kjærlighet. 

Jeg tror ikke forholdet deres kan reddes. Men du burde fortelle klart og tydelig at han ødela forholdet med sine trusler.

Anonymkode: 35fde...4f1

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjærester som truer med å gjøre det slutt er like elendige kjærester som elendige foreldre som truer med å forlate barna til barnevernet. 

Slike trusler ødelegger selvsagt tillit, og dermed også kjærlighet. 

Jeg tror ikke forholdet deres kan reddes. Men du burde fortelle klart og tydelig at han ødela forholdet med sine trusler.

Han vet godt om min usikkerhet og mangel på de «rette» følelser, men mener at de burde kunne kommet tilbake ettersom han har virkelig forsøkt å endre seg og å gjøre ting bedre. Og han mener at hans måte å håndtere ting på tidligere (gjøre det slutt, kalle meg ufine ting osv) var hans reaksjon på en vanskelig tid vi stod i. Det kan jeg være med på til en viss grad, da jeg kanskje krevde mye støtte og tilrettelegging fra hans side i den tiden... Merker jeg bruker det som en unskyldning for hans oppførsel da. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Elsk meg mest når jeg fortjener det minst.. 

Måten han krangler på, og skylder på deg/omstendighetene Etterpå, gjør forholdet dødsdømt 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Elsk meg mest når jeg fortjener det minst.. 

Måten han krangler på, og skylder på deg/omstendighetene Etterpå, gjør forholdet dødsdømt 

Jeg er enig i det. Skulle bare ønske jeg gikk da, og ikke satt her nå - når han er tilbake til den gode kjæresten som han var før, bortsett fra at mine følelser er endret.

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er enig i det. Skulle bare ønske jeg gikk da, og ikke satt her nå - når han er tilbake til den gode kjæresten som han var før, bortsett fra at mine følelser er endret.

Kanskje dere bare har en god periode før neste nedtur

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge siden er det at han er tilbake til den gode kjæresten som han var før? Så lenge han er god, nyt det. Selv om du ikke klarer å nyte det like godt nå siden du ikke har de varme følelsene lenger, så er det vel godt han er god, snill, varm, elsker deg? Kanskje han har vært veldig umoden, men lært?

Jeg har en mann som også truet med å gjøre det slutt. Jeg sa tydelig ifra at det ikke var noe han kunne si om han ikke fullt ut mente å gjøre det. Har man problemer i et forhold, så er det viktig å snakke om, og lufte følelser. Men enten velger man å jobbe med det, og løse det ved å finne løsninger og være positiv. Eller så  gir man opp, og da først snakker man om det å gå.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, exictence skrev:

Hvor lenge siden er det at han er tilbake til den gode kjæresten som han var før? Så lenge han er god, nyt det. Selv om du ikke klarer å nyte det like godt nå siden du ikke har de varme følelsene lenger, så er det vel godt han er god, snill, varm, elsker deg? Kanskje han har vært veldig umoden, men lært?

Jeg har en mann som også truet med å gjøre det slutt. Jeg sa tydelig ifra at det ikke var noe han kunne si om han ikke fullt ut mente å gjøre det. Har man problemer i et forhold, så er det viktig å snakke om, og lufte følelser. Men enten velger man å jobbe med det, og løse det ved å finne løsninger og være positiv. Eller så  gir man opp, og da først snakker man om det å gå.

Han har vært tilbake til den gode kjæresten bortimot ett halvt år. Det er fortsatt litt der at han er skeptisk/sjalu til meg (aner ikke hvorfor, aldri gjort han noe eller antydet noe), og ellers er det jo lite godhet oss i mellom - mest grunnet meg og at det ikke kommer så naturlig lenger. 
Men ja, kanskje har han lært og kanskje er det mulig å få de gode følelsene tilbake igjen - vet bare ikke hvordan når interessen er så laber (hos meg altså). 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...