Gjest Hoppetau Skrevet 30. juni 2020 #1 Skrevet 30. juni 2020 Jeg har en gutt på 7 år som er veldig glad i å lære, og som er litt krevende i ferien fordi han trives best når han får mer intellektuell stimuli og ikke minst styrte aktiviteter. Hjemmeskole var suverent for oss, han jobbet motivert og tett i over to timer til dagen på morgenen og trivdes også godt med ekstra leketid. Han fungerte da bedre i lek resten av dagen enn i ferier, hvor han kan bli mer demotivert og bare gå rundt og surre uten å komme i gang med noe. Jeg har tenkt å prøve å dra litt nytte av hjemmeskoleerfaringen med å gi ham oppgaver/prosjekter fra morgenen av, da jeg tror det var den starten på dagen som var positiv for ham. Oppgavene kan ikke være for skolepreget, for da gjennomskuer han meg, men han har stor oppdager-lyst, detektiv jobb er gøy og oppdrag og eksperimenter er stor hitt. Han leser 15 min annen hver dag men er ikke glad i å lese. Han er glad i å lage ting, både med ark, papp, hammer og sag Ideen min er god nok, men fantasien min om oppgaver/prosjekter som kan motivere og som han kan jobbe med litt selvgående er helt fraværende for meg. Er det noen kreative hjerner der ute som kan hjelpe meg med å lage noen prosjekter for ham?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå