AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #1 Skrevet 30. juni 2020 Nå er ikke jeg gravid enda, men lurer litt på hva dere tenker om nipt test nå som det skal bli lovlig? Er det noen ulemper med å ta testen, man kan vel få falsk positiv og måtte gå gjennom mange unødvendige tester? Kan de finne ut av noe som man ikke kan se på ultralyd (nakkefold osv)? Usikker på om vi skal ta testen når jeg blir gravid 😊 Anonymkode: 08938...920
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #2 Skrevet 30. juni 2020 Det er ca 0,05% sjangse for falsk positiv. Om du får positiv på testen velger du jo selv om du ønsker flere prøver eller ikke. Det er fritt valg. Ja, hele poenget er at de finner ut av 99,5% av tilfellene med trisomi. På ultralyd kan de bare se indikasjoner på downs, ikke de andre trisomiene. Det de ser på ul er også bare indikasjoner, og det må også følges opp med flere tester for sikkert resultat. Jeg ser absolutt ingen negative sider. Det er jo bare mer informasjon enn du ellers ville fått. Anonymkode: 7e1b4...f13 3
Thea82 Skrevet 30. juni 2020 #3 Skrevet 30. juni 2020 Jeg bor i Danmark, og her skal man velge testen fra om den ikke ønskes. For meg var valget enkelt, jeg vil ha all den infoen jeg kan få, så jeg takket ja. Ser ingenting negativt ved den. Min venninne valgte den fra da hun ikke ønsket å stå ovenfor valget om testen ga utslag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå