Gå til innhold

Hvor mye er sykdom og hvor mye er personlighet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en venninne som er bipolar. For tiden er hun nokså stabil, etter mange år med opp og nedturer i humøret. Jeg har lært meg å kjenne hennes psyke og problemer, men i det siste har det blitt litt mye. Det er alltid synd på henne, kjærester og venner er egoistiske, manipulerende, osv. Hun lager intriger og tar alltid offerrollen. Når jeg eller andre venninner har problemer orker hun ofte ikke å høre på. Jeg vet ikke hvor mye lenger jeg orker dette vennskapet. Det tapper meg mer for krefter enn det gir meg krefter. Hvor mye kan skyldes sykdommen, og hvor mye er personlighet for å si det sånn? Føler det blir verre og verre

Anonymkode: 22102...c1c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at du spør, men spiller det noen rolle, egentlig? Du burde ikke "holde ut" noe mer dersom det er sykdom enn om det skulle være personlighet. Har du snakket med henne om hvordan du føler det?

Anonymkode: 9f5c3...58c

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som hun har et aldri så lite tilbakefall. Er dere såpass nære at du kan fortelle henne at du tror det er på tide med en tur tilbake til legen?

(Det er selvsagt et vepsebol, men høres ut som om hun trenger hjelp, og at du trenger å slippe å være den som hjelper)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...