Gå til innhold

Å få jobb som avdelingsingeniør med biologiutdanning

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har søkt tusenvis av stillinger her i Bergen, ved alle mulige institusjoner, laboratories, sykehus men har sjeldent fått interviu. Jeg er masterutdannet i Molekylær biologi fra Italia, full karakterer, lang praksis i forskningslaboratorier, har engelsk og norsk språk/sertifikat. Hva trenger man får å få en viss stilling som avdelingsingeniør? Jeg jobber mest med genteknologi og protein produksjon ba. Jeg mener ikke jeg har lav kompetanse. Nå vurderer jeg om å ta en annen bachelorgrad i bioingeniør. Er det noen som kan hjelpe meg?

Anonymkode: 4a5b0...532

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Problemet er at det er få stillinger og mange søkere. Har kjente som er masterutdannet innen bio-feltet og jobber i Bergen, og de har endt opp med å måtte jobbe med oppgaver de er godt overkvalifiserte til fordi det ikke er nok stillinger. Søk videre og over hele landet. 

Anonymkode: 9caea...bbc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at det er få stillinger og mange søkere. Har kjente som er masterutdannet innen bio-feltet og jobber i Bergen, og de har endt opp med å måtte jobbe med oppgaver de er godt overkvalifiserte til fordi det ikke er nok stillinger. Søk videre og over hele landet. 

Anonymkode: 9caea...bbc

Takk for svaret. Jeg tror også at det handler mye om konkurranse og competition. Dessverre jobber min kjæreste i Bergen og han kan ikke flytte. Jeg har aldri funnet noe som passer min utdanning og måtte jobbe i butikk og barnehage. Kanskje finnes det flere muligheter hvis man utdanner seg i Bergen? Eller som bioingeniør? 

Anonymkode: 4a5b0...532

AnonymBruker
Skrevet

Ville nok valgt noe helt annet som du er sikker på å få jobb av. Feks lærer.

Anonymkode: 5ab6c...63f

Skrevet

Ta PPU og bli kjemi, matte, fysikk og biologilærer. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...