Gå til innhold

Korona og klemming

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vanlige oppegående folk tror det bare er å klemme i vei nå. Jeg blir så oppgitt!! Noen spør hvertfall før de klemmer, men synes bare det er så RART at de tror dugnaden er over og at nå er det «lov» å klemme igjen.. Og selv om det ikke er forbudt, så er det ikke dermed sagt at det er LURT..

Jeg liker klemming i utgangspunktet, men opplever at noen venner har sagt at de synes det er deilig å slippe all klemmingen. Det overrasker meg. Men alle liker det jo ikke til vanlig heller..

Anonymkode: 204b8...1d1

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så glad for at folk vil klemme igjen ❤️ Jeg har savnet det mer enn jeg ante at jeg ville. Er klar over at det fortsatt ikke er innenfor rådene, men man må jo få lov til å tenke og velge litt selv også. 

Anonymkode: 7414c...d87

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Synes det er stress med klemming🙄 Jeg vet aldri hvem jeg skal klemme og er kjempeglad for at det nå er slutt på klemming. Den eneste jeg klemmer er sønnen min og kjæresten

Anonymkode: 8632e...fa6

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Vi har kun klemt foreldre, og det var i forbindelse med at vi fortalte vi hadde forlovet oss. Det var i løpet av juni, og vi har alle vært friske. Men nå venter vi litt med flere klemmer, og vi klemmer ikke på venner eller bekjente :)

Foreldrene ble veldig glad for et par klemmer, men forstår at vi må vente litt mer før vi klemmer enda mer ;)  

Anonymkode: 3b4ee...a34

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
48 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er så glad for at folk vil klemme igjen ❤️ Jeg har savnet det mer enn jeg ante at jeg ville. Er klar over at det fortsatt ikke er innenfor rådene, men man må jo få lov til å tenke og velge litt selv også. 

Hva mener du med «tenke og velge litt selv»? 

Hadde det vært opp til folk å tenke selv da pandemien kom, ville nok situasjonen i Norge blitt helt annerledes. Til det verre.

ts

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva mener du med «tenke og velge litt selv»? 

Hadde det vært opp til folk å tenke selv da pandemien kom, ville nok situasjonen i Norge blitt helt annerledes. Til det verre.

ts

Er klar over at jeg ikke har "rett" her. Det er det du som har. Men jeg velger å tenke at situasjonen nå er under såpass kontroll at jeg kan begynne å prioritere små brudd på retningslinjene fordi de er viktige for meg. Klemming med mine beste venner og familie er en sånn prioritering ❤️

• Liker 5
Skrevet

Jeg klemmer nå egentlig bare på guttungen og nå i det siste bestevenninna mi og hennes barn. Det tenker jeg må være lov nå så lenge vi er friske. Når coronakrisen først var i gang så holdt vi avstand, men nå er det ikke like krise tenker jeg.

Er for øvrig mer "urolig" for fremmede som går klin oppi meg i butikken nå enn hva jeg er for folk jeg kjenner til som og har familie i risikogruppen, altså de tar hensyn, det kan jeg ikke si om mange som vagger rundt i butikkene nå.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er klar over at jeg ikke har "rett" her. Det er det du som har. Men jeg velger å tenke at situasjonen nå er under såpass kontroll at jeg kan begynne å prioritere små brudd på retningslinjene fordi de er viktige for meg. Klemming med mine beste venner og familie er en sånn prioritering ❤️

Så lenge du er komfortabel med å ringe dem og få dem i karantene om du har symptomer, at de skal testes og du vurderer at det har helse til å bli utsatt for smitte er det jo helt i orden.

Vi smitter andre før vi blir syke selv.

Anonymkode: 18683...f33

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker said:

Så lenge du er komfortabel med å ringe dem og få dem i karantene om du har symptomer, at de skal testes og du vurderer at det har helse til å bli utsatt for smitte er det jo helt i orden.

Vi smitter andre før vi blir syke selv.

Nå er ikke du helt oppdatert på hva som skal til for karantene og testing i dag da. Å ha vært i kontakt med en som utvikler symptomer senere er ikke i nærheten av nok. Det er ikke 15. april lengre, liksom.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg savner klemming! Synes det er så trist at vi nå blir enda mer «kalde» mot hverandre enn vi pleier. Tror ikke jeg har klemt noen andre enn mann og barn siden starten av mars, og det er trist..

Anonymkode: 4e34c...2b7

• Liker 5
Skrevet

Unngår håndhilsing med folk jeg ikke bor med så da utgår ihvertfall klemming.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå er ikke du helt oppdatert på hva som skal til for karantene og testing i dag da. Å ha vært i kontakt med en som utvikler symptomer senere er ikke i nærheten av nok. Det er ikke 15. april lengre, liksom.

Eh. Jeg har nettopp hatt mine 4 nærkontakter sittende stille hjemme i 48 timer i påvente av mitt prøvesvar (som var negativt), så jo.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Eh. Jeg har nettopp hatt mine 4 nærkontakter sittende stille hjemme i 48 timer i påvente av mitt prøvesvar (som var negativt), så jo.

Ikke fordi du måtte, men fordi du trodde du måtte ;)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke fordi du måtte, men fordi du trodde du måtte ;)

Streng beskjed fra legevakt hvor jeg ble testet.

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan klarer folk å klemme når det forsatt er ENMETERSAVSTANDEN (rundt alle som ikke bor under samme tak) som gjelder?

Anonymkode: 62a6a...75f

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan klarer folk å klemme når det forsatt er ENMETERSAVSTANDEN (rundt alle som ikke bor under samme tak) som gjelder?

Anonymkode: 62a6a...75f

"dine nærmeste" får du definere selv. FHI har gått bort fra "samme husstand"

• Liker 5
Skrevet
On 6/30/2020 at 3:10 PM, AnonymBruker said:

Da er du egoistisk og usolidarisk med folk i risikogruppene. Hvis du hadde tenkt selv ville du latt være.

Hvis du bare omgås mennesker i et helt lukket miljø på en øy uten fysisk forbindelse med resten av verden kan du klemme så mye du vil. 

En av de du klemmer kan være smittet uten symptomer, så blir du smittet. Enten du blir syk eller ikke får symptomer vil du kunne overføre smitten til andre igjen. Dette kan ende opp hos en i risikogruppen, som får permanente senskader, f. eks. skader på lungene, eller dør. Er det greit for deg? Jeg synes ikke det er greit. 

• Liker 5
Skrevet
1 time siden, Collan skrev:

Da er du egoistisk og usolidarisk med folk i risikogruppene. Hvis du hadde tenkt selv ville du latt være.

De fleste er lei av dugnaden nå.

Viruset var ikke så farlig som man først trodde. Influensaen i 1968 tok flere liv en koronaen, og da beskyldte man ikke andre for å være egoistiske...

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, Krantz95 said:

De fleste er lei av dugnaden nå.

Viruset var ikke så farlig som man først trodde. Influensaen i 1968 tok flere liv en koronaen, og da beskyldte man ikke andre for å være egoistiske...

Nå har jeg ikke dødstallene fra Hong Kong-influensaen, men hvis du sammenligner dødstallene eller dødsraten mellom disse to nå gjør du en svært grov feil. Covid19-pandemien er fremdeles bare i startfasen. Antallet døde og med senskader vil fortsette å stige dramatisk over hele verden.

Det hjelper ikke om du eller andre er lei av dugnaden nå, viruset forsvinner ikke selv om du er lei. Viruset er her og vil fortsette å spre seg så lenge folk ikke klarer å overholde smittevernsregler. Tall fra Spanskesyken viser at det var langt færre døde i områder der de var flinke til å overholde smittevernstiltak, så det har absolutt noe for seg. Det er ikke sånn at alle før eller senere skal bli smittet. Viruset vil før eller seinere mutere til en mindre skadelig variant, og vaksinen kommer. 

Din uforsiktighet kan koste andre livet. Jeg synes ikke det er greit.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, Collan said:

Hvis du bare omgås mennesker i et helt lukket miljø på en øy uten fysisk forbindelse med resten av verden kan du klemme så mye du vil. 

En av de du klemmer kan være smittet uten symptomer, så blir du smittet. Enten du blir syk eller ikke får symptomer vil du kunne overføre smitten til andre igjen. Dette kan ende opp hos en i risikogruppen, som får permanente senskader, f. eks. skader på lungene, eller dør. Er det greit for deg? Jeg synes ikke det er greit. 

ZzzzzZzzz det er ikke april lengre. Skjønner at dere elsket krisetilstand fordi dere har kjedelige liv til vanlig, men move on 😂

• Liker 7
  • Opprett ny...