missluna Skrevet 5. juli 2005 #1 Skrevet 5. juli 2005 Min lille på snarttre uker har fått masse prikker i ansiktet som ligner urovekkende på kviser.. Det er så masse atdet dekker store deler av ansiktet.. mest kinnene og haken.. Hva er dette?? Er det normalt? Og hva kan jeg gjøre for å få han til å bli kvitt det? Min søte lille baby ser ut som han er i puberteten allerede. hehe..
Mrs. K Skrevet 5. juli 2005 #2 Skrevet 5. juli 2005 Det kan være varmeknopper, men mest sansynlig er det hormoner fra deg som gir litt "kviser". Det går bort igjen. Hvor gammel er han? Husker at mine fikk knopper ett par uker etter fødselen.
Amanja Skrevet 5. juli 2005 #3 Skrevet 5. juli 2005 Gutten min hadde også sånne "kviser" når han var veldig liten, men det gikk over av seg selv etter kort tid. Ikke noe farlig:-)
missluna Skrevet 5. juli 2005 Forfatter #4 Skrevet 5. juli 2005 Det kan være varmeknopper' date=' men mest sansynlig er det hormoner fra deg som gir litt "kviser". Det går bort igjen. Hvor gammel er han? Husker at mine fikk knopper ett par uker etter fødselen.[/quote'] Han blir tre uker på fredag
jubajuba Skrevet 5. juli 2005 #5 Skrevet 5. juli 2005 Husker at mine barn også hadde dette utslettet, og fant dette om fenomenet et sted på nettet; "Særlig de første ukene har opp mot halvparten av alle barn små gulhvite prikker som sitter på nesen, i kinnet eller pannen. Det kalles milier, og er en opphoping av talg i små talgkjertler. De inneholder ikke puss, de skal ikke klemmes på, de går over av seg selv. Ikke sjelden har babyen de første månedene diverse små røde prikker og av og til mere røde flater i huden, dels i ansikt, dels på kroppen. Noen god forklaring på dette har vi ikke. Kanskje kan det være reaksjon på noe i maten, men det kommer og går - uten at dette er noe sykdoms-tegn. Det kalles av mange "rever". Mange ønsker å hvite hva slikt utslett skyldes. Vi må ofte melde pass og si at det er "prikker". Praktisk kan du holde huden myk på slike steder med fuktighetskrem." Jeg husker det gikk over, men også at da jeg skulle på babyfotografering med minstemann da han var tre måneder brukte kortison krem et par dager for at han skulle se litt bedre ut på bilder. Han ble fin. Men dette er jo en krem man helst bare skal bruke i ekstreme tilfeller og helst etter råd fra lege. Lykke til. Om ikke lenge ser nok ikke babyen din ut som noen fjortis lenger
Gjest Madeline Skrevet 5. juli 2005 #6 Skrevet 5. juli 2005 Det er nok hormoner fra deg. Mine hadde også slike omtrent på den alderen. Det er helt normalt og de går snart bort.
Musemor Skrevet 5. juli 2005 #7 Skrevet 5. juli 2005 Det er hormonutslett, og veldig mange babyer får dette. Det er som tidligere nevnt her helt ufarlig og går over av seg selv. Jeg spurte nemlig om det på sykehuset, for min lille gutt har hatt et par stykker. Han er forøvrig født på akkurat samme dato som din lillegutt
missluna Skrevet 5. juli 2005 Forfatter #8 Skrevet 5. juli 2005 Det er hormonutslett, og veldig mange babyer får dette. Det er som tidligere nevnt her helt ufarlig og går over av seg selv. Jeg spurte nemlig om det på sykehuset, for min lille gutt har hatt et par stykker. Han er forøvrig født på akkurat samme dato som din lillegutt Åhh? så kos:) i år??
Væren Skrevet 5. juli 2005 #9 Skrevet 5. juli 2005 Det er helt vanlig og går over av seg selv! Gratulerer med babyen, forresten!
missluna Skrevet 5. juli 2005 Forfatter #10 Skrevet 5. juli 2005 Det er helt vanlig og går over av seg selv! Gratulerer med babyen, forresten! Takker hvor lang tid tar det før det går over da?
Gjest Cyan Skrevet 5. juli 2005 #11 Skrevet 5. juli 2005 Hormonutslett hadde begge mine og. Smurte på litt morsmelk. Synes det hjalp litt. Tok noen uker så var det borte.
Gjest Nybakt mamma Skrevet 6. juli 2005 #12 Skrevet 6. juli 2005 Det forsvinner . Jeg kuttet ut sjokoladen og da forsvant det over natta :-)
Lula Skrevet 6. juli 2005 #13 Skrevet 6. juli 2005 Min skjønne gutt så ut som en over-kvisete fjortis! Varte vel 3-4 uker, men ikke like ille hele tiden da. Nå er han 10 uker og har kun et par små nupper av og til, og slik har det vært siden han var 7-8 uker. Ikke pent, men som de andre skriver: helt normalt, og det går over...
Shoegal Skrevet 6. juli 2005 #14 Skrevet 6. juli 2005 sånn har niesen min og. vi spøker jo litt med at hun er tidlig ute med puberteten men det er visst helt vanlig, som andre her nevner.
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 6. juli 2005 #15 Skrevet 6. juli 2005 Vendelin hadde også masse. Det gikk bort av seg selv da hun var ca 1 1/2 mnd. Nå er huden hennes helt fin På helsestasjonen sa de bare "Hun har litt hormonutslett, men det er helt normalt og IKKE farlig, det går snart bort av seg selv."
Musemor Skrevet 7. juli 2005 #16 Skrevet 7. juli 2005 Åhh? så kos:) i år?? Ja, vi fødte på samme dag!
*Emma* Skrevet 7. juli 2005 #17 Skrevet 7. juli 2005 Emma Helene hadde også hormonutslett. Kom da hun var rundt 5 uker og var vel der en måneds tid tror jeg. Som de andre sier er det helt vanlig og helt ufarlig..men kanskje ikke så stilig..he he. Har snakket med endel som synes at A-creme fra apoteket hjelper. Selv har jeg ikke prøvd.
missluna Skrevet 12. juli 2005 Forfatter #18 Skrevet 12. juli 2005 Ja, vi fødte på samme dag! ← Åhh så koselig! Gratulerer med den lille da
Polly Ester Skrevet 12. juli 2005 #19 Skrevet 12. juli 2005 Babyen min hadde masse, masse også. Fikk tips på helsestasjonen om å smøre med olivenolje, men det hjalp ikke så mye. Det som tok virkelig knekken på utslettet var HTH - jeg smurte et par-tre ganger også var det helt borte. Nå smører jeg med HTH hver kveld etter badet og hun har kjempefin hud :-)
missluna Skrevet 12. juli 2005 Forfatter #20 Skrevet 12. juli 2005 (endret) Babyen min hadde masse, masse også. Fikk tips på helsestasjonen om å smøre med olivenolje, men det hjalp ikke så mye. Det som tok virkelig knekken på utslettet var HTH - jeg smurte et par-tre ganger også var det helt borte. Nå smører jeg med HTH hver kveld etter badet og hun har kjempefin hud :-) ← hva er HTH? Endret 12. juli 2005 av missluna
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå