AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #1 Skrevet 30. juni 2020 Vi fikk en gutt for tre måneder siden. Han har fra første stund sovet godt om natten, og vært rolig på dagtid. Uten unntak får jeg høre at det MÅ bli verre. Vi må grue oss og forberede oss på at det blir ILLE med våkenetter og masse gråt. Fordi han er gutt, blir det visstnok ekstra ille. Hvis det blir ille, så må vi takle det. Men finnes det virkelig ikke babyer og barn som bare er rolige av natur? Hvor stor sammenheng har det i så fall med kjønn? Hjelper det å gå å grue oss til at det skal bli ille? Hva skal vi forberede oss på helt konkret? Anonymkode: 234ad...e25
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #2 Skrevet 30. juni 2020 Det er ikke sikkert. Min gutt har vært rolig hele tiden, sovet godt, vært fornøyd. Gråt nesten ikke som baby. Nå er han 5. Fortsatt rolig og bedagelig. Lukk ørene når folk sier at det blir verre😅 Anonymkode: 09423...c32 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #3 Skrevet 30. juni 2020 Selvfølgelig er det ikke vits å grue seg 😊 er ingenting du kan gjøre fra eller til Anonymkode: 700d3...585
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #4 Skrevet 30. juni 2020 Er vel mer typisk med våkenetter og hyl, enn at man ikke har det. Men er ganske vanlig rundt fire mnd alder at de begynner å klusse litt med søvn, våkne tidligere osv. Drit i hva folk sier og kos dere. Anonymkode: c0a74...45a
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #5 Skrevet 30. juni 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi fikk en gutt for tre måneder siden. Han har fra første stund sovet godt om natten, og vært rolig på dagtid. Uten unntak får jeg høre at det MÅ bli verre. Vi må grue oss og forberede oss på at det blir ILLE med våkenetter og masse gråt. Fordi han er gutt, blir det visstnok ekstra ille. Hvis det blir ille, så må vi takle det. Men finnes det virkelig ikke babyer og barn som bare er rolige av natur? Hvor stor sammenheng har det i så fall med kjønn? Hjelper det å gå å grue oss til at det skal bli ille? Hva skal vi forberede oss på helt konkret? Anonymkode: 234ad...e25 Og så lei av generaliseringen om at gutter er mer bråkete enn jenter. Det stemmer ikke, i hvert fall ikke i min vennegjeng. Anonymkode: 09423...c32 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #6 Skrevet 30. juni 2020 Joda, de finnes. Så kan det komme noen korte perioder hvor alt blir litt mer slitsomt, men så går det tilbake til normalen. Hilsen ei med rolig baby Anonymkode: 6f970...dfd
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #7 Skrevet 30. juni 2020 For vår del he det gått fra ekstremt urolige babyer som «aldri» sov til å bli bedre for hver dag. Har nå en på 2 og en på 5 år Anonymkode: 700d3...585
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #8 Skrevet 30. juni 2020 Det må ikke bli verre, men det er stor sannsynlighet for at det blir anderledes i alle fall i perioder. Jeg har en liten jente på 7 mnd som fra starten har sovet bedre og grått mindre enn broren. Vil defintivt kalle henne en rolig baby, Men det går litt i bølgedaler hvor rolig hun har vært. Akkurat nå våkner hun gjerne litt om natten (har fått tenner og funnet ut av hun kan snu seg på magen i halvsøvne), men hun er i perlehumør og lager ikke lyd. De som sier at det blir verre er nok mest sannsynlig litt sjalu 😉 Anonymkode: f590b...cae 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #9 Skrevet 30. juni 2020 Noen barn er rolige, og er sånn videre. Jeg var visstnok en sånn baby. Mitt barn var ikke av den søvnige typen, og var nesten umettelig. Vedkommende ble verdens beste, rolige barn etter toårsalder. Tror egentlig folk som har et behov for å «advare» og skremme andre slik du beskriver, er misunnelige på andres tilværelse. Hva skjedde med å være glad på andres vegne? Anonymkode: 35ea4...c5e 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #10 Skrevet 30. juni 2020 Du tenker ikke at de du har snakket med har en skrue løs da? er det en mulighet for det? Anonymkode: 3fde6...099
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #11 Skrevet 30. juni 2020 Det er ikkje sikkert det blir verre. Umulig å spå. Eg var heldig og fekk ein roleg baby. Har jo vore periodar med uro om natta i samband med tenner, men babyen sov stort sett godt og lenge både dag og natt, frå dag 1. Skreik sjeldan. Eg hadde grua meg til lite nattesøvn fordi "alle" fortel om babyar som gret. Opplevde at fleire var misunnelige ja 😁 Mykje rart ein skal bli bekymra for; eg rådførte meg med helsesjukepleiar for å utelukke at noko var galt, sidan babyen var så rolig. Er nok medfødd. Nokre babyar seier ifra med skriking med ein gang dei er svoltne eller treng ny bleie, andre babyar tar livet meir med ro. Jenta er no snart 4 år og eg ventar enno på trassalderen. Veldig "chill" personligheit, heilt motsatt av meg. Tenåra ligg jo foran oss da - bank i bordet 😊 Anonymkode: 6edce...477
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #12 Skrevet 30. juni 2020 Har hatt to veldig rolige babyer, så nei, det MÅ ikke bli verre. Vi med rolige babyer snakker bare ikke så høyt om det - det blir så dårlig stemning i barselsgruppen om du forteller at du sov 7 timer i går natt. 😃 Anonymkode: cec8f...c3a 3
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #13 Skrevet 30. juni 2020 Min 6-åring (gitt) var en rolig og fornøyd baby: smilte, sov og spiste. Fikk å beskjed om at «bare vent!» Det ble travelt når han lærte å reise seg, og lærte å gå, da var han over alt! Men vi har aldri hatt en våkenatt, aldri masse gråt. Anonymkode: 99b90...c01
Hactar Skrevet 30. juni 2020 #14 Skrevet 30. juni 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke sikkert. Min gutt har vært rolig hele tiden, sovet godt, vært fornøyd. Gråt nesten ikke som baby. Nå er han 5. Fortsatt rolig og bedagelig. Lukk ørene når folk sier at det blir verre😅 Anonymkode: 09423...c32 Bare vent til tenåra! Det er da dere får det! Noen foreldre mener det må finnes en eller annen kosmisk rettferdighet som jevner ut mengde bekymringer og søvnløse netter mellom foreldre. Så har du rolig baby og barn, skal du det minste grue deg, ellers har du det for godt. Og det kan vi ikke ha noe av! 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #15 Skrevet 30. juni 2020 Aldri hatt våkenatt. Skjønner ikke hva folk snakker om.. har både gutt og jente. Jenta våknet hver 3. time i 8 mnd, for mat. Gutten hadd en periode fra 5 mnd hvor det var morgen 04.30/05.00. Begge var rolige babyer hele baby perioden. Anonymkode: 81208...b06
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #16 Skrevet 30. juni 2020 5 hours ago, AnonymBruker said: Vi fikk en gutt for tre måneder siden. Han har fra første stund sovet godt om natten, og vært rolig på dagtid. Uten unntak får jeg høre at det MÅ bli verre. Vi må grue oss og forberede oss på at det blir ILLE med våkenetter og masse gråt. Fordi han er gutt, blir det visstnok ekstra ille. Hvis det blir ille, så må vi takle det. Men finnes det virkelig ikke babyer og barn som bare er rolige av natur? Hvor stor sammenheng har det i så fall med kjønn? Hjelper det å gå å grue oss til at det skal bli ille? Hva skal vi forberede oss på helt konkret? Anonymkode: 234ad...e25 Vår er 5 mnd og jeg venter fortsatt på 4 month sleep regression Anonymkode: 5d1e9...2ef
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #17 Skrevet 30. juni 2020 Min er 1,5 år og har vært rolig hele veien. Har ikke hatt en eneste våken natt med henne. Anonymkode: a0f1a...ef7
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #18 Skrevet 30. juni 2020 Vel, dette er nok veldig individuelt, men velger å svare hva som gjelder oss. Første barnet var usedvanlig rolig og sov godt og alt var uten noen utfordringer. Men det endret seg da barnet ble ca 3 år. Mye sinne, frustrasjon og andre utfordringer hjemme-er nå 7 år. Men selvsagt et helt herlig barn som vi elsker. Men har blitt endel utfordringer med årene. Andre barn hadde kolikk og var et krevende spedbarn, men etter ca 1 år ble dette barnet det "enkleste" og mest rolige barnet. Er nå 5 år. Men vil ikke si vi har noen store utfordringer da, men her snudde det altså helt mtp utfordringer. Men ville allikevel ikke vært foruten erfaringene-vi blir kjent med oss selv ved å støte på noen utfordringer på veien. Anonymkode: 37eef...b80
Hundejente Skrevet 30. juni 2020 #19 Skrevet 30. juni 2020 det er noen folk som liker å si sånt, kanskje fordi de er slitne selv (det er tross alt slitsomt å ha barn iblant) og blir misunnelige når andre tilsynelatende er mindre slitne enn dem selv. til sånne kommentarer, om at det kommer til å bli verre, så svarer jeg gjerne "uff, så slitsomt, jeg har alltid tenkt at barna deres virker ganske ålreite jeg", og da blir de gjerne ikke så påståelige lenger
Sunnys Skrevet 30. juni 2020 #20 Skrevet 30. juni 2020 Drit i hva andre sier! Du har et rolig barn og det må dere bare nyte. Ikke tenk på hva som skjer om 5 uker.. kos deg her og nå og ta vare på den gode tiden som er nå.. om den vedvarer eller ei er det ingen som vet.. mest sannsynlig er babyen din en rolig baby. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå