Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var et veldig aktivt barn som liten, jeg falt mye ned og har knukket litt og hvert. Jeg er jente og har en del synlige arr, de merkes veldig nå om sommeren. Jeg har noen på armen, de ligger perfekt til slik at det ser ut som jeg har kuttet meg og jeg får mange spørmål om dem. Jeg finner det ufattelig plagsomt og har lyst å dekke dem til. Jeg får utrolig lett arr av alt, så har også små arr overalt fra katter som har klort meg ved et uhell. Katter har klør, blir de skremt mens du holder dem så blir det gjerne et lite klor. Mine søsken ble også mye klort, men ingen av dem fikk masse arr av den grunn. Så jeg har en del småarr jeg vil dekke over, jeg syns det er flaut at folk hopper direkte til konklusjonen at jeg må ha skadet meg selv. Noen arr er også fra operasjoner jeg har måttet ta, jbl.a en cyste som lå seg mellom sener og muskler i håndleddet så jeg ikke klarte å dra ned dørhåndtaket for å åpne en dør engang pga smerter. Så et perfekt arr etter dette også, nesten der som pulsåren ligger. Dette får jeg mest spørsmål om =(

Så til poenget: Jeg har lest om medisinsk tatovering, men dette gjøres ikke hos erfare tatovører. Jeg sliter derfor med å finne erfaringer andre har gjort seg på dette. Jeg holder til i Oslo, så er det noen som har fått dekket over arr med en medisinsk tatovering noe sted her? Er du fornøyd? Om du kan dele bilde av etterresultatet så tar jeg gjerne imot det også!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Beklager for at jeg ikke svarer på spørsmålet ditt, men er virkelig så mange så sosialt tilbakestående at de spør rett ut om arrene dine? Det er nå ganske spesielt etter min mening. 

Anonymkode: b5c44...bd9

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Beklager for at jeg ikke svarer på spørsmålet ditt, men er virkelig så mange så sosialt tilbakestående at de spør rett ut om arrene dine? Det er nå ganske spesielt etter min mening. 

Anonymkode: b5c44...bd9

Ja, det er det. Det virker i hvert fall slik for min del. Særlig nå som jeg har litt brunfarge etter å ha vært i solen en den, de arrene jeg har på armen er krittvite. Den fra siste operasjonen er rett der ved pulsåren, men den er lett å dekke til med en klokke. De over kan jeg ikke dekke uten å gå med lange handsker. Jeg har veldig lys og tynn hud, så man ser lett alle blodårene gjennom. Særlig to av arrene ligger rett over der, syns det er utrolig flaut når folk spør eller stirrer. Særlig nå som jeg kommer til å gå inn i en lederstilling, jeg vil bare ikke ha stygge arr som folk stirrer på. Regner med at jeg kommer til å få flere etterhvert, vi har fortsatt tre katter og jeg elsker fortsatt å være aktiv. Senest i fjor fikk jeg et lite klor på armen da katten kvapp, et bittelite som ikke andre får arr av. Min samboer ble helt sjokkert at det bitte lille kloret der ga meg arr. Men tror det er fordi jeg har så tynn hud, får lett blåmerker og slikt også og har knukket mange ben. Så er bare sånn min kropp er, fryktelig urettferdig så vil bare skjule arrene med noe. Men vil ikke kaste penger ut av vinduet på noe som ikke ser bra ut, da putter jeg heller en vanlig tatovering over. Men vil helst ha "normal hud" der. Den andre armen har jeg vanlige tatoveringer på, men tatovørene har ikke riktig utstyr til å dekke arr med vanlig pigmentfarger, da må jeg til noen som tar medisinske tatoveringer =/

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sikker på at du er fin som du er ❤️ 

Det er heller de rundt deg som må skjerpe seg. Jeg spør aldri andre om arrene deres, og jeg har selv flere store operasjonsarr. Jeg går i bikini og i shorts (arr på magen og beina), og til nå er det kun et barn på 5 år som har spurt. Da svarte jeg med glede. Hva slags folk er dette som spør og graver?

De som spør deg, ville jeg ha svart noe som "jeg forstår at du spør, men det er litt slitsomt å gå gjennom min medisinske historikk hver gang noen spør. Nei, det er ikke selvskadingsarr, det er operasjonsarr og katter som er viltre". Eller bare si "ja, huden min får fort arr, og jeg har operert og har katter. Noe mer om min medisinske bakgrunn du lurer på?" om noen stirrer. 

Jeg ville ikke ha brukt penger på noe som kanskje ikke fungerer. Gå som du vil, ikke godta at folk spør og graver (og om de antar at det er selvskadingsarr så får de bare gjøre det, det er også et tegn på overlevelse). Å ha en lederstilling betyr ikke at man skal være fri for arr eller et liv som er levd.

Beklager at jeg heller ikke svarer på spørsmålet ditt, men håper du tør å svare folk litt direkte så de skjønner at de går langt over grensa ❤️ 

Anonymkode: 196a4...510

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...