Gjest Spacegirl Skrevet 5. juli 2005 #1 Skrevet 5. juli 2005 Noen som vet om det fortsatt er mulig å få kjøpt ny LP-spiller? Jeg har jo sett at det ikke finnes i butikkene, men det er kanskje mulig å bestille eller noe sånt? Platespilleren min gikk dukken i går kveld, og siden jeg har så mange LP'er skulle jeg gjerne hatt en ny Lærdom: Halvliter øl oppi LP'spiller = lite smart
Dagoberta Skrevet 5. juli 2005 #2 Skrevet 5. juli 2005 Det blir fremdeles lagd vinylspillere, ja Jeg har ikke sett sånne på norske nettbutikker, men hvis de ikke kan bestille for deg på den lokale elektrobutikken, ville jeg gjort et søk på "turntable" og prøvd å få tak i fra utlandet Tror forresten jeg skal gjøre det samme, jeg har en liten haug med plater som jeg ikke har hørt på lenge. Og ikke minst blir lyden så mye fetere på vinyl enn på cd.
Dagoberta Skrevet 5. juli 2005 #3 Skrevet 5. juli 2005 Nå kom jeg faktisk over et nettsted hvor de har sånne, og de så til og med bra ut Pro-ject Audio Systems
Gjest Eini Skrevet 5. juli 2005 #4 Skrevet 5. juli 2005 De har lp-spillere på hi-fi-butikker rundt omkring. Hi-fi klubben feks. De har ogå nettbutikk.
Gjest Spacegirl Skrevet 5. juli 2005 #5 Skrevet 5. juli 2005 Takk for svar Da prøver jeg om det kan bestilles på Elkjøp først, det er den eneste butikken i rimelig avstand. Hvis det ikke går, prøver jeg den nettsiden. Der var det jo noen kule spillere da . Takk for link
Gjest vackraflickan i.i. Skrevet 12. juli 2005 #6 Skrevet 12. juli 2005 http://www.oslohificenter.no/prod/el/el.html Oslo Hi fi center har platespillere. Ligger ved rådhusplassen.
Dagoberta Skrevet 12. juli 2005 #7 Skrevet 12. juli 2005 Du må komme innom og fortelle hvilken spiller du endte opp med, Fairy, og hvor du fant den - jeg har også omtrent bare Elkjøp i nærheten, så det kan være interessant å vite om sånne kjeder kan bestille platespillere jeg har prøvd å lete på nettsidene til bl.a. Expert, men der var det ingenting å finne.
Gjest gjest1 Skrevet 12. juli 2005 #8 Skrevet 12. juli 2005 Som dere nå vet her over så er det mulig å kjøpe platespilelre på mange store el-kjeder. Men det mest morsomme er å ha en som er litt vintage... Jeg har en som er arvet. Men jeg har sett flere bruktsjapper som selger fullt brukbare spillere. Også gamle fra begynnelsen av 50-tallet, bærbare single-spillere i små rosa kofferter. Ser for meg jentegjenger med strutteskjørt og oppsatt hår som oppdaget buddy holly, cliff richard el til og med beatles rundt disse tingestene... Skrekken er bare hva man skal gjøre når man må fornye stiften eller skifte små deler som er tilpasset hver enkelt spiller. Det er nok verre å få tak i slikt!
Gjest Spacegirl Skrevet 14. juli 2005 #9 Skrevet 14. juli 2005 Nå har jeg plutselig endt opp med to brukte spillere. Jeg fikk en Technics LP-spiller av en grandtante som fungerer helt supert. Var også i en bruktbutikk i Haugesund en tur, og der fant jeg en sånn skikkelig gammel en som var i en sånn koffert som jeg betalte 50 kroner for . Den gamle kan det sikkert være vanskelig å få tak i ny stift til når jeg skulle trenge det, kjøpte den mest fordi den så kul ut. Så hurra for snille grandtanter
Dagoberta Skrevet 15. juli 2005 #10 Skrevet 15. juli 2005 Så heldig du var som fikk platespiller - Technics er vel et bra merke også, etter hva jeg har skjønt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå