Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri kunnet barbert nedentil uten å plages med nupper og inngrodde hår. Barberer med hårenes retning, ny og ren høvel, tilpasset såpe og krem for å smøre på etterpå osv. Innser at det kanskje ikke er noe for meg og at jeg burde finne en annen metode. 

Hva et dine beste tips for hårfjerning? Har noen kanskje prøvd ladyshaver, voksing, laser, epilator? Hva funker for deg?

Anonymkode: f1157...f8a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har begynt å bruke ladyshaver, og ble da kvitt problemene. Foretrekker selv å da barbere tørt, det kjennes som at det er mer skånsomt mot huden.

Anonymkode: 299ab...e0f

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har begynt å bruke ladyshaver, og ble da kvitt problemene. Foretrekker selv å da barbere tørt, det kjennes som at det er mer skånsomt mot huden.

Hvilken har du? Og blir du sånn ish glattbarbert?

AnonymBruker
Skrevet

Et tips for å unngå dette er å ta litt rensemiddel for sexleketøy på en bommullsdott og tørke over der du har barbert med en gang du er ferdig med å barbere. Det har hjulpet meg mye med det samme problemet som du beskriver.

Anonymkode: 592f7...fa6

AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvilken har du? Og blir du sånn ish glattbarbert?

En veldig gammel variant som neppe finnes for salg lenger. :fnise: Blir ikke like glatt som med høvel, men sånn noenlunde blir det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har gått over til epilator, da holdes håret der jevnt kort, men du slipper å kutte med roten av håret. Jeg liker ikke å være glattbarbert uansett, så det passer fint for meg.

Bruker barberhøvel i bikinilinja for å renske opp. Blir selv fort nuppete og rød, og jeg gidder bare ikke å være det overalt. Pleide å stusse med saks, men epilator er så mye enklere :) Går fort, og gjør ikke vondt i det hele tatt.

Anonymkode: 24b19...3bb

AnonymBruker
Skrevet

Skrubb huden lett med vaskeklut eller mild peeling både før og etter barbering. 

Anonymkode: 6d07a...11d

Skrevet

Seriøst prøv brauns hjemmelaser! Den funker! var skikkelig skeptisk men den har var magisk for meg! nå er jeg helt glatt nedentil, i ansiktet og på bena omtrent hele tiden(!!). Må barbere og zappe med sånn 1-2 ukers mellomrom for å opprettholde det. Får heller ingen inngrodde hår med laserzapping, bare nydelig glatt hud!

skulle ønske jeg prøvde det før,  har pcos og slitt i årevis med hurtigvoksende og kraftig hårvekst. jeg lys i huden med mørke hår.

De er jo litt dyre da,  jeg betalte 3000 for min.  Men det er så verdt pengene å ha myke glatte ben og intimzone hele tiden uten noe form for torturregime 😆

jeg kjøpte Braun silk pro 5 fra Elkjøp.  

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, mlifjeld skrev:

Seriøst prøv brauns hjemmelaser! Den funker! var skikkelig skeptisk men den har var magisk for meg! nå er jeg helt glatt nedentil, i ansiktet og på bena omtrent hele tiden(!!). Må barbere og zappe med sånn 1-2 ukers mellomrom for å opprettholde det. Får heller ingen inngrodde hår med laserzapping, bare nydelig glatt hud!

skulle ønske jeg prøvde det før,  har pcos og slitt i årevis med hurtigvoksende og kraftig hårvekst. jeg lys i huden med mørke hår.

De er jo litt dyre da,  jeg betalte 3000 for min.  Men det er så verdt pengene å ha myke glatte ben og intimzone hele tiden uten noe form for torturregime 😆

jeg kjøpte Braun silk pro 5 fra Elkjøp.  

Dette vil jeg gjerne høre mer om! :) Hvor ofte brukte du den før du fikk resultatet? Hvor ofte bruker du den nå? Kan man bruke den på mer enn bikinilinja? 

TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en sånn som alltid har slitt med nupper etter barbering på tross av at jeg har fulgt alle råd og regler, også den der med vibratorrens. Var hos hudlege for noen andre problemer og han så disse nuppene og mente at jeg har en type hudsykdom som virkelig ikke tåler hårfjerning. Husker ikke navnet på sykdommen, men det er visst flest menn som har den. Den eneste løsningen er å la være å fjerne hårene og la skjegget gro. Man kan fremdeles trimme håret med en saks eller ladyshaver så fremt man ikke klipper for kort. 

Anonymkode: 9075c...a09

• Liker 2
Skrevet (endret)
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette vil jeg gjerne høre mer om! :) Hvor ofte brukte du den før du fikk resultatet? Hvor ofte bruker du den nå? Kan man bruke den på mer enn bikinilinja? 

TS

begynte i starten av mai, da brukte jeg den 2-3 ganger i uken. (altså hver gang jeg barberte meg..) jeg bruker den over hele intimområdet (brazilian), under armene, på overleppen og hele bena. det eneste området hvor jeg ikke har hatt like god effekt er under armene. men har nok ikke vært like flink til å bruke den der.. 

En annen ting er om man bruker den over inngrodde hår, forsvinner de røde prikkene raskere. det blir heller ikke stikkete etter barbering. tror det er fordi hårene blir brent som gjør de blir tynnere... uansett grunn så er jeg fornøyd med det 😁

nå bruker jeg den 1 gang i uken til annenhver uke.. er heller ikke ferdig med forløpet, i følge produsent skal man bruke den i minst 12 uker før man kan kun opprettholde med en runde i mnd. 

nå vet jeg ikke om det er samme effekt med andre lasere. men denne var best i test, og den lever opp til det syntes jeg 😊

Endret av mlifjeld
AnonymBruker
Skrevet

Hadde samme problem. Prøvde ALT av tips og triks, og så likevel ut som en plukket kalkun etterpå. Var sykt vondt, klødde og inngrodde hår fra helvete. Løsningen ble elektrisk barbermaskin. Var som å komme på en ny planet. HELT fri for plager! Tok meg i å lage frisyrer eller former bare fordi jeg kunne :fnise: Anbefales på det absolutt sterkeste om du plages. Aldri angret et sekund på den investeringen!

Anonymkode: 4a36f...c9f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 3.7.2020 den 13.36, mlifjeld skrev:

begynte i starten av mai, da brukte jeg den 2-3 ganger i uken. (altså hver gang jeg barberte meg..) jeg bruker den over hele intimområdet (brazilian), under armene, på overleppen og hele bena. det eneste området hvor jeg ikke har hatt like god effekt er under armene. men har nok ikke vært like flink til å bruke den der.. 

En annen ting er om man bruker den over inngrodde hår, forsvinner de røde prikkene raskere. det blir heller ikke stikkete etter barbering. tror det er fordi hårene blir brent som gjør de blir tynnere... uansett grunn så er jeg fornøyd med det 😁

nå bruker jeg den 1 gang i uken til annenhver uke.. er heller ikke ferdig med forløpet, i følge produsent skal man bruke den i minst 12 uker før man kan kun opprettholde med en runde i mnd. 

nå vet jeg ikke om det er samme effekt med andre lasere. men denne var best i test, og den lever opp til det syntes jeg 😊

Hvilken hårtype har du?

Anonymkode: a724b...538

Skrevet (endret)

mørkblond med mye mørk hårvekst på kroppen. På bena vokste det sånn 3 hår fra hver hårsekk. har også mørkt hår på armene som jeg har barbert vekk siden tenårene..Har også pcos som gir økt hårvekst.. 🙄

Endret av mlifjeld
AnonymBruker
Skrevet
På 3.7.2020 den 22.11, AnonymBruker skrev:

Hadde samme problem. Prøvde ALT av tips og triks, og så likevel ut som en plukket kalkun etterpå. Var sykt vondt, klødde og inngrodde hår fra helvete. Løsningen ble elektrisk barbermaskin. Var som å komme på en ny planet. HELT fri for plager! Tok meg i å lage frisyrer eller former bare fordi jeg kunne :fnise: Anbefales på det absolutt sterkeste om du plages. Aldri angret et sekund på den investeringen!

Anonymkode: 4a36f...c9f

Hvilken maskin har du? Skal kjøpe en, men usikker på hvilken. :)

TS

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dytter på vegne av både Ts og meg 😗

Anonymkode: 84c8d...ec1

Skrevet

Hvis du sliter med nupping men fortsatt vil være glatt vil jeg anbefale voksing! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...