Gjest Meg_ Skrevet 5. juli 2005 #1 Skrevet 5. juli 2005 Spiser utrolig mye karbohydrater, og nå vil jeg kutte ned på det! Hva kan jeg erstatte brød med egentlig, føler det er det eneste jeg lever av Kylling, fisk, kjøtt, grønnsaker vet jeg i hvertfall er bra.
Gjest gjest1 Skrevet 5. juli 2005 #2 Skrevet 5. juli 2005 I stedet for å erstatte brød kan du kanskje spise et grovere brød? Speltbrød kanskje? Eventuelt erstatte et brødmåltid med salat eller liknende (vanskelig etter min erfaring..) Poteter er det lett å erstatte med grønnsaker, ris, kikerter etc... Pommes frites er forbudt, likeså loff.
Mrs. K Skrevet 5. juli 2005 #3 Skrevet 5. juli 2005 Det er ikke vanskelig å erstatte brødmåltid med salat til f.eks. lunsj. Lag ekstra salat til middag dagen før. Stek kyllingbryst, laksefillet eller annen sunn kjøtt og ha opp i. Du kan steke for flere dager om gangen. Tunfisk på boks er lettvint og kjempegodt i salat. Spis grovt brød til. Pasta, potet og ris kan du bytte ut med forskjellige bønner. Kok opp en større porsjon og frys ned i porsjonspakker som kan varmes i mikroen.
Brunhilde Skrevet 5. juli 2005 #4 Skrevet 5. juli 2005 Ta deg en tur innom www.lavkarbo.no, her får du massevis av tips når det gjelder en livsstil med lite karbohydrater. Jeg har ikke smakt brød, poteter, pasta eller ris på seks uker og jeg savner det ikke i det hele tatt. Salat går det derimot mengder av... Les og lær - spesielt Lindberg med sine "sene" karbohydrater kan, tro ihvertfall jeg, ha noe for seg.
Gjest z Skrevet 5. juli 2005 #5 Skrevet 5. juli 2005 Ta deg en tur innom www.lavkarbo.no, her får du massevis av tips når det gjelder en livsstil med lite karbohydrater. Jeg har ikke smakt brød, poteter, pasta eller ris på seks uker og jeg savner det ikke i det hele tatt. Salat går det derimot mengder av... Bare pass på å ikke bli ekstrem - viktig å huske på at vi trenger karbohydrater, bare riktig type (som du skriver, Brunhilde). Mange som hiver seg på hysteriske lavkarbo-dietter, og tror at det er nøkkelen - men kroppen trenger karbs (spesielt hjernen).
Brunhilde Skrevet 5. juli 2005 #6 Skrevet 5. juli 2005 Det er helt sant, Petzl, men jeg får nesten alle mine fra grønnsaker og føler meg veldig bra! På siden jeg linket til i forrige innlegg står det faktisk mye om hvor viktig det er å ikke kutte for lavt ned på karbohydrater og hvorfor, anbefaler igjen folk som er interessert i lavkarbokosthold å ta en titt der.
Gjest z Skrevet 5. juli 2005 #7 Skrevet 5. juli 2005 Det er helt sant, Petzl, men jeg får nesten alle mine fra grønnsaker og føler meg veldig bra! På siden jeg linket til i forrige innlegg står det faktisk mye om hvor viktig det er å ikke kutte for lavt ned på karbohydrater og hvorfor, anbefaler igjen folk som er interessert i lavkarbokosthold å ta en titt der. Ja, absolutt, jeg har klokketro på lavkarbo selv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå