Gå til innhold

Jevnaldrende fra din barne- og ungdomstid som bare ble borte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tenkt litt over dette at det er faktisk noen få fra klassen min som jeg ikke har sett snurten av siden avslutningsfesten i 10.klasse. Klassevenninner/venner som på en måte bare forsvant og som er umulig å spore opp via Facebook og 1881, som ikke har dukket opp på reunion, eller som ikke svarer/ikke ønsker kontakt når folk har forsøkt å få tak i de. 

Enkelte av disse lurer jeg virkelig på hvordan det gikk med. I noen tilfeller kan jeg forstå det da flere ble plaget/mobbet/holdt utenfor, og jeg har i ettertid tenkt at for de var det kanskje en ekstra gledens dag på avslutningsfesten i 10.klasse hvor vitnemål ble delt ut, nettopp fordi de nå endelig var ferdig. Vi andre gråt fordi det var trist at klassen vår ble oppløst, mens for de var det kanskje en lettelse...? 

Jeg har også tenkt på at det kan godt hende at flere av de ikke lever lenger. 

Er det noen spesielle fra din skole, klasse eller barndom som du lurer på hvor er hen i verden nå og hva som skjedde? 

Anonymkode: 65ba5...376

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en av de som bare ble borte etter siste skoledag. Jeg ble mobbet og har ikke ønsket kontakt med de som plaget / bare sto og så på i ettertid. Har ikke orket å beholde kontakt med andre som ble plaget heller da det ville revet opp vonde sår. Jeg valgte å flytte til andre siden av landet og starte et nytt liv, og takket også nei til reunion da det ble arrangert for 2 år siden. 

Det eneste jeg vet er at en av mine gamle mobbere begikk selvmord for 4 år siden, men siden har jeg ikke hørt noe som helst fra hjembyen.

Anonymkode: f065e...fe1

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg søker av og til opp min beste venninne fra ungdomsskolen, uten hell. Hun kom heller ikke på reunion som var for noen år siden. Har ikke klart å finne henne.. 😔 Skulle gjerne visst hvordan det går med henne. 

Ei annen jeg hang veldig mye med var ikke på sosiale medier, men kom på reunioen. Det var dessverre ikke så koselig å se henne igjen. Hun hadde gått fra en vanlig søt jente til «jeg er bedre enn deg, knis knis». Falskt smil og falske knis (!) hele tiden, gikk ikke an å føre en samtale med henne. 

Så kanskje det er like greit å gi slipp på gamle klassevenninner. 

Anonymkode: c96a2...fc8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vokste opp på bygda, så jeg har jo en viss kontroll over hva alle gjør via foreldrene mine eller sosiale medier. Men det er spesielt en jeg gikk på skole med jeg vet lite om etter 10. klasse, for han har aldri vært på sosiale medier, han er ikke å finne på google, så hadde vi vokst opp i en by eller lignende så kunne man jo fort ha tenkt at han bare hadde forsvunnet.. Men jeg møter mora hans innimellom når jeg er på besøk hos foreldrene mine, så vet at han lever og hva han jobber med og hvor han bor. Han var alltid litt sånn "mot strømmen" og fulgte ikke trender da heller, så er ikke overrasket over at han ikke er på sosiale medier altså. 

Jeg har kontakt med noen fra den tiden, så hvis noen virkelig vil finne meg så finner de meg, selv om jeg har byttet navn og flyttet til utlandet :) I tillegg regner jeg med at familien/slekta mi oppdaterer nysgjerrige ved behov :P 

Anonymkode: f799c...00c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg «forsvant». For min del er jeg ferdig med 10. Klasse og bor i storbyen :) har ikke noe behov for kontakt med folk fra ungdomsskolen. Jeg prioriterer venner jeg har noe til felles med nå :) 

Anonymkode: c4394...319

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har tenkt litt over dette at det er faktisk noen få fra klassen min som jeg ikke har sett snurten av siden avslutningsfesten i 10.klasse. Klassevenninner/venner som på en måte bare forsvant og som er umulig å spore opp via Facebook og 1881, som ikke har dukket opp på reunion, eller som ikke svarer/ikke ønsker kontakt når folk har forsøkt å få tak i de. 

Enkelte av disse lurer jeg virkelig på hvordan det gikk med. I noen tilfeller kan jeg forstå det da flere ble plaget/mobbet/holdt utenfor, og jeg har i ettertid tenkt at for de var det kanskje en ekstra gledens dag på avslutningsfesten i 10.klasse hvor vitnemål ble delt ut, nettopp fordi de nå endelig var ferdig. Vi andre gråt fordi det var trist at klassen vår ble oppløst, mens for de var det kanskje en lettelse...? 

Jeg har også tenkt på at det kan godt hende at flere av de ikke lever lenger. 

Er det noen spesielle fra din skole, klasse eller barndom som du lurer på hvor er hen i verden nå og hva som skjedde? 

Jeg har stort sett gode minner fra barneskolen, men tror likevel det er greit å la det være med det. Hender titt og ofte at jeg tenker på situasjoner eller personer fra den tida. Men jeg tror det er greit at det er akkurat det, minner fra en annen tid. Har hatt kontakt med ei annen sporadisk, bortsett fra det med ingen av de siden vi avsluttet barneskolen, og det er snart 20 år siden. 

Ungdomskolen og videregående var ikke noe særlig for meg, så derfra har jeg ikke kontakt med noen. Begge deler har hatt reunion, uten at jeg deltok av den grunn. Svarte heller ikke på henvendelsene.

Anonymkode: 77a30...c21

AnonymBruker
Skrevet

Dere som skriver her at dere forsvant, det er ikke det tråden handler om. Ts. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har en del jeg lurer på hvor ble av. Men de forsvant når jeg gikk på barneskolen. De fleste steder som jeg gikk med på ungdomsskolen er på Facebook.

Jeg hadde også en jeg var med om sommeren som leide hytte der vi har hytte, men når hun ble 16/17år vokste vi fra og hverandre. Jeg lurer egentlig mest på hvordan det går med henne, har søkt etter henne på Facebook, men til ingen nytte.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, skjenker de ikke en tanke. Skjønner ikke helt hva jeg skal med info om hva de holder på med annet enn som sladder.

Anonymkode: c7886...0e3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en av de som forsvant. Jeg har ikke kontakt med noen venner fra barneskole, ungdomskole eller videregående. Har forandret meg og liker ikke henge igjen i fortiden. Har hatt ganske vanskelig med vennskap og relasjoner, både å knytte meg til folk og å ta vare på dem. Har ekstremt lav selvtillit på det å være en venn, antagelig på grunn av litt dårlige erfaringer i barndommen pluss utrygghet. Lettere å trekke seg unna når man har failet og prøve på nytt med nye mennesker. Det er vanskelig å møte gamle venner i en periode i livet der du sliter. Når man får ting på stell og hodet over vannet er det lettere, men da retter man heller blikket fremover. 

Anonymkode: a18b3...fdf

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor? De som selv forsvant kan vel lettere fortelle årsak?

• Liker 14
Skrevet

Jeg "forsvant" fordi jeg ikke ønsker å bli funnet. Har ingen interesse av å holde kontakt med folk jeg gikk på skole med.

• Liker 1
Skrevet

Jeg husker ei som gikk to trinn over meg som var populær, morsom, grei mot alle, flink på skolen. Når hun skulle begynne på videregående flyttet hun til nærmeste by som ligger en liten time unna vårt daværende hjemsted. Møtte henne på fest og hun var like sprudlende, glad og med planer for fremtiden. Hun sa hun skulle ta VG2 i USA og gledet seg masse til det. 

Det skjedde ett eller annet, jeg aner egentlig ikke hva. Men tviler på hun rakk å reise til USA, om hun fullførte første året på videregående eller hva. Søsteren min har jobbet er sted hvor denne jentas bror var daglig leder. Hun har hørt at hun er 100 % uføretrygdet og lever isolert. Broren ville ikke snakke om henne og ting er veldig hysj hysj. Hvor hun er  og hvorfor aner jeg ikke, jeg mistenker at hun kanskje bor med foreldrene. 

Men jeg likte henne godt og skulle så gjerne likt å vite om det er noe jeg kan gjøre for henne eller om det er sånn at hun ikke vil ha kontakt. Trist skjebne uansett. Og vanvittig sterk kontrast å gå fra å være så livsglad, sprudlende, snill og flink til å gå fullstendig under jorda på den måten der. 

Gjest Lama_Drama
Skrevet

Jeg forsvant, orker ikke mer av de imbisilene. Lurer ikke på hvordan det går med en eneste en av dem. 

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er ikke den skarpeste kniven i skuffen, er du vel? De som forsvant kan jo, i langt større grad, fortelle deg om hva som har skjedd og hvorfor det har skjedd enn de som har opplevd at noen har blitt borte.😆

Anonymkode: bafef...789

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor? De som selv forsvant kan vel lettere fortelle årsak?

Fordi det er vel helst sladder og spekulasjoner om de som var " utenfor " TS ønsker å høre. Kan ikke se noen annen grunn. De som forsvant er jo de som faktisk vet HVORFOR de valgte å bli borte.

Anonymkode: f065e...fe1

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke kontakt med noen jeg gikk på skole med nå (er 40år), men det er bare fordi vi er veldig forskjellige. Har de fleste på facebook, hyggelig å se at de stort sett har det bra.

En forsvant da. Etter et par år fikk jeg høre at hun fikk et barn, og litt etter fikk jeg høre (aner ikke av hvem) at hun var blitt schozofren. For noen få uker siden fortalte min mor at denne personen hadde ringt henne, småpratet litt, og spurt hvordan det går med meg og min mor. Det var veldig rart. Jeg mistenker at hun hadde kontakt med min mor da hun jobbet i psykiatrien. 

Anonymkode: 951e4...6bb

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke kontakt med noen jeg gikk på skole med nå (er 40år), men det er bare fordi vi er veldig forskjellige. Har de fleste på facebook, hyggelig å se at de stort sett har det bra.

En forsvant da. Etter et par år fikk jeg høre at hun fikk et barn, og litt etter fikk jeg høre (aner ikke av hvem) at hun var blitt schozofren. For noen få uker siden fortalte min mor at denne personen hadde ringt henne, småpratet litt, og spurt hvordan det går med meg og min mor. Det var veldig rart. Jeg mistenker at hun hadde kontakt med min mor da hun jobbet i psykiatrien. 

Anonymkode: 951e4...6bb

Vet du, jeg synes slike "historier" er noe du ikke bør legge frem på et åpent forum.

Bruk hodet, og la TS være foruten sladder og historier om folk som fort kan identifiseres. Det er noe helt annet når brukere står frem her og forteller om hvorfor de selv ble borte, da tar de valget om å fortelle selv. La de som ikke har valgt å få historien sin brettet ut her få være i fred.

Anonymkode: bc1b4...8e0

• Liker 1
Skrevet (endret)

.

Endret av Tvillingsjel
AnonymBruker
Skrevet

Selv om jeg har de fleste på Facebook, frister det lite med en "reunion". Jeg har vel mer eller mindre vært venneløs siden 6.klasse. Ble fryst ut etter en operasjon som var nødvendig. I dag har jeg jobb og noen få gode venner. 

Anonymkode: 6311d...6fb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...