AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #3 Skrevet 30. juni 2020 Ja. Heller en gang for mye enn en gang for mye. Indre blødninger er livsfarlig, og gir ikke alltid symptomer før det er for sent. Anonymkode: e68f5...927 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #4 Skrevet 30. juni 2020 Møkka telefon, blir gal. Heller en gang for mye enn en gang for lite. Anonymkode: e68f5...927
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #5 Skrevet 30. juni 2020 De gangene våre barn slo hodet (for det skjer flere ganger gjennom oppveksten), ringte vi til legevakten og spurte hva de tenkte. Dette har vært etter at legen har stengt. Vi ha fått beskjed om å se an formen litt videre og komme inn om barnet virker til å ha vondt eller virker fjern/desorientert o.l. Så jeg ville ringt og hørt med legen. Anonymkode: 4001a...8d0 3
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #6 Skrevet 30. juni 2020 Hun sover nå, men virker fin og gråt mye etterpå. I 2-3 min. Problemet er at de tar ikke telefon som vanlig så jeg må helst reise dit å ringe på dørklokka. Jeg tror senga er 50-60cm opp fra gulvet. Ganske høy seng. Anonymkode: 2ffe9...9d6
Gjest bienvilleparish Skrevet 30. juni 2020 #7 Skrevet 30. juni 2020 Legevakta sa hvertfall at vi skulle se den an etterpå. Ikke sove med engang sa de og våknes ofte for å sjekke at alt var bra gjennom natta.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #8 Skrevet 30. juni 2020 Huff, samme skjedde her TS. I tillegg datt han inntil nattbordet så han blødde fra munnen. Så veldig dramatisk ut. Da vi kom til legen så alt bra ut, og legen sa at dersom det var hans barn hadde han ikke dratt til legen, for det går som oftest veldig bra, de tåler visst mer enn man tror, og mange barn faller ut av senga når de plutselig klarer å bevege seg mer enn foreldrene tror. Man skal være mer bekymret om de ikke gråter, eller om de endrer atferd. Skjønner om du vil sjekke det, bare for å slappe av litt. Anonymkode: bc5ae...f2a 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #9 Skrevet 30. juni 2020 Min rullet ut av senga da han var tre måneder. Jeg ringte gråtende til legevakta. Det virker veldig normalt å ringe når babyen har slått hodet. Sykepleieren spurte hvor høy senga var. Hovedregelen var at ungene ofte takler fall lavere enn seg selv. Babyen skulle vekkes hvert 30 minutt. utrolig at de ikke tar telefonen hos deg! Anonymkode: 7c9f9...3bc 1
mortilen Skrevet 30. juni 2020 #10 Skrevet 30. juni 2020 Har skjedd meg ett par ganger. De sa gråt barnet med én gang. Ja, sa jeg. Da skulle jeg bare følge med på allmenntilstanden.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #11 Skrevet 30. juni 2020 Jeg hadde ikke gjort noe spesielt. De tåler en god del i den alderen. Du bør lære babyen å snu seg slik at han tar beina først over kanter. Anonymkode: da960...bbe
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #12 Skrevet 30. juni 2020 Vi har ringt de fleste gangene bare for å forhøre oss, men aldri måtte reist inn utenom den gangen han slo hull i hodet og måtte sy. Fått samme beskjed hver gang, følge med, sjekke at allmenntilstand er ok osv. Syns det er greit å ringe å snakke med de, det er en trygghet. Og, om de gråter rett etterpå er det et godt tegn, om de ikke gråter ville jeg vært kjapp å reise å sjekke. (Ved skikkelige fall, dersom de ikke gråter etter "småfall" og dunk, så er det jo mest sannsynlig bare at det ikke var vondt 😅) Anonymkode: 0c206...3d0 1
Gjest bienvilleparish Skrevet 30. juni 2020 #13 Skrevet 30. juni 2020 (endret) Tror alle har opplevd at babyen har falt ned på gulvet fra senga. Og det går fint nesten alltid, men faktisk så kan et slikt fall være fatalt hvis de faller veldig feil. Har lest historier om både vokse og barn som har falt og føler seg fine rett etter. Men er par timer senere begynner å føle seg merkbart dårlige. Sorry dobbelpost Endret 30. juni 2020 av bienvilleparish
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå