Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
49 minutter siden, AnonymBruker said:

Hadde ikke lagt babyen i vogn for natta heller, nei. Hun sover kun i babynest og vogn med tilsyn

Anonymkode: 4ac41...1c9

Hvordan son baby på sykehuset egentlig? Sykehussengene er enda tettere enn babynest og vogn 

Anonymkode: 4717c...692

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan son baby på sykehuset egentlig? Sykehussengene er enda tettere enn babynest og vogn 

Anonymkode: 4717c...692

I dobbeltsengen sammen med meg, oppe ved hodet mitt, med egen dyne osv.

Jeg skjønner at du er uenig/vil krangle/ta meg, men fakta er jo uansett at det er en risiko ved å la baby sove i babynest om natta. Det var ikke meningen å være ekkel mot noen her, men jeg syns det bør være greit å opplyse om det, så tar man i det minste et informert valg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Her var det mye rart

Baby kan sove i vogna si. Mange vogner er godkjent til å sove i. Tore de fleste nye vogner er det. Feks så har vi easywalker Harvey 2. Den er godkjent som sovevogn. Dere kan enkelt sjekke om deres vogn er godkjent. 

Dessuten så handler trygg søvn i forhold til seng og miljø at madrassen er fast og ikke for myk. Og selvsagt at barnet ikke kan får tepper OL over hodet samt ca 18 grader temp på rommet.  Har babynestet fast madrass så går det nok helt fint 

Anonymkode: 29b21...673

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mange vogner er godkjent til å sove i. Tore de fleste nye vogner er det. Feks så har vi easywalker Harvey 2. Den er godkjent som sovevogn. Dere kan enkelt sjekke om deres vogn er godkjent. 

Kva vil det seie at ei vogn er godkjent for soving? Har den lufting i sidene? Kven godkjenner dette? (Har bare googla overfladisk, er litt lat)

Anonymkode: da00f...bb3

AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde ikke lagt babyen i vogn for natta heller, nei. Hun sover kun i babynest og vogn med tilsyn

Må være slitsomt å alltid våke over baby når den sover. Føler med deg som ikke klarer å slippe taket. 

Anonymkode: e8be3...db9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må være slitsomt å alltid våke over baby når den sover. Føler med deg som ikke klarer å slippe taket. 

Korleis meiner du dette er teikn på å ikkje klare å sleppe taket?

Soving i babynest (eg har ikkje erfaring med dette, så veit ikkje heilt kva det er for å vere ærleg) er jo ikkje anbefalt. Og det er vel naturleg å følgje med på baby som søv i vogn? I hvert fall gjorde eg det. Vogna står jo gjerne ute. 

AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Korleis meiner du dette er teikn på å ikkje klare å sleppe taket?

Soving i babynest (eg har ikkje erfaring med dette, så veit ikkje heilt kva det er for å vere ærleg) er jo ikkje anbefalt. Og det er vel naturleg å følgje med på baby som søv i vogn? I hvert fall gjorde eg det. Vogna står jo gjerne ute. 

For å være 100 % sikker på at noe ikke skjer, så regner jeg med personen står og følger med hele tiden. Det vanlige er vel å la baby sove i fred noen timer i vogn, men det er vel ikke trygt nok. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For å være 100 % sikker på at noe ikke skjer, så regner jeg med personen står og følger med hele tiden. Det vanlige er vel å la baby sove i fred noen timer i vogn, men det er vel ikke trygt nok. 

Eg kunne ikkje latt baby sove i fleire timar i vogn utan tilsyn. Men det betyr ikkje at man må stå like ved heile tida når baby søv (viss då ikkje vogna står ute, eller man bruker babynest) Kan aldri vere 100 % sikker, nei. Om natta vil vel dei aller fleste la babyen sove utan at dei følger med. Men finst ein mellomting mellom 0 tilsyn og konstant tilsyn på dagtid. 🙂

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sikker på at ts fant en løsning på sovingen 😉 Dette med babynest på LUB sine sider er forresten bare en anbefaling, ikke forbud. Hvorfor skal babynest være så farlig? De bruker jo et slags nest i plastikkboksene i form av kluter på barsel! Dette skjønte ikke barnepleieren jeg snakket med i hvert fall... Noen her bør roe ned noen hakk! La folk få gjøre som det passer dem så lenger det ikke er direkte skadelig! Kommer langt med sunt vett. 

Anonymkode: 68cb0...731

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du har jo tydelig bestemt deg for at barnet skal sove på gulvet, såå... 

Bare nevner det igjen, babynest er ikke ment for å brukes om natten og er ikke anbefalt. 

Anonymkode: 16508...cc1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her var det mye rart

Baby kan sove i vogna si. Mange vogner er godkjent til å sove i. Tore de fleste nye vogner er det. Feks så har vi easywalker Harvey 2. Den er godkjent som sovevogn. Dere kan enkelt sjekke om deres vogn er godkjent. 

... 

Her var det også mye rart. Godkjent som sovevogn? Er ikke alle vogner godkjent for å sove i da? 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare nevner det igjen, babynest er ikke ment for å brukes om natten og er ikke anbefalt. 

Hva så hvis baby synes det er ok? 

Igjen, det er lov å bruke skjønn. 

Anonymkode: 68cb0...731

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her var det også mye rart. Godkjent som sovevogn? Er ikke alle vogner godkjent for å sove i da? 

Eg lurer også på dette! Kva vil det seie at ei vogn er godkjendt for soving? Eg har ikkje klart å finne ut kven som godkjenner dette, eller kva krava er.

Kan det vere vogn som har netting, som nevnt i denne omtalen av reisevogn: (Men det står ikkje noko om godkjenning for soving, så eg er skeptisk til om denne godkjenninga finst)

"Kalesjen er stiv og god å bruke. I tillegg er den utvid-bar. Den har en glidelås bak som kan åpnes når barnet skal dekkes til. Ved åpning av glidelåsen kommer også netting frem med stoff over. Den sikrer luft når kalesjen er nede og mulighet for å se den lille. Dette er derav den beste sovevognen i testen." https://www.babytesterne.no/test-av-reisevogn-2019/

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er jo ikke så mange andre steder å legge baby. Og fikk tips her om å legge oppå en brettet dyne, og det kommer vi nok til å gjøre. Så har jo fått noe utav tråden 🙂

Du kan nevne så mye du vil. Vi har valgt å gjøre det slik, da det er beste måte for han å sove. Det er forskjell på babynest, har ingen betenkeligheter med å lå vår sønn sove i det vi har. 

Anonymkode: 64741...685

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er jo ikke så mange andre steder å legge baby. Og fikk tips her om å legge oppå en brettet dyne, og det kommer vi nok til å gjøre. Så har jo fått noe utav tråden 🙂

Du kan nevne så mye du vil. Vi har valgt å gjøre det slik, da det er beste måte for han å sove. Det er forskjell på babynest, har ingen betenkeligheter med å lå vår sønn sove i det vi har. 

Senga er jo det beste alternativet, og mannen på gulvet. Men men. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Senga er jo det beste alternativet, og mannen på gulvet. Men men. 

Nei, sengen er ikke det beste alternativet. Som sagt, så er det ikke plass til en voksen på gulvet. Hvorfor synes du det er så problematisk at vi gjør det slik? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vognbagen

Anonymkode: 7cfde...11c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...