Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal på hyttetur med vår sønn på 3 måneder. Noen tips til hvor han kan sove? Har ikke plass til å pakke med reiseseng. Tenkte kanskje å legge et teppe på gulvet, legge babynestet oppå og latt han sove der? Andre gode forslag? 

Anonymkode: 64741...685

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sove mellom dere? Eventuelt med deg om det er bare du som skal.

Vet ikke hvorfor men hadde ikke greid å sove om jeg skulle lagt barnet på gulvet. Så lenge det ikke er trekk nedpå der, du er sikker på at det ikke kommer noen dyr/insekter og at barnet ikke blir tråkket på så kan det jo gå greit. 

Anonymkode: 69454...c0c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke latt baby sove i babynest på natta nei. Det er ikke anbefalt. Ville prøvd å fått med meg en reiseseng likevel, eller om dere har en bred bagdel på vogna er den bedre enn et babynest ihvertfall. 

Anonymkode: 0a5d3...116

• Liker 3
Skrevet

Heller vogn enn babynest. Kan han ikke ligge mellom dere? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sengen er bare 140 cm, så ikke aktuelt å ha han mellom oss. Han er vandt med å sove i babynestet, så tenkte det kanskje er det beste, men føles litt rart å legge han på gulvet 🙈

Kanskje bagdelen på vognen er bedre, ja. 

AnonymBruker
Skrevet

Vi var også på hyttetur ved 3 mnd.  Da hadde vi 150 seng inntil en vegg, så baby sov mellom meg og veggen. Vi samsov uansett til vanlig, så det var ikke så skummelt, og jeg visste at baby alltid fikk nok plass. 140 ville sikkert gått det også, men da ville pappaen fått det veldig trangt. Kanskje pappaen kan sove et annet sted?

Vi hadde også med vognbaggen til dagsoving. Hvis samsoving  ikke fungerer for dere i smal seng tror jeg det er et brukbart alternativ. Vogna et kjent og trygt sovested, og nå som han er så liten kan han ikke rulle seg ut ennå.

Anonymkode: e4dff...44c

AnonymBruker
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi var også på hyttetur ved 3 mnd.  Da hadde vi 150 seng inntil en vegg, så baby sov mellom meg og veggen. Vi samsov uansett til vanlig, så det var ikke så skummelt, og jeg visste at baby alltid fikk nok plass. 140 ville sikkert gått det også, men da ville pappaen fått det veldig trangt. Kanskje pappaen kan sove et annet sted?

Vi hadde også med vognbaggen til dagsoving. Hvis samsoving  ikke fungerer for dere i smal seng tror jeg det er et brukbart alternativ. Vogna et kjent og trygt sovested, og nå som han er så liten kan han ikke rulle seg ut ennå.

Anonymkode: e4dff...44c

Er dessverre ikke andre steder å sove, ellers hadde jeg hatt baby i sengen med meg 🙂 140 cm er nesten for lite for kun min mann og meg, han er bredskuldret og tar stor plass 😂

Tenker nok vi går for vogn eller babynest. 

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skal på hyttetur med vår sønn på 3 måneder. Noen tips til hvor han kan sove? Har ikke plass til å pakke med reiseseng. Tenkte kanskje å legge et teppe på gulvet, legge babynestet oppå og latt han sove der? Andre gode forslag? 

Nei ikke på gulvet. I senga.

Anonymkode: 66a0a...b2e

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er dessverre ikke andre steder å sove, ellers hadde jeg hatt baby i sengen med meg 🙂 140 cm er nesten for lite for kun min mann og meg, han er bredskuldret og tar stor plass 😂

Tenker nok vi går for vogn eller babynest. 

Ja da får mannen legge seg på gulvet. Han tåler mer kulde enn babyen og babyen trenger mamma.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde helt klart lagt mannen på madrass på gulvet og hatt babyen i senga med meg. 

Anonymkode: 3f33b...865

• Liker 1
Skrevet

Hyttetur med bilvei frem: Baby sov i vognbagen.

Hyttetur uten bilvei, bært dit i bæresele: Sov i seng sammen med meg, 110 bred. Pappaen på madrass på gulvet. En annen anledning i 120 sammen med meg, pappaen i en annen seng. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja da får mannen legge seg på gulvet. Han tåler mer kulde enn babyen og babyen trenger mamma.

Babyen er vandt med å sove i sprinkelseng, så han har ikke noe behov for å sove med meg. Vil selvfølgelig legge et teppe og sørge for at det ikke er kaldt på noen måte 🙂

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde helt klart lagt mannen på madrass på gulvet og hatt babyen i senga med meg. 

Anonymkode: 3f33b...865

Er ikke noe madrass til å legge på gulvet, dessuten tror ikke jeg det er plass til madrass (lite soverom) 

AnonymBruker
Skrevet

Vi la en brettet dyne på gulvet og babynest oppå der. 

Anonymkode: e8be3...db9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo kjent sak at man ikke skal la baby sove i babynest om natta!? Hvis det er eneste alternativ hadde jeg nok droppet hyttetur 🤷

Anonymkode: 4ac41...1c9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo kjent sak at man ikke skal la baby sove i babynest om natta!? Hvis det er eneste alternativ hadde jeg nok droppet hyttetur 🤷

Han sover i babynestet om natten hjemme. Det har "harde" og faste kanter, så ikke noe fare ved å sove i det. 

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du hadde lagt baby i vogn? Vil si det er hakket verre. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi hadde samme utfordring. Enda opp med at vi tok med luftmadrass til far som sov på gulvet i stua, og baby i senga med meg.

Anonymkode: 64d69...93e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi la en brettet dyne på gulvet og babynest oppå der. 

Takk, tror vi går for denne løsningen 🙂

Skrevet

Popup reiseseng, eller uv telt🤔 blir kanskje lunere enn "løst" på gulvet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men du hadde lagt baby i vogn? Vil si det er hakket verre. 

Hadde ikke lagt babyen i vogn for natta heller, nei. Hun sover kun i babynest og vogn med tilsyn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...