AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #1 Skrevet 30. juni 2020 Tenker på hvordan mulighetene er for å få jobb hvis man er sykepleier som meg f.eks. Er nå 35 og det er 8 år siden jeg ble ferdig utdannet. Har hatt et par år ute av yrket for å prøve et annet studie (som ikke passet meg). Gikk tilbake til yrket, men vurderer å ta videreutdanning så snart som mulig. Det jeg lurer på er om det ikke er lett å få jobb etter videreutdanning når man er så gammel som 35? Forventes det ikke egentlig at man skulle tatt videreutdanning mye tidligere? Anonymkode: bc4f0...14d
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #2 Skrevet 30. juni 2020 35 er da ingen alder. Når du er passert 60 er det vel litt seint kanskje hvis det er for å få ny jobb du tar det. Videreutdanning for å øke kunnskap og kompetanse er ikke for seint før du ligger i grava. Anonymkode: aca7a...b68 7
Gjest ti10 Skrevet 30. juni 2020 #3 Skrevet 30. juni 2020 Mer eller mindre aldri. https://www.bt.no/btmagasinet/i/xPbLaQ/hvis-jeg-kjoerer-inn-i-neste-tunnel-gaar-det-galt-tenkte-dagrun-saa Hun som er sjef for legevakten i Bergen begynte altså å studere medisin som 49-åring. Imponerende og inspirerende, synes jeg.
Gjest Villfisker Skrevet 30. juni 2020 #4 Skrevet 30. juni 2020 Aldri for sent, så lenge det gir deg noe. Alle nye ferdigheter kan komme godt med. Bedrifter kurser jo stadig ansatte, for å oppdatere dem 60 er kanskje litt sent for en formell utdannelse ja, men ingen som kan nekte noen det.
Hudpleier Skrevet 30. juni 2020 #5 Skrevet 30. juni 2020 17 minutter siden, ti10 skrev: Mer eller mindre aldri. https://www.bt.no/btmagasinet/i/xPbLaQ/hvis-jeg-kjoerer-inn-i-neste-tunnel-gaar-det-galt-tenkte-dagrun-saa Hun som er sjef for legevakten i Bergen begynte altså å studere medisin som 49-åring. Imponerende og inspirerende, synes jeg. Fantastisk! 2
Hudpleier Skrevet 30. juni 2020 #6 Skrevet 30. juni 2020 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker på hvordan mulighetene er for å få jobb hvis man er sykepleier som meg f.eks. Er nå 35 og det er 8 år siden jeg ble ferdig utdannet. Har hatt et par år ute av yrket for å prøve et annet studie (som ikke passet meg). Gikk tilbake til yrket, men vurderer å ta videreutdanning så snart som mulig. Det jeg lurer på er om det ikke er lett å få jobb etter videreutdanning når man er så gammel som 35? Forventes det ikke egentlig at man skulle tatt videreutdanning mye tidligere? Anonymkode: bc4f0...14d Du må ikke begrense deg sånn! Du er jo ung og har massevis av år igjen i arbeidslivet! Mange som utdanner seg hele yrkeslivet. Det er ett pluss å vise at du vil lære. Og slutt å tenke at du er gammel ved 35 års-alder. Helt unødvendig tankegang. Selvsabotasje kalles det. «Either you will find a way- or you’ll find an excuse» 3
Den Sagnomsuste Skrevet 30. juni 2020 #7 Skrevet 30. juni 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tenker på hvordan mulighetene er for å få jobb hvis man er sykepleier som meg f.eks. Er nå 35 og det er 8 år siden jeg ble ferdig utdannet. Har hatt et par år ute av yrket for å prøve et annet studie (som ikke passet meg). Gikk tilbake til yrket, men vurderer å ta videreutdanning så snart som mulig. Det jeg lurer på er om det ikke er lett å få jobb etter videreutdanning når man er så gammel som 35? Forventes det ikke egentlig at man skulle tatt videreutdanning mye tidligere? Anonymkode: bc4f0...14d Du er fremdeles ung så ta det helt med ro spørsmålet du bør stille deg er heller om du liker jobben din? Siden du tok annen utdanning i en periode kunne man kanskje mistenke at du mistrives som sykepleier. Hvis det er tilfellet vil ikke videreutdanning hjelpe deg på noen som helst måte. De fleste sykepleiere med videreutdanning, og jeg kjenner flere, fikk ikke en radikalt annerledes arbeidshverdag etter at de videreutdannet seg. De fikk et symbolsk lønnshopp, og det var alt. Hvilken videreutdanning er det du har i tankene egentlig? De jeg kjenner har geriatri og psykiatri. Det kan selvsagt være annerledes dersom man velger feks intensivsykepleie for alt jeg vet. 1
sonush Skrevet 30. juni 2020 #8 Skrevet 30. juni 2020 Jeg er sykepleier og begynte på videreutdanning det året jeg ble 36. Ferdig to år senere. Har fortsatt 20-30 år igjen i arbeidslivet. Så bare kjør på. 3
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #9 Skrevet 30. juni 2020 Takk for alle svar. Jeg må tenke nøye igjennom hvilket fagfelt innenfor sykepleie som passer best for meg. Anonymkode: bc4f0...14d 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #10 Skrevet 30. juni 2020 Jeg begynte på videreutdanning til helsesøster da jeg var 38. Eldste på kullet var straks 50, det var ikke så mange som var under 30. Anonymkode: e29d7...cf9 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #11 Skrevet 30. juni 2020 Jeg skiftet helt karriere og begynte på et nytt studium i en alder av 44. Jeg var ikke den eneste i førtiårene på mitt studium, og den eldste var over 50. Dette er ikke på noen måte unikt, og innen sykepleien er det i alle fall ikke særlig snålt å ta spesialisering når man er på din alder. Om du får jobb lett etterpå kommer mer an på arbeidsmarkedet innen akkurat ditt fagfelt enn alderen din. Om du er 30 eller 40 når du er ferdig med spesialiseringen har ingenting å si, for du har drøssevis av år igjen i arbeidslivet uansett. Anonymkode: 523ac...6af 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #12 Skrevet 30. juni 2020 Lønner seg å ha jobbet noen år før man starter på videreutdanning. Så 35 er da ingen alder. Heller det enn 25 og relativt ny i yrkeslivet. Anonymkode: dee0d...b83
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #13 Skrevet 30. juni 2020 Jeg begynte på videreutdanning på operasjonssykepleier da jeg var 38, eldste på kullet mitt var 51. Du er ikke for gammel. Anonymkode: 22817...d22 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #14 Skrevet 30. juni 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Tenker på hvordan mulighetene er for å få jobb hvis man er sykepleier som meg f.eks. Er nå 35 og det er 8 år siden jeg ble ferdig utdannet. Har hatt et par år ute av yrket for å prøve et annet studie (som ikke passet meg). Gikk tilbake til yrket, men vurderer å ta videreutdanning så snart som mulig. Det jeg lurer på er om det ikke er lett å få jobb etter videreutdanning når man er så gammel som 35? Forventes det ikke egentlig at man skulle tatt videreutdanning mye tidligere? Anonymkode: bc4f0...14d Aldri for sent, jeg startet som 49 åring. Hopp i det. Anonymkode: 0ef13...e79 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå