AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #1 Skrevet 30. juni 2020 Hei Jeg har ryddet i garderobeskapene, og skal legge ut endel klær for salg. Noe på Finn og noe på Tise. Deriblant en Jean Paul Gaultier playsuit. Jeg kjøpte den i butikk i Oslo for 20-25 år siden. Jeg har googlet for å prøve å finne den på nettet ett eller annet sted, men uten resultat. Den er også merket med "mod. nr" på egen merkelapp, men heller ikke søket på dette nummeret fører frem. Jeg er usikker på hvilken pris jeg skal sette. Husker ikke hva jeg betalte. Da jeg kjøpte den, hadde jeg bra med penger og handlet mye dyre klær, både i Norge og i utlandet. Så jeg husker den var dyr. Men aner ikke hva den kostet. Hvordan fastsette verdien på plagget? Brukt 1 gang. Håper på tips! Et annet spørsmål: Kan jeg annonsere den som vintage? Eller er den for ny? Anonymkode: 536a6...f7f
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #2 Skrevet 30. juni 2020 * dytter litt på denne * Ser at brukte klær fra Jean Paul Gaultier går for ganske (veldig) høye priser på utenlandske nettsider. Er det helt vilt av meg å si at minstepris er kr. 2000? Og at man gjerne kan by? - ts - Anonymkode: 536a6...f7f
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #3 Skrevet 30. juni 2020 Det er jo bare å prøve å legge det ut til 2000,- og se om du får napp? Tviler sterkt på at noen vil ha en tilfeldig, brukt Jean Paul-drakt til den prisen, men man vet jo aldri. Anonymkode: 447e8...4c9
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #4 Skrevet 30. juni 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er jo bare å prøve å legge det ut til 2000,- og se om du får napp? Tviler sterkt på at noen vil ha en tilfeldig, brukt Jean Paul-drakt til den prisen, men man vet jo aldri. Anonymkode: 447e8...4c9 Du vet at Jean Paul ikke er det samme som Gaultier? Eller? Jeg har aldri i mitt liv hørt noen omtale merket Jean Paul Gaultier som Jean Paul. Anonymkode: affbd...3d3 8
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #5 Skrevet 30. juni 2020 20 år er gjerne ansett som vintagegrensen. Ellers lurer jeg litt på om du priser for lavt? Det er dumt om noen kjøper opp for å selge videre med profitt. Altså, det er ikke sikkert du finner en kjøper som vil betale mer, eller 2000 for den saks skyld, men du kunne lagt ut noe høyere og sagt at bud kan vurderes. Nå vet jeg ikke hvordan plagget ditt er (materiale, snitt, kvalitet), men jeg fant høye priser ellers på nettet på en del playsuits fra Gaultier fra rundt 1990 (uten at jeg vet om de faktisk går for disse prisene). Hm, det finnes sikkert et forum hvor du kunne spurt og fått skikkelige råd. Kanskje på Reddit? Anonymkode: affbd...3d3
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #6 Skrevet 1. juli 2020 18 timer siden, AnonymBruker skrev: 20 år er gjerne ansett som vintagegrensen. Ellers lurer jeg litt på om du priser for lavt? Det er dumt om noen kjøper opp for å selge videre med profitt. Altså, det er ikke sikkert du finner en kjøper som vil betale mer, eller 2000 for den saks skyld, men du kunne lagt ut noe høyere og sagt at bud kan vurderes. Nå vet jeg ikke hvordan plagget ditt er (materiale, snitt, kvalitet), men jeg fant høye priser ellers på nettet på en del playsuits fra Gaultier fra rundt 1990 (uten at jeg vet om de faktisk går for disse prisene). Hm, det finnes sikkert et forum hvor du kunne spurt og fått skikkelige råd. Kanskje på Reddit? Anonymkode: affbd...3d3 Takk for svar. Siden jeg kjøpte plagget for mer enn 20 år siden, er greit å skrive vintage. Ser at Jean Paul Gaultier går for ganske høye priser på nettet. Men kanskje er merket/designeren for ukjent i Norge for å kunne få en ok pris? Anonymkode: 536a6...f7f
Sam Jones Skrevet 1. juli 2020 #7 Skrevet 1. juli 2020 Gaultier er vel ganske kjent? Jeg har egentlig ikke peiling på den spesielt, men ut fra alder, merke og bruk synes jeg absolutt ikke 2000 høreS mye ut. Heller lite. Men jeg vet jo ikke hvordan den ser ut, playsuit et vel i tiden nå, så sånn sett aktuell.
Miss-Grey Skrevet 1. juli 2020 #8 Skrevet 1. juli 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Siden jeg kjøpte plagget for mer enn 20 år siden, er greit å skrive vintage. Ser at Jean Paul Gaultier går for ganske høye priser på nettet. Men kanskje er merket/designeren for ukjent i Norge for å kunne få en ok pris? Anonymkode: 536a6...f7f Mim erfaring er dessverre at nordmenn vil ha de største merkevarene når de handler designerklær (Chanel, Gucci og Louis Vuitton). Andre kjente designermerker går litt tregere. Jeg har kjøpt mye brukt designertøy i Norge som ville ha gått for høye priser i USA eller England, men som er mer tungsolgt her. Vi er et lite land og et lite marked. Men jeg er enig med andre her inne at du gjerne kan sette prisen litt høyere i begynnelsen, og heller justere nedover dersom du får lav respons. Mange på Finn og Tise er ikke fornøyde før de har prutet ned prisen med minst 30%, selv om den prisen du har satt er god i utgangspunktet. Begynn heller høyt, og sjekk responsen. Eller send et bilde av plagget til Blomqvist, det kan hende at du kan selge via dem. De vil kunne gi deg en god verdivurdering, også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå