AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #1 Skrevet 30. juni 2020 Mødre tar knebøy, går opp og ned trappen, kjører rundt over dumper med bil og triller rundt over stokk og stein i skogen -time etter time for å få det skrikende barnet til å sove. Hva skjer om man ikke gjør dette? Og istedet tar opp barnet, legger det inntil varmen på kroppen og rugger barnet og stryker over det ? Lar barnet skriker på denne måten men viser det allikevel nærhet. Selv om barnet ikke slutter å gråte med det første. Hva er konsekvensen? Anonymkode: 0262c...9f2 5
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #2 Skrevet 30. juni 2020 At mamma blir fullstendig gal er en konsekvens! Anonymkode: 6dc31...847 25
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #3 Skrevet 30. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: At mamma blir fullstendig gal er en konsekvens! Anonymkode: 6dc31...847 Bortsett fra det, tenker på for barnets del. Anonymkode: 0262c...9f2
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #4 Skrevet 30. juni 2020 Min kropp går i stressmodus med en gang når baby skriker og man ikke får stoppet det. Da gjør man det man kan får å få de til å roe seg ned. Har hatt to helt ulike babyer, en som sjeldent skrek og som roet seg raskt, og en som skrek så mye at jeg og mannen måtte bytte på han for å ikke klikke helt... Anonymkode: 79d5d...9fc 11
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #5 Skrevet 30. juni 2020 Babyer trenger rett og slett mye søvn. Det kan gå ut over utviklingen deres om de konstant får for lite søvn. Anonymkode: ae9e1...c23 24
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #6 Skrevet 30. juni 2020 6 minutter siden, AnonymBruker said: Babyer trenger rett og slett mye søvn. Det kan gå ut over utviklingen deres om de konstant får for lite søvn. Anonymkode: ae9e1...c23 Kilde? Anonymkode: 6b93c...20a 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #7 Skrevet 30. juni 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kilde? Anonymkode: 6b93c...20a Ikke jeg som skrev forje meg allmennkunnskap? skal du ha eksamen så vet men at det er viktig med en god natt søvn for at stoffet skal sitte og at det ikke er lurt og sitte oppe å lese hele natta. Sånn rr det også for babyer! men ja bæretøy og nærhet er alfaomega! Anonymkode: 9172d...caf 17
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #8 Skrevet 30. juni 2020 For å få god døgnrytme, nok søvn, ikke ha grinete overtrøtt baby som er misfornøyd, lage gode rutiner. Anonymkode: b3635...5bb 12
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #9 Skrevet 30. juni 2020 Min erfaring etter to babyer som har trengt mye hjelp med soving: for å sikre at babyen får nok søvn. Nok søvn = tilfreds og fornøyd baby som utvikler seg som den skal, er nysgjerrig og spiser godt. For lite søvn = grinete, sutrete baby som får dårlig matlyst, ikke interesserer seg for leker eller sosialisering og ikke orker å trene i mageleie. Nok søvn er kjempeviktig og da gjør selvfølgelig foreldre det som skal til for å sikre at babyen får nok, frem til den er gammel nok til å sovne av seg selv. Anonymkode: a858e...ab9 19
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #10 Skrevet 30. juni 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kilde? Anonymkode: 6b93c...20a Om du gidder google, f.eks spebarn for lite søvn, finner du masse kilder.. Anonymkode: ae9e1...c23 11
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #11 Skrevet 30. juni 2020 Fordi babyen er grinete, sur og gråter mer enn noen gang dersom den ikke får søvn nok. De trenger søvn, men sliter med å sovne. Anonymkode: e4453...f69 5
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #12 Skrevet 30. juni 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Min kropp går i stressmodus med en gang når baby skriker og man ikke får stoppet det. Da gjør man det man kan får å få de til å roe seg ned. Har hatt to helt ulike babyer, en som sjeldent skrek og som roet seg raskt, og en som skrek så mye at jeg og mannen måtte bytte på han for å ikke klikke helt... Anonymkode: 79d5d...9fc Helt enig i denne, egentlig! Avhenger veldig av den individuelle babyen, tenker jeg. Anonymkode: 62d34...e30
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #13 Skrevet 30. juni 2020 Vi gjør alt for at baby skal sove. Han sover likevel såå lite. Han sovner ganske lett, men sover maks 20 min...... Anonymkode: acbd2...11a 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #14 Skrevet 30. juni 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Mødre tar knebøy, går opp og ned trappen, kjører rundt over dumper med bil og triller rundt over stokk og stein i skogen -time etter time for å få det skrikende barnet til å sove. Hva skjer om man ikke gjør dette? Og istedet tar opp barnet, legger det inntil varmen på kroppen og rugger barnet og stryker over det ? Lar barnet skriker på denne måten men viser det allikevel nærhet. Selv om barnet ikke slutter å gråte med det første. Hva er konsekvensen? Anonymkode: 0262c...9f2 Vet ikke om du har hatt en baby som ikke sovner så lett, men det er ganske utrivelig å være sammen med en overtrøtt baby. Jeg syns i allefall ikke det er så koselig å ligge med en hylskrikende baby på brystet. Så man gjør det man kan for å få de til å sove. Anonymkode: eb2c4...485 9
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #15 Skrevet 30. juni 2020 Tror du det er stas for en baby å hylskrike i time etter time? Nei, da gjør man det man kan for å roe h*n ned. Anonymkode: 324f3...537 8
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #16 Skrevet 30. juni 2020 Hvis ikke barnet stopper å gråte (men ville stoppet å gråte hvis du gikk rundt i bæresele f.eks eller å ligge med puppen i munnen) så ignorer du barnets behov og for mange så er ikke det et alternativ. Det går nesten i samme kategori som en skrikekur. Det å holde tilbake noe som barnet behøver når de er så små er ikke bra for utviklingen deres. Anonymkode: 88e42...669 9
boblevann Skrevet 30. juni 2020 #17 Skrevet 30. juni 2020 For lite søvn = utålmodig, utilpass, sutrete, klengete baby som gråter mye og har dårlig apetitt. Nok søvn = blid og fornøyd baby som spiser godt, smiler, ler, utforsker verden, trener og øver på motoriske ferdigheter og elsker gulvtid. Derfor Har fått høre mange ganger at «slapp av, han sovner når han er trøtt nok», men det gjør ikke min. Da går han over på overtrøtt, hyler og skriker og klarer ikke sove mer en 10 min powernaper. Når jeg «tvinger» han til å sove til et gitt tidspunkt, sover han godt til han er uthvilt og er blid og fornøyd etterpå. 11
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #18 Skrevet 30. juni 2020 6 minutter siden, boblevann skrev: For lite søvn = utålmodig, utilpass, sutrete, klengete baby som gråter mye og har dårlig apetitt. Nok søvn = blid og fornøyd baby som spiser godt, smiler, ler, utforsker verden, trener og øver på motoriske ferdigheter og elsker gulvtid. Derfor Har fått høre mange ganger at «slapp av, han sovner når han er trøtt nok», men det gjør ikke min. Da går han over på overtrøtt, hyler og skriker og klarer ikke sove mer en 10 min powernaper. Når jeg «tvinger» han til å sove til et gitt tidspunkt, sover han godt til han er uthvilt og er blid og fornøyd etterpå. Huff, ja. Sånne kommentarer er så irriterende. Det er virkelig ikke alle babyer som sover bare de er trøtte nok. Anonymkode: a858e...ab9 5
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #19 Skrevet 30. juni 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Mødre tar knebøy, går opp og ned trappen, kjører rundt over dumper med bil og triller rundt over stokk og stein i skogen -time etter time for å få det skrikende barnet til å sove. Hva skjer om man ikke gjør dette? Og istedet tar opp barnet, legger det inntil varmen på kroppen og rugger barnet og stryker over det ? Lar barnet skriker på denne måten men viser det allikevel nærhet. Selv om barnet ikke slutter å gråte med det første. Hva er konsekvensen? Anonymkode: 0262c...9f2 Jeg skjønner at du ikke har opplevd å ha et barn som skriker fordi barnet har KOLIKK. Med kolikk så fungerer ikke normale ting. Jeg hadde et barn som viste seg å ha melkeallergi, refluks, kolikk, vann i ørene (fikk dren), autisme og mistanke om psykisk utviklingshemning. Du kan vel se for deg hvor effektivt den metoden som du beskriver som jeg prøvde en million ganger og ungen gråt likevel. Ungen gråt i vogn, ungen gråt i bilen, ungen gråt i armene, ungen gråt generelt 24/7 og alle sa at alt er bare bra og at det går seg til. Så kan du se på diagnoselista der som har rulla på seg de 2årene etter fødselen der og hvis du ikke kjenner til autisme og refluks så kan du søke på det så ser du at det er ikke så lett verken å gi trøst, hindre gråt eller få nærhet når barnet har autisme og har magesyre og mat som kommer oppover spiserøret hele tida og sterke kolikksmerter i magen og kvalme og ikke hører noe og har vann i ørene og vondt i ørene og ørebetennelser hele tida pga vannet og så skal jeg vugge den kvalme ungen og synge til barnet som hører ingenting og stryke det på ryggen når det ikke trivs å bli berørt (autist) osv. Så kan du sikkert forestille deg hvor mye det hjalp selv om jeg prøde det blant alt annet millioner av ganger og hadde hylgråt døgnet rundt og spye mange ganger daglig og trussel om spye resten av tida og ungen verken så meg eller responderte bare gråt og gråt og gråt og spydde. Anonymkode: 9bba8...f04 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #20 Skrevet 30. juni 2020 15 minutter siden, boblevann skrev: For lite søvn = utålmodig, utilpass, sutrete, klengete baby som gråter mye og har dårlig apetitt. Nok søvn = blid og fornøyd baby som spiser godt, smiler, ler, utforsker verden, trener og øver på motoriske ferdigheter og elsker gulvtid. Derfor Har fått høre mange ganger at «slapp av, han sovner når han er trøtt nok», men det gjør ikke min. Da går han over på overtrøtt, hyler og skriker og klarer ikke sove mer en 10 min powernaper. Når jeg «tvinger» han til å sove til et gitt tidspunkt, sover han godt til han er uthvilt og er blid og fornøyd etterpå. Det du beskriver der er en frisk baby. Dessverre så finnes det barn som har masse tilleggsproblemer hvor søvnen bare er en prikk av problemet. Anonymkode: 9bba8...f04
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå