Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor viktig er det at baby raper etter hver amming? Min baby sovner noen ganger før h*n får rapet. Er det dumt?

Anonymkode: cd80e...614

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De kan få mye magevondt om ikke. Men min også sovner uten rap av og til :) 

Anonymkode: 8e08a...046

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Om babyen ikke er mye plaget med luft i magen eller gulp, så er det ikke så nøye. Jeg styrte fælt med å alltid få min første baby til å rape, men med baby nr 2 lot jeg ofte være. Hun var ikke plaget av det, sov bare godt videre. Så hvis du ikke opplever noen problemer med at babyen ikke får rapet, så bare la den sove ☺️

Anonymkode: 24478...e16

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri rapet noen av mine 3. De har aldri slitt med magen. 

Anonymkode: 4447b...0ab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig viktig, de kan få grusomt vondt i magen om de ikke får rapet og det kan føre til kolikk.

Anonymkode: 85f07...048

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Veldig viktig, de kan få grusomt vondt i magen om de ikke får rapet og det kan føre til kolikk.

Anonymkode: 85f07...048

Viktig hvis babyen sliter med luft, ja. Alle gjør ikke det eller får vondt av å ikke rape. 

Anonymkode: 24478...e16

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min trengte sjelden å rape, spørs på babyen.

Anonymkode: 07bee...9d4

AnonymBruker
Skrevet

Kommer helt an på baby. Min var klin umulig å få til å rape men hadde ikke problemer. Søsters fikk vanvittig magevondt og gulp hvis de ikke rapet den. 

Anonymkode: 65809...4c6

Skrevet

Min baby er 2 uker, vi er ikke veldig nøye med rapingen. Om natten gidder jeg ikke å stå opp for å få han til å rape. 

Han har ikke noe vondt i magen

AnonymBruker
Skrevet

Nr 1 og 3 måtte opp etter hver amming døgnet rundt. Nr 2 kunne fint droppe rapingen. 

Anonymkode: 43574...689

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke merker noen forskjell er det selvfølgelig bare å la være. Jeg har hatt en baby som ikke trengte å rape etter måltider og en som virkelig trengte det. Uten rap ble det kavete og urolig søvn resten av natten med nr. 2.

Anonymkode: 44da1...106

AnonymBruker
Skrevet

Sikkert en del variasjoner ut i fra babyen. 

Hos mine barn har det vært kjempe viktig. Da jeg var førstegangsfødende viste jeg ikke at barnet burde rape, og datteren min gråt mye og var utrolig. Helt til jeg fant ut det med rapingen, etter det ble hun rolig 😊

Anonymkode: b2c6e...53d

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på babyen. Tror man merker fort hvor viktig det er. Min baby er like fornøyd med eller uten rap:)

Anonymkode: 62083...68f

AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Merker ikke noe til luftsmerter, men han gulper mye om han ikke raper. Virker ikke som at det plager han.

Raper han så lenge han er våken etter amming.

Anonymkode: cd80e...614

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...