Gå til innhold

Har noen av dere vært rotete og blitt ryddig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er over 30 år nå og begynner å tenke at det ikke er håp for meg, jeg har alltid vært så rotete i huset :( Jeg har forbedret meg kraftig siden jeg var tenåring, så klart, og ble bedre og bedre i voksen alder (men aldri veldig bra) men nå som jeg bor med rotete samboer flyter det bare over igjen. 

Lurer på om det alltid er sånn jeg kommer til å være, eller har noen faktisk opplevd å bli en permanent ryddig person (med innsats, så klart)? Tenker ikke på halvlange faser etter å ha lest Marie Kondo, men faktisk permanent. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var ryddig, fikk samboer og barn =rot alltid🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️🤦‍♀️

Skrevet

Jeg var det verste rotehue du kan tenke deg, leiligheten jeg bodde i før vasket jeg kanskje 1 gang i måneden.. så ble jeg gravid og flyttet inn i helt nytt hus, 23 år, og kom i "nesting" perioden. Altså alt skal være rent, pent og klart til babyen kommer. Siden da, 7 år og 3 barn senere, har jeg støv på hjernen. Bruker minst 2 timer hver dag bare på rydding og vasking. En mellomting hadde vært utrolig deilig. Jeg kan ikke rømme ut av rotete rom, klarer ikke sove når jeg vet at koppen på kjøkkenbenken ikke er i vaskemaskinen...

AnonymBruker
Skrevet

Ja! Ble omsider så dritt lei av stor opprydninger at jeg fikk hjelp til en skikkelig runde. Nå har alt sin faste plass og det eneste som kan rote innimellom er klær som henger litt her og der.  

Anonymkode: 06cb1...c74

AnonymBruker
Skrevet

Var rotete. Ble ryddig. Samme som over, etter graviditet. Men jeg er ikke helt perfeksjonist lengre og klarer fint litt rot. 

Tips: Rydd hver kveld slik at du starter dagen med et ryddig hjem. 
Re opp sengen med en gang du står opp.

Anonymkode: a96a6...869

AnonymBruker
Skrevet

Kan bare si at det ble motsatt hos meg. Har alltid hatt veldig ryddig og pen leilighet, klarte fint å rydde etter rotet samboer, våknet et par timer før ham og koset meg med å kunne rydde kjøkkenet i fred, det var min «me» og «zen» tid. I nesting tid, har jeg kokvasket alt som var til første baby. Nå, noen år senere, i et hus og med to barn på 3 og 5, er huset veldig rotete. Det stresser meg men jeg klarer ikke å finne styrke å gå og rydde, det er alt for mye, det føles overveldende. Barna har for mye ting, for mange leker, for mye klær, de er første barnebarn hos begge besteforeldrepar. Huset er lite (rekkehus) og det er rett og slett ikke plass til alt. Klarer ikke å bli kvitt ting heller, for har dårlig samvittighet for å kaste gaver, og barna vil ikke være med på å rydde eller kaste noe av lekene sine. 

Kan også si at vi bodde to stykk på 70 kvm leilighet og nå er vi fire på 120 kvm, det merkes at det er mindre plass. 

Anonymkode: 0d979...bb0

Skrevet

Tankegang, kvitt deg med alt du ikke trenger. Du må regne med å måtte gå mange runder. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...