AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #1 Skrevet 29. juni 2020 Hva skjer om en kvinne ikke søker fødeplass? Har hun fortsatt lov til og føde på sykehus? Anonymkode: e2528...f62
Mrs Robinson Skrevet 29. juni 2020 #2 Skrevet 29. juni 2020 (endret) Helsepersonellet har ikke lov å nekte adgang til de som trenger helsehjelp. Men om de har fult opp med fødende kan de sende deg til nærmeste sykehus om det anses som forsvarlig. Edit: dette med å søke fødeplass er vel kun relevant i Oslo? Endret 29. juni 2020 av Mrs Robinson
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #3 Skrevet 29. juni 2020 12 minutter siden, Mrs Robinson said: Helsepersonellet har ikke lov å nekte adgang til de som trenger helsehjelp. Men om de har fult opp med fødende kan de sende deg til nærmeste sykehus om det anses som forsvarlig. Edit: dette med å søke fødeplass er vel kun relevant i Oslo? Det vet jeg ikke (jeg tror det) jeg fikk beskjed om at jeg hadde rett til og krav på og få føde til det sykehuset jeg sogner til av min lege. Dette var ikke I oslo da.. Anonymkode: e2528...f62
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #4 Skrevet 29. juni 2020 17 minutter siden, AnonymBruker said: Hva skjer om en kvinne ikke søker fødeplass? Har hun fortsatt lov til og føde på sykehus? Anonymkode: e2528...f62 Ja. Men hun blir ikke kalt inn til rutinemessig ultralyd,. Får ikke tidsfrister termin, og kan da ikke få samme oppfølging ved evt overtid Anonymkode: 0ef06...bc4
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #5 Skrevet 29. juni 2020 Just now, AnonymBruker said: Ja. Men hun blir ikke kalt inn til rutinemessig ultralyd,. Får ikke tidsfrister termin, og kan da ikke få samme oppfølging ved evt overtid Anonymkode: 0ef06...bc4 Ok.. jeg synes det høres litt rart ut. Hun bør jo få like mye oppfølging selvom hun fks ikke hadde søkt. jeg trodde hun hadde rett på det selvom hun fks ikke søkte. og at søke om fødeplass som regel bare er viktig om en ønsker og føde I oslo. Jeg har søkte alle gangene jeg har vært gravid og skal selvfølgelig gjøre det nå og men ut I fra hva jeg har hørt så har kvinnen rett til og føde og få opofølging fra det sykehuset hun sogner til. Anonymkode: e2528...f62 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #6 Skrevet 29. juni 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Ok.. jeg synes det høres litt rart ut. Hun bør jo få like mye oppfølging selvom hun fks ikke hadde søkt. jeg trodde hun hadde rett på det selvom hun fks ikke søkte. og at søke om fødeplass som regel bare er viktig om en ønsker og føde I oslo. Jeg har søkte alle gangene jeg har vært gravid og skal selvfølgelig gjøre det nå og men ut I fra hva jeg har hørt så har kvinnen rett til og føde og få opofølging fra det sykehuset hun sogner til. Anonymkode: e2528...f62 Det er jo bare for å komme inn i systemet. Og for å få oppfølgingen. Du får jo ikke det uten å bli registrert. Og det gjøre ved "å søke fødeplass". Man søker egentlig bare om å bli registrert til OUL på det sykehuset. Hvis man ikke gjør det aner jo ikke sykehuset at kvinnen er gravid Anonymkode: 0ef06...bc4 5
tangent Skrevet 29. juni 2020 #7 Skrevet 29. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ok.. jeg synes det høres litt rart ut. Hun bør jo få like mye oppfølging selvom hun fks ikke hadde søkt. jeg trodde hun hadde rett på det selvom hun fks ikke søkte. og at søke om fødeplass som regel bare er viktig om en ønsker og føde I oslo. Jeg har søkte alle gangene jeg har vært gravid og skal selvfølgelig gjøre det nå og men ut I fra hva jeg har hørt så har kvinnen rett til og føde og få opofølging fra det sykehuset hun sogner til. Anonymkode: e2528...f62 Søknaden er jo en måte å informere sykehuset om at de skal kalle inn til feks ordinær ultralyd. Du må informere sykehuset du ønsker om at du er gravid og trenger oppfølging. Kunne like gjerne bli kalt "melding om graviditet". 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #8 Skrevet 29. juni 2020 Just now, tangent said: Søknaden er jo en måte å informere sykehuset om at de skal kalle inn til feks ordinær ultralyd. Du må informere sykehuset du ønsker om at du er gravid og trenger oppfølging. Kunne like gjerne bli kalt "melding om graviditet". Nettopp. Man søker egentlig om innkalling til OUL. Og jeg skjønner ikke at det skal være stress. Det er jordmor eller lege som søker. Trenger bare si hvor man ønsker å "høre til". Hvorfor skal det være et problem? Anonymkode: 0ef06...bc4
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #9 Skrevet 29. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det er jo bare for å komme inn i systemet. Og for å få oppfølgingen. Du får jo ikke det uten å bli registrert. Og det gjøre ved "å søke fødeplass". Man søker egentlig bare om å bli registrert til OUL på det sykehuset. Hvis man ikke gjør det aner jo ikke sykehuset at kvinnen er gravid Anonymkode: 0ef06...bc4 Ja det skjønner jeg jo men om noe hadde Skjedd med vedkommende som er gravid så har hun like mye rett på og få oppfølging og bli skjekket på sykehuset hun da sogner til som en med fødeplass.. Anonymkode: e2528...f62
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #10 Skrevet 29. juni 2020 Just now, AnonymBruker said: Nettopp. Man søker egentlig om innkalling til OUL. Og jeg skjønner ikke at det skal være stress. Det er jordmor eller lege som søker. Trenger bare si hvor man ønsker å "høre til". Hvorfor skal det være et problem? Anonymkode: 0ef06...bc4 Har jeg sagt at det er ett problem? Det var bare ett spørsmål jeg skal selfølgelig søke om fødeplass. Anonymkode: e2528...f62
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #11 Skrevet 29. juni 2020 4 minutter siden, tangent said: Søknaden er jo en måte å informere sykehuset om at de skal kalle inn til feks ordinær ultralyd. Du må informere sykehuset du ønsker om at du er gravid og trenger oppfølging. Kunne like gjerne bli kalt "melding om graviditet". OK jeg har skjønt det. spørsmålet mitt I hi var hva er egenklig meningen med og søke om fødeplass om kvinnen uansett ønsker og føde på sykehus hvor hun sogner til da hun har rett til det. Om noe skulle Skjedd med hun I svangerskapet så har hun jo like mye rett på og få behandling. I hvertfall på sykehuset hun tilhører. Sykehuset finner jo ut av hvor hun er folkereg også så da kan de også se om hun sogner til sykehuset eller ikke og da sende hun til sykehuset hun sogner til. Anonymkode: e2528...f62
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #12 Skrevet 30. juni 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: OK jeg har skjønt det. spørsmålet mitt I hi var hva er egenklig meningen med og søke om fødeplass om kvinnen uansett ønsker og føde på sykehus hvor hun sogner til da hun har rett til det. Om noe skulle Skjedd med hun I svangerskapet så har hun jo like mye rett på og få behandling. I hvertfall på sykehuset hun tilhører. Sykehuset finner jo ut av hvor hun er folkereg også så da kan de også se om hun sogner til sykehuset eller ikke og da sende hun til sykehuset hun sogner til. Anonymkode: e2528...f62 Tror du henger deg litt for mye opp i ordet søknad. Det er egentlig bare en formalitet, for at sykehuset skal vite om deg og at du kommer inn som fødende. Det er også for å få innkalling til ordinær ultralyd. Vet ikke sykehuset om deg blir du jo heller ikke innkalt til dette. Du søker for å være i systemet, det er det som er poenget. Helsehjelp får du uansett, enten det er det sykehuset eller om du må legges inn på Ullevål om du er i Oslo på ferie og fødsel starter. Du blir ikke skippet vekk fordi det ikke er sykehuset du sokner til, med mindre sykehuset ikke har plass til flere fødende, da blir du sendt til nærmeste sykehus. Anonymkode: 89128...292 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå