Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 25 år gammel og har de siste åren fått to solide linjer i panna som er der selv når jeg ikke beveger musklene. Synes det er litt tidlig og at det får meg til å se mye eldre ut enn det jeg er. Noen som har vært i samme båt og fjernet sine, og kan dele erfaringer? :) Hva bruker dere? Hva funker bra? Hvor mye kostet det? Hvor ofte må dere fylle på? Andre ting en bør vite? 

Anonymkode: 54852...068

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk som 28-åring siden en linje i pannen, primært på den ene siden, som er der selv uten at jeg hever øyenbrynene. Har fet hud og ellers et "babyface", samt en mor nesten uten rynker, så trodde jeg kanskje var heldig nok til å entre 30-årene uten spor av rynker.

Jeg synes den er drastisk å gå mot botox i så ung alder. Dessuten er det jo ikke permanent, men heller en trend du starter. Jo lenger man driver med det, desto tidligere får man "månefjes", så jeg vil ikke det ennå.

Jeg skrubber ansiktet for døde hudceller ca. en gang i uken, og fokuserer spesielt på dette området. Da bruker jeg ikke bare peeling (som ikke har mye effekt synes jeg), men en skikkelig god skrubbevott. På kvelden bruker jeg et REN serum med 2% retinol. 

Bruker selvsagt faktor 25+ i ansiktet mot solen. 

Rynken er mindre tydelig nå enn den var.

Anonymkode: 7b497...f62

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk som 28-åring siden en linje i pannen, primært på den ene siden, som er der selv uten at jeg hever øyenbrynene. Har fet hud og ellers et "babyface", samt en mor nesten uten rynker, så trodde jeg kanskje var heldig nok til å entre 30-årene uten spor av rynker.

Jeg synes den er drastisk å gå mot botox i så ung alder. Dessuten er det jo ikke permanent, men heller en trend du starter. Jo lenger man driver med det, desto tidligere får man "månefjes", så jeg vil ikke det ennå.

Jeg skrubber ansiktet for døde hudceller ca. en gang i uken, og fokuserer spesielt på dette området. Da bruker jeg ikke bare peeling (som ikke har mye effekt synes jeg), men en skikkelig god skrubbevott. På kvelden bruker jeg et REN serum med 2% retinol. 

Tror vi er ganske like! Har også babyface ellers. Bruker solkrem hver dag som forebyggende, og har prøvd diverse "hjemmepeelinger", men jeg ser noe særlig effekt av peeling dessverre. Tror kanskje linjene i stor grad kommer av mimikk siden jeg løfter brynene mye når jeg prater. Synes det var greit en stund, men nå har andre begynt å kommentere det og det synes jeg ikke er så gøy. 

Enig i at botox ikke er førstevalget. Har sett litt på fillers, men vet ikke om det vil ha en god effekt. 

Anonymkode: 54852...068

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du linke til REN 2% retinol? Finner den ikke. Takk.

Anonymkode: e5063...3c8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Godta at du er som du er :) 25 er ikke tidlig for å få et par linjer i panna. Men bruk solfaktor så fort du er ute av huset, og god hudpleie.

Anonymkode: 95c24...014

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 25 år selv, og kan så vindt begynne å se antydninger til linjer i panna. Problemområdet for meg er heller under øynene. De var helt glatte helt til jeg fylte 24 år! Nå har jeg flere dype linjer under øynene, og alt av sminke synker nedi der. Jeg har studert under øynene på moren min, og ja hun har flere rynker enn meg men ikke slike dype som jeg har. :( Æsj, det er ikke noe moro. Jeg har også fått en smilelinje på den ene siden av munnen. Jeg har prøvd mye, men har til slutt godtatt at det er slik det er. Vi får rynker, enten vi gjør det ene eller det andre. Men greit å forebygge med fuktighet, og solfaktor. Jeg brukte øyekrem da jeg var yngre, men så gikk jeg tom og synes det var dyrt for 15 ml øyekrem til 700kr, så jeg slutta. Da kom rynkene. :( 

Anonymkode: dbec3...185

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 25 år selv, og kan så vindt begynne å se antydninger til linjer i panna. Problemområdet for meg er heller under øynene. De var helt glatte helt til jeg fylte 24 år! Nå har jeg flere dype linjer under øynene, og alt av sminke synker nedi der. Jeg har studert under øynene på moren min, og ja hun har flere rynker enn meg men ikke slike dype som jeg har. :( Æsj, det er ikke noe moro. Jeg har også fått en smilelinje på den ene siden av munnen. Jeg har prøvd mye, men har til slutt godtatt at det er slik det er. Vi får rynker, enten vi gjør det ene eller det andre. Men greit å forebygge med fuktighet, og solfaktor. Jeg brukte øyekrem da jeg var yngre, men så gikk jeg tom og synes det var dyrt for 15 ml øyekrem til 700kr, så jeg slutta. Da kom rynkene. :( 

Anonymkode: dbec3...185

Øyekrem er ikke nødvendig, men du må bruke en lett krem meg god fuktighet under øynene. 

Øyekrem er akkurat det samme som annen krem. Koster nye fordi bransjen vet at "eldre" tjener penger og kan kjøpe det. 

Anonymkode: e5063...3c8

AnonymBruker
Skrevet

Eksfoliering, nok og riktig fukt, solkrem faktor 50 hver dag

Anonymkode: a4b76...ea3

AnonymBruker
Skrevet

botox

Anonymkode: ae6d4...6ba

AnonymBruker
Skrevet

Godta ræ'sjøl

Anonymkode: 98159...cb9

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke du skal stresse med de rynkene. Jeg fikk også linjer i pannen i midten av 20-årene. Nå er jeg 32 og linjene er helt like. Har ikke forandret seg i det hele tatt, med unntak av de periodene hvor jeg var ekstra nøysommelig med hudpleie. Da ble de omtrent usynlige. 

Anonymkode: 386b4...b0f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...