AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #1 Skrevet 29. juni 2020 Tenk deg at du sitter i jobbintervju og de spør hvorfor du skifter jobb. Hva er en "god grunn" som ikke vil trekke ned inntrykket? For nesten uansett tenkelig grunn så vil det jo være noe som gjør at de vil tvile på hvorfor ikke det samme skal skje igjen. -Om man sluttet pga. lønn, vil de kanskje tro at du slutter igjen så snart det dukker opp noe enda bedre betalt. -Om du har sluttet pga. mistrivsel, vil de lure på hvorfor du skulle trives i den nye jobben og hvilken rolle du selv hadde. - Er man oppsagt ved nedbemanning eller annet, så lurer de på hvorfor det var akkurat du som måtte gå. - Har man blitt avskjediget så sier det seg selv at det ikke virker bra. - Er bedriften korona-konkurs, så er man "bare en sau i flokken". Den eneste gyldige grunnen som ikke vil trekke ned, er jo om man f.eks. er sammen med noen som skal flytte til hjembyen og man flytter med dem, og derfor ikke kan ha jobben av praktiske årsaker. Hva tenker dere? 😅 Anonymkode: 39945...3a9
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #2 Skrevet 29. juni 2020 Ønske om nye utfordringer? Videreutvikling? Anonymkode: 17111...ac7 5
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #3 Skrevet 29. juni 2020 Kan du ikke bare si at du trivdes på den andre arbeidsplassen, men at du nå var klar for nye utfordringer, og at stillingen du har søkt på samsvarer med dette? Det du ramser opp er det jo ikke uaktuelt å si i et intervju med en potensiell ny arbeidsgiver.. Anonymkode: 03828...03f 4
Whistler Skrevet 29. juni 2020 #4 Skrevet 29. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: ............ Den eneste gyldige grunnen som ikke vil trekke ned, er jo om man f.eks. er sammen med noen som skal flytte til hjembyen og man flytter med dem, og derfor ikke kan ha jobben av praktiske årsaker. ............. Anonymkode: 39945...3a9 SKal det være en slags unnskyldning at man bare dilter etter?
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #5 Skrevet 30. juni 2020 Jeg ville heller fokusert på muligheten den nye jobben gir, og ikke sagt noe om hvorfor jeg sluttet i forrige jobb, men at "denne muligheten kan jeg ikke la gå ifra meg" om jobben jeg har søkt på. (Jeg antar da at du fremdeles har en jobb når du går i intervju.) Anonymkode: 626c3...0ee 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå