Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har sett en del spådommer om høyere skilsmissestatistikk og brudd under Corona. Men hva med vennskap og andre relasjoner?

Jeg har ei barndomsvenninne som jeg har fått helt opp i halsen nå. Jeg har foreldre i risikogruppen, både pga. alder og alvorlig sykdom. De har isolert seg så godt de har kunnet og av åpenbare grunner har jeg ikke sett de på ei stund. De har tryglet meg om å komme på besøk i sommer når jeg har fem uker ferie. Jeg vet ikke hvor lenge jeg har foreldrene mine (uavhengig av corona) og ingen vet når smitten øker igjen. Jeg føler at dette er beste mulighet til å dra på besøk. Familien min bor på et sted med lite smitte og jeg bor i Oslo.

I samråd med legen min har jeg planlagt å holde meg i karantene i ti dager og deretter kjøre med bil til familien. Ei barndomsvenninne (som bor samme sted som foreldrene mine) er nå på ferie i Oslo og har gjentatte ganger spurt om å møtes ute på byen/kafe/fest osv. Hun vet godt at jeg er bekymret for foreldrene mine og jeg har gjentatte ganger beskrevet alvoret i deres helsesituasjon. Jeg har sagt at vi godt kan møtes utendørs i parken og på god avstand, før jeg tar mine ti dager karantene. Istedenfor å vise litt forståelse eller bare takke nei til mitt forslag, begynner hun å argumentere.

"Er de sååå syke? det er ikke så mye smitte nå, vi trenger ikke klemme, det er regler på utestedene, man kan ikke leve i frykt, alle blir smittet en gang uansett, du kan være smittsom etter ti dager karantene osv osv". Og hun gir seg jo aldri? Kjenner jeg blir helt utmatta av å måtte forsvare meg selv. Uansett hva jeg sier har hun et motargument og skal mene ett eller annet. Jeg forventer ikke at alle skal gjøre som meg og dømmer ikke hennes valg, men jeg skulle ønske hun kunne respektere mine grenser og valg i denne situasjonen.

Er det flere enn meg som har fått se venner /bekjente i et nytt lys under pandemien? Som synes det er vanskelig?

Anonymkode: 8a9b9...b01

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, har ikke så mange venninner i den forstand som jeg har sett i et nytt lys, men jeg tror at mange får helt nytt lys av venner ja etter coronaen og jeg tror definitivt st det blir mer samhold med venner og familie etter coronaen. Vel, kanskje du burde vurdere å ta en pause fra vennskapet en liten stund.😇

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...