Gå til innhold

Sko i barnehagen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Gutten min begynner i bhg til høsten. Hvilke sko er gode og praktiske? Trenger de innesko?

Anonymkode: 09d4e...4a8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi har høy Viking goretex joggesko, dock boots/vanlige støvler, lette luftige joggesko og sandaler nå på sommeren. Goretex vintersko+cherrox/dockboots på vinter. De bruker ikke innesko i vår bhg lengre da de fikk lagt et slags allergivennlig/dempende teppegulv i fjor, så er ikke behov for innesko på det. Niesen min har sandaler/tøfler inne i sin bhg. 

Anonymkode: 09980...ab8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Viktig med sko som gir god støtte til foten. Goretex-sko som tåler litt vann f.eks fra viking kan være praktisk. Støvler er også bra.

på vinteren har vi pleid å kjøpe er par vintersko og et par cherroxer.

Vi har brukt tøfler til alle våre tre barn i barnehagen. Enten klassiske tøfler eller mer sånne skinn-tøfler som er litt tynne. Iallefall noe som gjør at de ikke sklir. Ville ikke brukt Crocs til små barn.

Anonymkode: a794b...602

• Liker 2
Skrevet

Anbrfaler dock boots forran cherrox, da cherrox surner før de tørker.. 

Joggesko og støvler, evt. også sandaler og goretex. Kommer an på plassen i garderoben. 

Kjekt med innesko, myke skinntøfler er fint på småbarn (ikke gym tøfler). 

AnonymBruker
Skrevet

Spør barnehagen om de trenger innesko.

Ellers har vi sandaler og joggesko på sommeren, halvhøye Goretex overgangssko (f.eks Viking hobbit), gummistøvler (dockboots fra høst til vår) og vintersko med Goretex til vinteren.

Anonymkode: 29549...62c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har ei jente som starta i barnehagen då ho var 2.

Viking-sko og -støvlar er populære, ser eg. Eg synes dei er litt for tunge. Har funne ut at Kavat gummistøvel med fôr passar bra, så held oss til det merket. Einaste minus er at dei er litt tronge i skaftet. Lett å få drege regnbukse/vinterdress utanpå. Men det er litt vanskelig å få putta beinet inni når fleecebukse er på. Mange i barnehagen har Dockboots, men dei passar ikkje så godt på foten i vårt tilfelle.

Har ikkje funne vintersko som eg er fornøgd med. Dei eg har kjøpt (ikkje Kavat) held ikkje føtene varme nok når ho er ute meir enn eit par timar om gangen, så mulig eg kjøper Viking neste gang (friluftsavdeling neste år, så blir lengre dagar ute), viss eg då ikkje finn eit anna alternativ. 

Bruker joggesko som toler litt vatn (sympatex, goretex el. likn.) til haust og vår, i tillegg til gummistøvlar (bekk ved barnehagen). Dårleg utval i butikken her. Kjøper stort sett frå Footway eller Zalando. (Prøver sko og sender i retur dersom dei som ikkje passar)

Har  joggesko og sandalar (Kangaroos er klar favoritt). Har ikkje kjøpt overgangssko, men kan vere greitt å ha. 

Ingen som bruker innesko her (men det er så klart heilt greitt viss barn og foreldre ønsker dette). Kjem an på om det er golvkaldt i barnehagen, og om det blir vått på golvet pga snø og slaps som blir med inn frå garderoben, fekk eg som svar då eg spurde om dette. Einig i at crocs gir for dårleg støtte.

Til slutt vil eg anbefale å kjøpe skotørkar, dersom de ikkje har. 

Anonymkode: e824a...45a

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...