Gå til innhold

Barn som har med seg leker de ikke vil dele

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en venninne som har en datter (3år)  som veldig ofte har med en leke, noe godt, en sjokomelk etc. Når vi er sammen. Denne tingen deles ikke og blir alltid kranglet om. Ja da, mitt barn kan øve seg på «mitt og ditt», men når vi møtes og skal gjøre noe hyggelig sammen, så hadde det vært fint om vi bare kunne kose oss. Kunne hun ikke bare ha denne tingen hjemme/i bilen? Må man ha med ting som ikke deles?  Er det innafor å si fra? 

Anonymkode: 6a2f0...060

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer litt an på hva det er tenker jeg.. Om det på en måte en et kosedyr som gir trygghet for barnet og som det bruker når det skal sove, er det helt greit å ikke dele. Er det snakk om biler, dukker eller altså sånne ting som lekes med så syntes jeg de skal lære seg å dele når de er sammen. På samme måte at eldre barn må spille på tur om en kamerat har med seg en ds for eks. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Innafor å si i fra. Jeg pleier faktisk å bare foreslå/insistere ovenfor barnet at vi legger leken i gangen slik at den får være i fred. Gjelder ikke koseklut etc

Også synes jeg det er skikkelig uting når besøkende barn kommer med godteri på besøk. En venninne av meg har ofte med kjærlighet på pinne for sitt og mitt barn. Min er 2, hennes 3. Jeg synes ikke dette er verken trygt eller nødvendig å sutte på sukker slik 

Anonymkode: 16662...a64

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det blir jo ikke helt det samme, men jeg jobber i barnehage, og når de har med leker hjemmefra må de dele på de, ellers må de ligge på hylla til de skal hjem. Nå pga korona får ingen lov å ha med leker heldigvis, og det er så deilig å slippe 😅 

Anonymkode: efcce...ebb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
41 minutter siden, Blingblingtahei skrev:

Kommer litt an på hva det er tenker jeg.. Om det på en måte en et kosedyr som gir trygghet for barnet og som det bruker når det skal sove, er det helt greit å ikke dele. Er det snakk om biler, dukker eller altså sånne ting som lekes med så syntes jeg de skal lære seg å dele når de er sammen. På samme måte at eldre barn må spille på tur om en kamerat har med seg en ds for eks. 

Det er ikke den samme leken/tingen, det er forskjellige ting. Barnet har stort sett alltid med seg noe, og jeg er så lei. Føler hun flytter kranglingen over på meg. I steden for å ta fighten med eget barn, blir jeg gående og måtte holde mitt barn unna bilen/bamsen/sjokoladen. 

ts

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke den samme leken/tingen, det er forskjellige ting. Barnet har stort sett alltid med seg noe, og jeg er så lei. Føler hun flytter kranglingen over på meg. I steden for å ta fighten med eget barn, blir jeg gående og måtte holde mitt barn unna bilen/bamsen/sjokoladen. 

ts

Ta det opp med venninnene din, tror det er eneste måten du kan få slutt på det 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Der ikke helt problemet jeg da

Anonymkode: 35100...e1d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...