Gå til innhold

Betalt pause, jobbe aktivt eller bare være tilgjengelig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som overskriften spør; når man har betalt spisepause, skal man da jobbe effektivt denne halvtimen eller kun være tilgjengelig hvis noe skjer? 

Hvis man jobber i butikk og har betalt pause fordi man er alene, er det da ok at man f eks er på mobilen mens man spise litt og slapper av litt og snakker med kunder kun ved behov eller er det meningen at man skal jobbe aktivt hele dagen, m f eks varepåfylling, rydding og vasking, som man ellers gjør når man ikke har kunder?

Anonymkode: 2bf93...e33

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Jeg har betalt spisepause , og setter meg ned og slapper av hvis ikke pasientene mine trenger meg. Men jeg må være tilgjengelig.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du skal fortsatt ha pausen din selv om den er betalt, men du må være tilgjengelig. Du kan altså ikke forlate arbeidsplassen, men pause skal du ha.

Anonymkode: 65a73...aad

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Du kan vanligvis ikke jobbe effektivt samtidig som du spiser.

Anonymkode: c5632...04e

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du jobber effektivt, har du jo ikke pause. 

Anonymkode: 824c6...fdf

• Liker 3
Skrevet

Har en betalt pause skal en være tilgjengelig, som i å svare på telefonhenvendelser og ekspedere kunder når det trengs. Ellers skal en kunne sitte å spise, samt svare på private meldinger, lese... 

En skal ikke være nødt til å jobbe effektivt i pausen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sitter sånn at jeg kan se butikken, og så spiser jeg og titter på mobilen. Ekspederer kunder eller hjelper ved behov.

Anonymkode: e9924...eb4

AnonymBruker
Skrevet

Du har krav på pause (står i arbeidsmiljøloven), så du kan absolutt se på mobilen og spise i fred. Du må bare stille opp når du trengs.

Anonymkode: e3d3c...e91

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...