Gå til innhold

Er lei av far som banner til meg. Andre som opplever det samme?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min mor sa «hvorfor kommer du ikke ut og sitter med oss, hvorfor er du i rommet hele dagen» jeg ble sur og sa «jeg er syk» så begynte min far å banne til meg 

Han banner ofte til meg.

når jeg øvelseskjører bil med han, pleier han å banne mye til meg .
for noen dager siden når han bannet begynte jeg å gråte i rommet mitt. Det var en ting når han bannet da jeg var yngre, nå er jeg snart 20 år og syntes det begynner å gå inn på meg

jeg skal flytte ut neste år! Men vet ikke hvorfan jeg skal overleve dette

andre som har foreldre som banner? Evt hva? Og hvor ofte?
Føler jeg er den eneste som har sånn far..

han kan være kjempe hyggelig, men så begynner de dårlige tingene å vektlegge mer enn de gode

Anonymkode: 520bc...de4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan det være en idé å fortelle til moren din hvordan dette oppleves for deg? Kanskje hun kan ta en alvorsprat med ham? 

Har selv vokst opp med en far som har vist meg lite respekt, og for å bli hørt av han måtte jeg alltid gjennom mamma. Ellers ble det kjeft og baluba. Sånn er det noen ganger enda, og jeg er i 30 årene.😄

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
28 minutter siden, spegel skrev:

Kan det være en idé å fortelle til moren din hvordan dette oppleves for deg? Kanskje hun kan ta en alvorsprat med ham? 

Har selv vokst opp med en far som har vist meg lite respekt, og for å bli hørt av han måtte jeg alltid gjennom mamma. Ellers ble det kjeft og baluba. Sånn er det noen ganger enda, og jeg er i 30 årene.😄

Moren min sier til han foran oss noen ganger ikke si nye banne ord nå. 
Og hun sier til meg at det er ikke bra han banner til eldre døttre. Men han gjør det likevel

og hører ikke på hun

AnonymBruker
Skrevet

Du får framskynde å flytte ut. Det er svært vanskelig å forandre foreldre. Flytt ut så fort du kan! Er dere etnisk norske?

Anonymkode: 17c15...b44

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min mor sa «hvorfor kommer du ikke ut og sitter med oss, hvorfor er du i rommet hele dagen» jeg ble sur og sa «jeg er syk» så begynte min far å banne til meg 

Han banner ofte til meg.

når jeg øvelseskjører bil med han, pleier han å banne mye til meg .
for noen dager siden når han bannet begynte jeg å gråte i rommet mitt. Det var en ting når han bannet da jeg var yngre, nå er jeg snart 20 år og syntes det begynner å gå inn på meg

jeg skal flytte ut neste år! Men vet ikke hvorfan jeg skal overleve dette

andre som har foreldre som banner? Evt hva? Og hvor ofte?
Føler jeg er den eneste som har sånn far..

han kan være kjempe hyggelig, men så begynner de dårlige tingene å vektlegge mer enn de gode

Har selv en far som banntes mye. Det var verre da jeg var barn og ungdom. Men etter jeg tok et kraftig oppgjør med han så har han tonet seg kraftig ned. Det gikk så langt at jeg sto å skreik av banning i ansiktet hans midt i et slektstreff. Fikk mye støtte å forståelse fra slekta at det skjedde akkurat der og da. Mange hadde prøvd på få han til og forstå at banning er ikke hverdagslige språk, uten at det hadde gått inn. I dag så går det greit å være rundt han, og han blir faktisk invitert på flere ting enn før.

Anonymkode: 8c4d2...c8b

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du får framskynde å flytte ut. Det er svært vanskelig å forandre foreldre. Flytt ut så fort du kan! Er dere etnisk norske?

Hva har etnisitet med dette å gjøre? 🙄

Jeg er selv vokst opp med en ustabil NORSK far som skjelte oss ut titt og ofte. Mitt råd er at du flytter ut hi. Han kommer neppe til å forandre seg, så beskytt deg selv. Du er 20 år og trenger ikke leve med det der. 

Anonymkode: 63c75...87f

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har selv en far som banntes mye. Det var verre da jeg var barn og ungdom. Men etter jeg tok et kraftig oppgjør med han så har han tonet seg kraftig ned. Det gikk så langt at jeg sto å skreik av banning i ansiktet hans midt i et slektstreff. Fikk mye støtte å forståelse fra slekta at det skjedde akkurat der og da. Mange hadde prøvd på få han til og forstå at banning er ikke hverdagslige språk, uten at det hadde gått inn. I dag så går det greit å være rundt han, og han blir faktisk invitert på flere ting enn før.

Anonymkode: 8c4d2...c8b

Han banner ikke rundt slekta. Kun hos min egen familie

AnonymBruker
Skrevet

Hva hadde skjedd om du hadde svart ham på samme måte, med banning og det hele?

Anonymkode: 31f74...059

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Min far roet seg ned etter at jeg selv bannet tilbake og sa at jeg hadde lært ordene av ham ;) Ellers er det jo enkelte dialekter som har mye banning uten at det er så voldsomt ment.. Jeg reagerer ikke så mye på venner som banner når jeg vet det er en naturlig del av deres vokabular 

Anonymkode: 8272f...7ed

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva har etnisitet med dette å gjøre? 🙄

Jeg er selv vokst opp med en ustabil NORSK far som skjelte oss ut titt og ofte. Mitt råd er at du flytter ut hi. Han kommer neppe til å forandre seg, så beskytt deg selv. Du er 20 år og trenger ikke leve med det der. 

Anonymkode: 63c75...87f

Etnisitet har ALT å si. Kulturer og folk er fullstendig forskjellige. I islamske kulturer eier fedrene døtrene.

AnonymBruker
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etnisitet har ALT å si. Kulturer og folk er fullstendig forskjellige. I islamske kulturer eier fedrene døtrene.

Jaha? Så alle (fedre) med bakgrunn i islamsk kultur er like, uansett etnisitet og utdannelsesnivå, og når religionen ble introdusert i opprinnelseslandet? Tviler på at du er en ekspert, men du må gjerne lære meg noe, siden du tydeligvis innehar uendelig visdom og kunnskap? Du må gjerne fortelle hva ditt høyeste utdannelsesnivå er, men dette kun fordi jeg er nysgjerrig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jaha? Så alle (fedre) med bakgrunn i islamsk kultur er like, uansett etnisitet og utdannelsesnivå, og når religionen ble introdusert i opprinnelseslandet? Tviler på at du er en ekspert, men du må gjerne lære meg noe, siden du tydeligvis innehar uendelig visdom og kunnskap? Du må gjerne fortelle hva ditt høyeste utdannelsesnivå er, men dette kun fordi jeg er nysgjerrig.

Dobbel master, og du 🙂?

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva er islamske kulturer? Islam er en religion med ørten tolkninger og muslimer har forskjellige kulturer fra opprinnelses landene.

Anonymkode: fe919...e93

AnonymBruker
Skrevet

Til ts: psykisk vold er ødeleggende hvis han ikke slutter truer du med å flytte ut. Hvis han fortsetter gjøt du det. Flytt ut du trenger ikke ta i mot drittet hans. 

Anonymkode: fe919...e93

AnonymBruker
Skrevet
På 30.6.2020 den 14.56, AnonymBruker skrev:

Dobbel master, og du 🙂?

Right...

Anonymkode: 10afe...1d0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...