tullejenta123 Skrevet 29. juni 2020 #1 Skrevet 29. juni 2020 Vi vurderer å kjøpe et utendørs spa-bad, en av de som kan blåses opp. Hva er deres erfaringer? Selv ser jeg for meg at disse som er oppblåsbare er av dårligere kvalitet og kanskje ikke varer så lenge, men dette er ikke noe jeg har undersøkt. Skal vannet inneholde klor? Jeg er nemlig allergisk og vil gjerne vite om det er noen klor-allergikere som vil fortelle om de reagerer mye (feks. i forhold til badebasseng). Dette skal stå på en hyttetomt, det vil derfor stå ubrukt i perioder. Hvordan er det da med bytte av vann? Bør det tømmes og fylles mellom hver periode det står ubrukt? Her hadde jeg visst mange spørsmål, og håper at noen har svar på noen av de! Tusen takk på forhånd:-D
Gjest theTitanic Skrevet 29. juni 2020 #2 Skrevet 29. juni 2020 Jeg vet ikke med de oppblåsbare men et vanlig spa må ikke ha klor, men kjemikalier må det ha om vannet ikke skal bli dårlig etter en eller to gangers bruk. Jeg kan se om jeg finner boksen med klorfri og se hva den heter. Innimellom må du måle ph på vannet og tilsette ph+ eller minus om det er feil. Nei du må ikke tømme mellom hver ubrukte periode. Er du flink med renhold dvs dusje før du går oppi, måler ph og tilsetter mer kjemikalier når tomt så holder det å bytte en til to ganger i året.
Gjest theTitanic Skrevet 29. juni 2020 #3 Skrevet 29. juni 2020 Å investere i et ordentlig spa lønner seg. Jeg kjenner en familie som har hatt sitt i tyve år og de bruker det fremdeles.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #4 Skrevet 30. juni 2020 Slik jeg ser det, prisforskjellen mellom oppblåsbar og hard plast er så pass, at det ikke lønner seg å investere i det siste. Med det siste begynner prisene fra 45 tusen, den oppblåsbare koster fra 5-6 tusen. Du kan kjøpe en slik i år bare fordi du ikke skal dra på noe ferie uansett, og har litt feriepenger å bruke. Og forbedre årets ferie litt. Anonymkode: 75fdb...e29
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #5 Skrevet 30. juni 2020 Glemte å svare på andre, det finnes klorfrieblandinger. Men tror de er dyrere? Jeg selv reagerer ikke mye på klor, så lenge jeg dusjer etter, slik som etter basseng. Opplever også at det blir mindre klor i disse enn i vanlig basseng. Anonymkode: 75fdb...e29
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #6 Skrevet 30. juni 2020 Vi har et vanlig, dyrt spa hjemme. Det bruker klor. På hytten har vi oppblåsbart fra mspa. Det er klorfritt. Hver til sitt bruk. Men kanskje en ide å prøve oppblåsbart først? Det gjorde vi. Vi bruker begge spaene mye. Anonymkode: 1799c...155
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå