Gå til innhold

Diskusjoner og misunnelse når vi kjøper noe til barna våre på ferietur

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært på campingtur noen ganger sammen med et vennepar. Vi og dette paret har barn. Men moren det blir misunnelig og syns det er urettferdig om vi kjøper noe til våre barn som ikke hennes barn har. Tilogmed Lørdagsgodt ble det diskusjoner om, så sist gang fikk barna våre sitte i campingvogna og spise Lørdagsgodt. Jeg skjønner ikke problemet, hun kan da bare kjøpe Lørdagsgodt osv  til sine barn. Skal jeg slutte og kjøpe noe til barna når vi er på tur fordi hun syns det er urettferdig? De er ikke bortskjemte men det blir litt ekstra når vi er på tur. Er ikke dette en merkelig problemstilling? Hva tenker dere?

Anonymkode: 2fa48...269

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Deres barn deler vel med hennes? Barn på ferie sammen bør få oppleve samme goder.

Anonymkode: 3b66f...112

• Liker 22
Skrevet

Jeg synes det er litt merkelig at dere er på ferie med en anne familie men kjører egotrip som utgjør forskjell på barna og ikke inkluderer dem. Er dere på ferie sammen med barn så er det da vitterlig normal folkeskikk å inkludere alle barna når det kommer til goder? 

• Liker 48
AnonymBruker
Skrevet

Har de kanskje veldig dårlig råd? Da kan jeg jo skjønne at det kan bli litt sårt..

Anonymkode: 8aafa...b0e

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor kjøper du ikke godteri til alle barna når de er sammen? Jeg synes jo det er merkelig om du kun kjøper f.eks is til dine barn når alle barna er sammen... 

Anonymkode: d5905...007

Jo, det har jeg da gjort. Men syns bare det er rart av en voksen person å være misunnelig på noe sånt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Deres barn deler vel med hennes? Barn på ferie sammen bør få oppleve samme goder.

Anonymkode: 3b66f...112

De deler velvillig. Men hun er likevel misunnelig.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Har de kanskje veldig dårlig råd? Da kan jeg jo skjønne at det kan bli litt sårt..

Anonymkode: 8aafa...b0e

Så vidt jeg vet så tjener de mer en oss.

• Liker 5
Skrevet

Jeg mener at alle barn trenger å lære og godta at de ikke alltid kan få det samme som andre får. Det er en veldig viktig ting å få med seg. 

• Liker 33
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, addict skrev:

Jeg synes det er litt merkelig at dere er på ferie med en anne familie men kjører egotrip som utgjør forskjell på barna og ikke inkluderer dem. Er dere på ferie sammen med barn så er det da vitterlig normal folkeskikk å inkludere alle barna når det kommer til goder? 

Barna mine deler velvillig. Men hun moren er likevel misunnelig. De gikk ut av campingvogna og delte ut godteri. Men hun er en voksen dame og skjønner ikke at hun kan være misunnelig på litt lørdagsgodt. Er sånn når jeg kjøpte klær til dem også. Jeg kan ikke akkurat holde barna hennes med klær. Dette var klær som ble litt impulskjøpt.

• Liker 16
AnonymBruker
Skrevet

Men selv om jeg har spandert litt på deres barn så har de aldri spandert noe på oss da. 

• Liker 8
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Barna mine deler velvillig. Men hun moren er likevel misunnelig. De gikk ut av campingvogna og delte ut godteri. Men hun er en voksen dame og skjønner ikke at hun kan være misunnelig på litt lørdagsgodt. Er sånn når jeg kjøpte klær til dem også. Jeg kan ikke akkurat holde barna hennes med klær. Dette var klær som ble litt impulskjøpt.

Ang mat så kan dere begge bli flinkere til å snakke sammen. Klær har hun såklart ikke noe med. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Når foreldrene er med så er det jo de som skal stå for lørdagsgodt og leker/ting. De drar jo på ferie med et annet par med barn. Er da ikke Ts ansvar å kjøpe f.eks lørdagsgodt til de andre barna. 

Ja Ts, det er veldig rart å oppføre seg slik. 

Anonymkode: 1dd51...df5

Enig!

Anonymkode: 8b8ae...001

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Ikke dra på flere ferier med de folka der, ferie skal da være hyggelig.....

Anonymkode: a8321...251

• Liker 20
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når foreldrene er med så er det jo de som skal stå for lørdagsgodt og leker/ting. De drar jo på ferie med et annet par med barn. Er da ikke Ts ansvar å kjøpe f.eks lørdagsgodt til de andre barna. 

Ja Ts, det er veldig rart å oppføre seg slik. 

Anonymkode: 1dd51...df5

Da må jo enten foreldrene snakke samme eller man må anta at alle barna skal få av det man kjøper. Så jo, hvis ts velger å kjøpe snop uten å snakke med den andre familien først så må hun jo selvfølgelig kjøpe til de andre barna også. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Hmm men ville ha kjøpt noe felles til alle barna. Ikke at deres barn får lørdagsgodt og deretter må dele med de andre barna. Ville heller avtalt med foreldrene om de vil være med på å kjøpe noe lørdagsgodt til barna evt felles mat. Deretter vippses halvparten. 

Anonymkode: 743cb...688

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Vi dro på campingtur med et vennepar som hadde dårligere råd enn oss flere år. Vi avpasset opplevelsene etter hva det andre paret hadde råd til, og kveldsgodt kjøpte jeg inn og satte frem til alle. Brus, potetgull, sjokolade gikk på rundgang blant barna, mens vi voksne ordnet oss selv.

For, vi opplevde akkurat det samme at det ble misunnelse blant ungene på kjøpekraften vi hadde. 

Anonymkode: 05031...802

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Enten så må du jekke ned ditt forbruk, eventuelt passe godt på å dele. Eller så må du tenke på om tiden er moden for å kun dra på ferie med din egen familie fremover.

Anonymkode: 7a010...75e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi dro på campingtur med et vennepar som hadde dårligere råd enn oss flere år. Vi avpasset opplevelsene etter hva det andre paret hadde råd til, og kveldsgodt kjøpte jeg inn og satte frem til alle. Brus, potetgull, sjokolade gikk på rundgang blant barna, mens vi voksne ordnet oss selv.

For, vi opplevde akkurat det samme at det ble misunnelse blant ungene på kjøpekraften vi hadde. 

Anonymkode: 05031...802

Skjønner. Men her er det ikke barna som er misunnelige, men moren deres.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...