Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter 10år på samme arbeidsplass, har jeg i 2år vurdert å slutte. Tenker på det heeeletiiiden, eneste som har stoppet meg er økonomien. Men nå er det verre en tidligere, jeg trives svært lite på jobb, jeg er desverre mye syk og borte fra jobb, noe som igjen gjør ting vanskeligere, sliter med dårlig samvittighet pga fravær. Har klaget til sjef mange ganger ang en annen kollega, desverre blir det ingen forandring. Jeg har vært borte i Mamma permisjon, gru/gledet meg til å komme tilbake, men da jeg kom tilbake overhørte jeg en kollega baksnakket meg til en annen kollega,.. "får se hvor lenge hun blir denne gang" osv.. Har nett funnet ut at jeg er gravid på nytt, sjokk! Men veldig glad sefølgelig, eneste er jeg har vært litt borte fra jobb igjen pga oppkast osv. Nå har jeg igrunn bestemt meg for å si opp, da jobben gjør meg ulykkelig, men jeg må da vite hvilken rettigheter jeg har, hvilken hjelp fra nav kan jeg få? Min mann er i full jobb. 

Jeg kommer til å søke andre jobber etter permisjonstiden igjen, men jeg kjenner at der jeg er nå, klarer jeg ikke mer. Føler meg ikke velkommen, selv etter 10år. Føler meg utstøtt og lei av baksnakking og en sjef som ikkje gjør noe når en sier ifra. 

Hilsen oppgitt.. 

Anonymkode: 18894...4fc

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sier du opp selv har du ikke rett på dagpenger før 6 uker etterpå. Vil heller anbefale deg å finne ny jobb først

Anonymkode: 8a6b1...2a9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Sier du opp selv har du ikke rett på dagpenger før 6 uker etterpå. Vil heller anbefale deg å finne ny jobb først

Ok, skjønner. Ja ny jobb hadde vært topp det, men nå som jeg er gravid på nytt, tror jeg det blir vanskelig å få noe ny jobb før etter fødsel og permisjonstid? 

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Ok, skjønner. Ja ny jobb hadde vært topp det, men nå som jeg er gravid på nytt, tror jeg det blir vanskelig å få noe ny jobb før etter fødsel og permisjonstid? 

Du skal ikke si du er gravid. Det har heller ikke ny arbeidsgiver lov til å spørre om. Du må også jobbe 6 av 10 mnd for å ha rett på svangerskapspenger

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med og gå til legen, så kanskje du får sykemelding? Det er veldig tungt og krevende og jobbe under sånne forhold som du gjør nå. Har selv vært sykemeldt i snart 1 år nå da jeg føler meg mobbet bort og fryst ut på arbeidsplassen. Det har gjort meg psykisk syk. Du er i tillegg gravid og trenger ikke belastningene du nå opplever på arbeidsplassen. 

Anonymkode: ecbf9...7ec

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du skal ikke si du er gravid. Det har heller ikke ny arbeidsgiver lov til å spørre om. Du må også jobbe 6 av 10 mnd for å ha rett på svangerskapspenger

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva med og gå til legen, så kanskje du får sykemelding? Det er veldig tungt og krevende og jobbe under sånne forhold som du gjør nå. Har selv vært sykemeldt i snart 1 år nå da jeg føler meg mobbet bort og fryst ut på arbeidsplassen. Det har gjort meg psykisk syk. Du er i tillegg gravid og trenger ikke belastningene du nå opplever på arbeidsplassen. 

Sykemelding kan gå, men vill helst ikke ha noe mer med den arbeidsplassen å gjøre. Hadde letta 10kg om jeg hadde levert inn oppsigelse. Økonomien er vanskelig, jeg må få ny jobb, fort eller etter permisjon. Men hva kan nav hjelpe med viss jeg går arbeidsledig lenger enn planlagt? 

Ikke noe kjekt at du føler deg mobbet og fryst ut av arbeidsplassen, jeg føler med deg, om jeg kan si det. Misunner andre som snakker så varmt om jobben sin, og gleder seg til hver mandag og ny uke. Jeg vil ha det slik. Nå bruker jeg hele søndagen på å Grue meg til mandag og ny uke. Har som sagt tenkt mye på dette, i noen år, og føler virkelig det er på tide å ta steget og si opp. 

Skrevet

Beste du kan gjøre er å holde ut, for all del ikke si opp før du har ny jobb. Søk, søk og søk 

AnonymBruker
Skrevet

Som nenvt over; søk ny jobb nå! Ikke si du er gravid. Sørg for en ny jobb og si opp den andre. Når du har jobbet litt i den nye jobben kan du dele gladnyheten om graviditeten

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet i grunn det, er bare så vanskelig.. 😞 holde ut litt til, er ikke lett. 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sykemelding kan gå, men vill helst ikke ha noe mer med den arbeidsplassen å gjøre. Hadde letta 10kg om jeg hadde levert inn oppsigelse. Økonomien er vanskelig, jeg må få ny jobb, fort eller etter permisjon. Men hva kan nav hjelpe med viss jeg går arbeidsledig lenger enn planlagt? 

Ikke noe kjekt at du føler deg mobbet og fryst ut av arbeidsplassen, jeg føler med deg, om jeg kan si det. Misunner andre som snakker så varmt om jobben sin, og gleder seg til hver mandag og ny uke. Jeg vil ha det slik. Nå bruker jeg hele søndagen på å Grue meg til mandag og ny uke. Har som sagt tenkt mye på dette, i noen år, og føler virkelig det er på tide å ta steget og si opp. 

Takk :) Jeg har det mye bedre nå når jeg ikke er på jobb, men går rett i kjelleren igjen når det blir snakk om jobb :( 

Hos meg hadde dette pågått over flere år, og tilslutt så sa det bare stopp. Jeg klarte rett og slett ikke og gå på jobb. Heldigvis så tok legen min meg på alvor og sa bl.a at jeg hadde holdt ut lenger enn vanlig under disse tilstandene. Jeg går nå til psykolog, og der får jeg beskjed om at jeg først må få det bedre psykisk før det kan bli aktuelt og tenke på jobb, men så har vi Nav da, som gjerne vil ha meg i jobb igjen så fort som mulig. Det er i møte med de jeg går i kjelleren igjen, så jeg føler at jeg ikke får det bedre psykisk så lenge jeg til stadighet blir påminnet at de vil ha meg i jobb. 

Ved sykemelding så får du jo lønn. Vet ikke hvordan det stiller seg i permisjonstiden, men vil tro at du får noe støtte da. Og du kan jo søke på jobber mens du har permisjon, så hvis du er heldig så taper du ikke på det.

Skjønner at du er i en vanskelig situasjon, og selvsagt så er det et spørsmål om økonomien også. Håper noen her kan svare deg på den økonomiske biten. Jeg er nok såpass gammel at jeg ikke er i den situasjonen du er i, og har dermed ikke lest meg opp på det området. 

AnonymBruker
Skrevet

Du bør ikke si opp før du har ny jobb å gå til, ville søkt som bare det i et forsøk på å få noe før du går ut i permisjon. På den annen side er det ingen arbeidsgivers drøm å ansette noen med mye fravær, så det kan faktisk stikke kjepper i hjulene for deg. Du kan si opp, men da har du 12 ukers karantene før du får dagpenger, om det er verdt det må du kjenne på selv. 

Anonymkode: a8f6b...557

AnonymBruker
Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun kan jo si opp jobben, og så ta foreldrepermisjon. Innen foreldrepermisjonene er ferdig har det gått så lang tid at man slipper karantene på dagpenger.

Anonymkode: 1aa47...a5c

AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

sier du opp selv er det 12 uker karantene på dagpenger, 

Anonymkode: 34b65...313

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...