Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nylig startet å jobbe i kommunen (hj.spl) og forstår meg ikke helt på lønna. Jeg har 14% stilling, men jobber ca 80%. På noen av vaktene i Gat står det «ekstravakt/overtid», mens på noen står det «sykdom» eller «ferie» under begrunnelse for tildeling av vakt. Hva betyr ekstravakt/overtid, når jeg aldri jobber mer enn 100%, noen som vet?

Anonymkode: 3d038...13e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på hvorfor du er leid inn. Om du er leid inn fordi noen andre har ferie eller er syke vil det stå "ferie" eller "sykdom". Hvis du blir leid inn uten å erstatte noen som er syk/har ferie (fordi arbeidsoppgavene krever én ekstra på jobb f.eks) vil det stå "ekstravakt".

Selv om du ikke jobber 100%, kan ekstravakten din gi deg overtidsbetalt hvis du pga den vakten jobber mer enn 35,5t den uka.

Anonymkode: 948cf...c85

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg fått samme jobb i kommunen, så ville jeg ha fått følelsen av å vinne i lotto!

Anonymkode: 2e3b6...c1e

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde jeg fått samme jobb i kommunen, så ville jeg ha fått følelsen av å vinne i lotto!

Hæ?

Anonymkode: c33f9...49f

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

14% stilling?

Anonymkode: acc6f...00b

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Okey? Hva hindrer deg? 

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har nylig startet å jobbe i kommunen (hj.spl) og forstår meg ikke helt på lønna. Jeg har 14% stilling, men jobber ca 80%. På noen av vaktene i Gat står det «ekstravakt/overtid», mens på noen står det «sykdom» eller «ferie» under begrunnelse for tildeling av vakt. Hva betyr ekstravakt/overtid, når jeg aldri jobber mer enn 100%, noen som vet?

Du skal trykke av på ekstravakt. Du skal trykke av på det som gjelder deg. Altså at du jobber ekstravakt. 
overtid er om du jobber mer enn 7,5 time pr dag. 

Anonymkode: ead1e...6ef

AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette har nok med kostnadsføring å gjøre. Det finnes noe som heter kostra. Sånn at om du har en ekstravakt fordi noen er syke, så skal dette føres på en annen konto enn om du er vikar for noen som har ferie f.eks. 

Anonymkode: 7d206...a24

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du skal trykke av på ekstravakt. Du skal trykke av på det som gjelder deg. Altså at du jobber ekstravakt. 
overtid er om du jobber mer enn 7,5 time pr dag. 

Anonymkode: ead1e...6ef

Ikke nødvendigvis. 
dersom vakten er 9 timer og det er ordinær arbeidstid for en heltidsansatt så er dette å anse som merarbeid.

Anonymkode: 7d206...a24

AnonymBruker
Skrevet

Tror det er slik at alle vakter som en lager ekstra i gat blir hetende ekstravakt/overtid. Det betyr ikke at det er overtid på vakten. Husker ikke om det er slik for vakter i turnus ingen eier også.

Anonymkode: c3c10...cff

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...