AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #1 Skrevet 29. juni 2020 ..blir jeg utsatt for en ulykke og havner på sykehus nå sånn at familie må inn i leiligheten min for å hente ting o.l så vil de få sjokk/bli bekymret. Eller; hvis det skjer noe med leiligheten min sånn at huseier må låse seg inn ved vannlekkasje eller brann, så blir jeg sikkert kastet ut derfra Eller hva hvis jeg får et illebefinnende når jeg er hjemme og ambulansefolkene må inn her? Har hendt flere ganger når jeg er på jobb at jeg får litt panikk når jeg tenker på hvordan jeg forlot leiligheten, og frykten for at noen skal komme seg inn der mens jeg er på jobb og får se rotet mitt. Noen som kjenner seg igjen? 🙈 Anonymkode: 2cb42...52a 17
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #2 Skrevet 29. juni 2020 Jaaaa! Men ikke så mye nå lenger, etter at jeg gifta meg med en veldig ryddig mann 😆 Anonymkode: 203de...530 3
Aragorn ll Elessar Skrevet 29. juni 2020 #4 Skrevet 29. juni 2020 Nei Jeg holder leiligheten min ganske ryddig, det enste er at det kan ligge tøy på sofaen
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #5 Skrevet 29. juni 2020 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: ..blir jeg utsatt for en ulykke og havner på sykehus nå sånn at familie må inn i leiligheten min for å hente ting o.l så vil de få sjokk/bli bekymret. Eller; hvis det skjer noe med leiligheten min sånn at huseier må låse seg inn ved vannlekkasje eller brann, så blir jeg sikkert kastet ut derfra Eller hva hvis jeg får et illebefinnende når jeg er hjemme og ambulansefolkene må inn her? Har hendt flere ganger når jeg er på jobb at jeg får litt panikk når jeg tenker på hvordan jeg forlot leiligheten, og frykten for at noen skal komme seg inn der mens jeg er på jobb og får se rotet mitt. Noen som kjenner seg igjen? 🙈 Anonymkode: 2cb42...52a Å herregud ja. Tenkte det senest i går da jeg dro på jobb og dildoen min lå midt på gulvet blant en haug med klær og annet rot. Anonymkode: 13e22...e86 8
GammelKaktus Skrevet 29. juni 2020 #6 Skrevet 29. juni 2020 Jada, har skjedd alt for ofte, men nå har jeg en for høy standard når det kommer til ryddighet så ja... Har forstått at slik jeg har det når det er rotete er slik mange har det når de sier det er ryddig. Men nå er jeg i et oppryddingsprosjekt på mitt rom (lager) Så nå hadde det vært litt krise om jeg ramler om...
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #7 Skrevet 29. juni 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Å herregud ja. Tenkte det senest i går da jeg dro på jobb og dildoen min lå midt på gulvet blant en haug med klær og annet rot. Anonymkode: 13e22...e86 Ufffffff kunne vært meg 😝 sover litt for lenge om morgenen og stresser ut av leiligheten mens det flyter skitne truser rundt på gulvet og tomme ciderbokser fra jentekvelden. Det ser jo virkelig ikke bra ut. Anonymkode: 2cb42...52a
Serpica Skrevet 29. juni 2020 #8 Skrevet 29. juni 2020 Ja. Tenker mest på at om jeg dør, så vil familien eller i verste fall svigerfamilien gå gjennom alt rotet mitt. Derfor rydder jeg litt hver dag nå. Dødsrydding kalles det. 7
Plengionika Skrevet 29. juni 2020 #9 Skrevet 29. juni 2020 Jeg tenker alltid at det skal se sånn ut at jeg kan få besøk uanmeldt uten å tenke at det burde vært støvsugd eller at det burde vært vasket i do osv. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #10 Skrevet 29. juni 2020 Jeg var faktisk i en slik situasjon for litt siden:P Jeg har psykiske utfordringer og hadde hatt en av mine verste nedsmeltninger noensinne. Leiligheten var BOMBA med "vanlig" rot, og i tillegg bar sterkt preg av at jeg hadde vært KLIN kokos de siste to døgnene:P Hadde blant annet tømt klesskapet mitt i ørten sorte søppelsekker for jeg ikke fortjente å ha fine klær Anyway, første natta på bedringens vei, får jeg telefon på natta om at et nært familiemedlem er alvorlig sykt. Hiver klær i kofferten, hopper på første tog og er helt banka i trynet(jeg selvskader...:\). Fikk ikke en gang tatt ut søpla. Så satt jeg jo der da; skulle jeg be bestevenninna mi ta seg inn med ekstranøkkelen hun har? Hadde mat i kjøleskapet som kom til å være grønn når jeg kom tilbake, fikk ikke tatt ut søpla og jeg hadde spist noe med fisk osv. Jeg forberedte henne på hvordan det kom til å være, men "heldigvis" så ble venninna mi så syk at hun ikke kunne dra. Så, ja, det var ikke gøy å komme tilbake til den leiligheten Fant to grønne hårete baller i kjøleskapet, de var modne appelsiner da jeg dro At dildoen stod, uvasket, på vasken på badet var min minste bekymring faktisk Anonymkode: 63c1e...6d3 4 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #11 Skrevet 29. juni 2020 Heldigvis ikke. Jeg hater å ha det rotete eller skittent rundt meg, så her er huset klart for uventet gjester hele tiden. Anonymkode: 77da6...4ec 2
sommermor Skrevet 30. juni 2020 #12 Skrevet 30. juni 2020 Nei, her er det kun visst det er oppussing på gang at det er helt kaotisk her. Men folk bør ikke se så mye i bodene mine,der kan det samle seg mye rot.
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #13 Skrevet 30. juni 2020 17 hours ago, AnonymBruker said: Heldigvis ikke. Jeg hater å ha det rotete eller skittent rundt meg, så her er huset klart for uventet gjester hele tiden. Anonymkode: 77da6...4ec Å, det er sånn jeg også vil leve. Drømmer om å kunne åpne døra her når det ringer på uten å bekymre meg for at doen ikke er vasket og det ser ut som helvete her 🙈 Anonymkode: 2cb42...52a
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #14 Skrevet 30. juni 2020 Ja, tanken har slått meg. Men har støv på hjernen. Så i min verden betyr slike tanker at senga ikke er oppredd, servanten burde vært tørket av, det ligger et antrekk på baderomsgulvet, kaffetrakteren er ikke renset og tørket av etter morgenen, eller lignende. Altså ting normale mennesker ikke ville tenkt over i det hele tatt. Anonymkode: 03c8c...e9e
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #15 Skrevet 30. juni 2020 Når jeg flyttet hjemmefra hadde jeg noen år med fullstendig kaos (selv om jeg var vokst opp med å måtte holde det rent/ ryddig). Men rundt 26-27 års alder ble jeg gradvis mer og mer ryddig av meg, og nå skjer det ikke at leiligheten ser bomba ut lenger 😊 Anonymkode: d96bd...6c8
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #16 Skrevet 30. juni 2020 Ja, det har jeg! Mange ganger 😂 Hvem i familien er det minst flaut at finner meg hvis jeg dør i dette rotet? Har jeg lurt på noen ganger 😛 Anonymkode: 324f0...aaa 1
AnonymBruker Skrevet 30. juni 2020 #17 Skrevet 30. juni 2020 Har opplevd at leiligheten var rimelig rotete og møkkete, så måtte det inn ambulansefolk. Flaut. Anonymkode: e8e40...0ac
AnonymBruker Skrevet 1. juli 2020 #18 Skrevet 1. juli 2020 Ja, særlig når vi bodde på alt for liten plass med to barn og en mann som samler.... 😱 Nå som vi har stort hus og vaskehjelp rekker det heldigvis sjeldent å bli så ille, utover kanskje en do eller vask som må vaskes, servise som står igjen på benken fra middagen dagen før om oppvaskmaskinen var full, frokosttallerken som står igjen på spisebordet på ettermiddagen eller chipsposen som ligger igjen i stua på søndagsmorgen. Ikke alltid vi gidder eller at det passer å ta ting umiddelbart, særlig ikke sent på kvelden eller midt i morgenstresset med 3 unger og en voksen alene hjemme. Leker til barna rydder vi stort sett før vaskehjelpen kommer, med mindre det er helt krise - synes det er meningsløst å rydde det hele tiden! Anonymkode: 341a7...4eb
Carrot Skrevet 1. juli 2020 #19 Skrevet 1. juli 2020 Jeg har snev av OCD tror jeg når det kommer til å ha det ordentlig rundt meg så nei, aldri..
Miss-Grey Skrevet 1. juli 2020 #20 Skrevet 1. juli 2020 (endret) 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Har opplevd at leiligheten var rimelig rotete og møkkete, så måtte det inn ambulansefolk. Flaut. Anonymkode: e8e40...0ac Jeg tror at de ser mange hjem som er mye verre enn ditt, altså. Ettersom du selv er bevisst på rot og manglende rengjøring. Vil tro at ambulansepersonell er mye hjemme hos folk som f.eks. sliter med tunge psykiatriske diagnoser og langvarig rusmisbruk. Noen av de som har slik problematikk mister all bevissthet på hvordan de har det rundt seg. Men det er likevel ikke det som er fokus for dem som skal inn for å hjelpe. Det er naturlig å være selvbevisst når man har det rotete og skittent hjemme. Men det er ikke sikkert at folk som kommer hjem til deg legger negativt merke til det på samme måte som du gjør. Av og til er jeg på besøk hos noen og tenker; «her bor det små barn, ja!». Det er naturlig at sykdom, småbarnsfasen eller stress på jobb avspeiler seg i hvordan man har det hjemme. Tror at de fleste av oss har full forståelse for det. Endret 1. juli 2020 av Miss-Grey 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå