Gå til innhold

Kjøpe leilighet: Bjørvika/Sørenga eller Kvadraturen/Posthallen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Er ute etter en leilighet i Oslo som ligger veldig sentralt. Har vært å sett på flere leiligheter både på Barcode og i Posthallen. Så langt frister Kvadraturen mer, men jeg er litt usikker med tanke på fremtidig prisstigning. Jeg er heller ikke kjent i noen av områdene. Hvordan vil fremtiden være for hver av disse områdene?

Er det noen som har noen tanker, innspill eller kanskje erfaring med å bo i noen av disse områdene?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sørenga er mye bedre enn Kvadraturen. 

Anonymkode: b93b2...a7f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sørenga.

Anonymkode: 5b38c...66f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Sikkert Sørenga, men jeg ville kjøpt på Frogner eller Majorstuen dersom jeg skulle kjøpt sentrumsnært i Oslo:) 

Bjørvika er steindyrt - like dyrt som det jeg nevnte ovenfor. + at det er lagt opp til uteliv når man bor der - som genererer masse fristelser. Men så er leilighetene der nye da. Og sikkert god standard. Man må bare ta en totalvurdering på det

Anonymkode: b49a3...afd

Skrevet

Kommer veldig an på leiligheten da, mye dårlig indre beliggenhet på barcode og Sørenga. Tror egentlig jeg ville gått for Kvadraturen om jeg fant en bra leilighet der.

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg liker begge disse områdene, og det er helt sikkert trygge kjøp med tanke på fremtidig prisstigning. Posthallen ligger jo i den fine delen av kvadraturen i dag og resten av Kvadraturen vil nok sakte, men sikkert pusses opp. 

Sjæl synes jeg Posthallen er et dritfint bygg med fin bakgård, kule restauranter og Prinsens gate har blitt skikkelig lekker etter oppussingen. Det er jo kort avstand til Bjørvika derfra. 

Så jeg ville nok gått for Posthallen.

AnonymBruker
Skrevet

Sameiet som holder til i tidligere posthallen har hinsides strenge regler om alt mulig, ville satt meg veldig godt inn i det før jeg evt kjøper der: http://www.quadraturen.no/

Var leietaker der en periode, og selv om det ligger i det veldig bra område og leilighetene har god standar, er sameiet helt koko og flyttet fort derfra av den grunn.

Anonymkode: d2a29...840

AnonymBruker
Skrevet

Sørenga er bråkete! Og utrolig mye vind høsten. Og helt dødt om vinteren. Men sikkert kult om sommeren. 

Anonymkode: 797eb...d47

AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sameiet som holder til i tidligere posthallen har hinsides strenge regler om alt mulig, ville satt meg veldig godt inn i det før jeg evt kjøper der: http://www.quadraturen.no/

Var leietaker der en periode, og selv om det ligger i det veldig bra område og leilighetene har god standar, er sameiet helt koko og flyttet fort derfra av den grunn.

Anonymkode: d2a29...840

Hva var det som plaget deg mest med og som du var minst førnøyd med av sameiet? 

Anonymkode: c4937...d2d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...