Gå til innhold

Noen som skal til Hellas i juli?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser at TUI har satt opp charterturer dit nå og jeg har veldig lyst til å dra. Men er det «lov»? Slipper vi karantene ved hjemkomst?  
Er det flere som har tenkt å reise til Hellas nå som de åpner opp for det? Evnt hvorfor ikke? 
Flere som har spurt meg «tør du det?». Men det er jo mindre smitte der enn her i Norge, og jeg tror ikke det er mindre folkemengder i Lofoten enn på Kreta akkurat nå i sommer. Det eneste som bekymrer meg er jo om alt plutselig stenger der nede, og vi må komme oss hjem på egen regning. Men når vi reiser charter er vi vel litt mer safe ifht at flyet går osv.?

Anonymkode: 15dcd...22e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.  Vi savner allerede, men har bestemt oss for at i år tar vi ingen risiko.  Er ikke så redd for karantene etter å ha kommet hjem, men for å bli syk langt borte fra hjemmet.  Tror også det vil være en nedtur for oss å tilpasse alle smitteverntiltak på stranden, på hotellet, spisesteder osv.  
Vi har belaget oss på Norgesferie, og gleder oss :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke tenkt på hvorfor smittetallene i Hellas og Kroatia plutselig "sank"? Kan det ha sammenheng med at landene er avhengig av turisme? 

Smittetall kan lett fikses akkurat slik du ønsker. Tester man 0 av 100 personer, vil smittetallet bli lavt...

Anonymkode: d5c0a...d0f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det oppdateres 10. juli hvilke land man får reise til uten karantene. Deretter hver 14. dag, så det blir jo en del uforutsigbarhet. Jeg ville vært mer bekymret for kansellerte fly, hotell som plutselig er i karantene osv, enn selve viruset. Og ville kanskje sørget for å ha noen ekstra feriedager til gode ved hjemkomst, ved tanke på eventuell karantene. 

Anonymkode: 81ffd...240

Skrevet

Vi satser på Kypros i september. Der er smittetallene enda lavere enn i Hellas, og en god del lavere enn i Norge. De åpner bare for turisme fra land med lavt smittenivå, foreløpig 13 land. Det tror jeg skal være ganske trygt. 

Men blir det ikke åpnet for å slippe karantene ved hjemkomst kan vi ikke dra. 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke Hellas, men tilsvarende land der det blir lov å reise fra 15.juli, uten karantene ved retur. 

Flyr til en sentral flyplass, slik at det er enkelt å komme seg hjem i tilfelle kanselleringer og endringer.

Booker hoteller underveis, er mye ledig nå, så risikerer ikke å tape penger her. 

Har mulighet for hjemmekontor/hyttekontor ved hjemkomst, om det likevel blir karanteneregler. 

Sykdommen i seg selv har jeg aldri vært redd for, så det er ingen bekymring. 

Anonymkode: aecf0...2d2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...