Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Må man ta klyster under fødsel?

Anonymkode: 53056...5d4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du må ingenting. Men det er mye koseligere både for deg og jordmor om du ikke driter utover hele deg under fødslelen. Og du er heller ikke i risikoen for å smitte ditt nyfødte barn med bla e-coli fra avføringen

Anonymkode: 48be7...381

AnonymBruker
Skrevet

Man må ingenting, men det er lurt. For det første så er passasjen lettere for babyen å komme ut, når man er tømt. Og for det andre så slipper det å bli mye avførings søl når man føder. Det kommer ut uansett når man presser, og har ikke sangs å holde igjen enten man vil eller ikke . 

Anonymkode: 27d9f...ed6

AnonymBruker
Skrevet

Du må ikke nei. Jeg fikk klyster og syns det var veldig fint å ha gjort det. 

Anonymkode: ef205...59e

AnonymBruker
Skrevet

Når gjør man det?

Hvor?

Hva koster det?

Anonymkode: 58d0b...b43

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når gjør man det?

Hvor?

Hva koster det?

Anonymkode: 58d0b...b43

Det får du eventuelt lår du kommer inn på føden. Koster ingenting 

Anonymkode: 5dd19...1b1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg takket pent nei til klyster. Hadde vært ganske heftig på do i starten av begge fødsler, og med de riene jeg hadde var klyster helt uaktuelt. Sitte på do med monster rier 😱 det er helt valgfritt og noe enhver må kjenne på selv. Ei venninne måtte ha hjelp inne på doen av både mann og kjæreste  da riene og avføring kom i hytt og gæver 😅 det er heller ingen garanti for at man ikke bæsjer litt på seg under fødsel, dette er jordmødre uansett godt vant til og vasker fort vekk. 

Anonymkode: 5dd19...1b1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk klyster da jeg hadde ca 4 cm åpning, rett før de satte epidural. Det var litt vondt å sitte på do med rier, men bedre å føle seg helt tømt enn å måtte bæsje senere 🙂

Det koster ingenting. Mitt klyster hadde lavendelduft faktisk 😅

Anonymkode: 5e21b...4fa

AnonymBruker
Skrevet

På sykehuset her får du kun klyster dersom du er forstoppet.

Anonymkode: d1d76...20f

Skrevet

Ble ikke spurt om jeg ville ha det engang. Og om jeg gjorde nr 2 under fødsel aner jeg det ikke, å kunne virkelig ikke brydd meg om det heller. Jordmor tørker det vekk med en gang det kommer evt. 🙄 

Pressriene er helt insane, så hadde nok med å holde følge med kroppen da gitt😅

AnonymBruker
Skrevet

Du må Ikke det.

Med førstemann fikk jeg ikke, og jordmor tørket raskt og diskret bort det som kom. Null problem.

Med andremann fikk jeg tilbud om klyster, og takket ja.

Anonymkode: 7482d...90c

AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du må ingenting. Men det er mye koseligere både for deg og jordmor om du ikke driter utover hele deg under fødslelen. Og du er heller ikke i risikoen for å smitte ditt nyfødte barn med bla e-coli fra avføringen

Anonymkode: 48be7...381

Slutt å tull... jordmødrene bryr seg IKKE om avføring under fødsel, og det gjør ikke den fødende heller når det står på.

og e-coli har jeg aldri hørt om kan smitte baby. Jordmødrene tørker bort avføringen på null komma niks. 

Anonymkode: cc5a6...62b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ingen må, nei, og mange steder tilbyr de det heller ikke om du ikke spør om selv.

Det er helt uproblematisk om det kommer bæsj under fødselen. Jordmor er vant til det, og tørker diskret vekk. Ecoli er ikke et problem...

Anonymkode: 6d6ad...082

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...