AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #21 Skrevet 29. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du har rett på en halv times pause. Så det bør ha vært en dårlig spøk. Anonymkode: cc551...fc7 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har du betalt pause er det slett ikke sikkert du får satt deg ned og hatt 30 min pause ila arbeidsdagen, da må du ta 5 min her og 10 min der når det passer seg. Helt vanlig i helsevesenet. Er du ufaglært? Anonymkode: c3b29...12b Slik har vi det her og. Vi har betalt pause og det er ikke alle dager vi får tatt pause.Andre ganger kan vi ha lange pauser når det er veldig stille. Anonymkode: e880f...468 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #22 Skrevet 29. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja får betalt for alle timene på jobb. Men da kunne jeg like greit fått en halvtime mindre i lønn for en ordentlig pause. Ut ifra det dere skriver virker det som vanlig praksis i helsevesenet, så da får jeg vel la det gå. Jeg er spl-student. Anonymkode: 2141a...477 Er vanlig andre steder og. Vi har også betalt pause nettopp fordi vi ikke bar kan gå å ta pause når skoen trykker. Vi kan ikke bare stenge ned Hele stedet fordi jeg skal ha 30 min sammenhengende pause Anonymkode: e880f...468 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #23 Skrevet 29. juni 2020 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det et gjerne mer enn èn ansatt på jobb. Spesielt hvis den ene ansatte er sykepleierstudent.. Anonymkode: f2260...062 Jada men på sykehus både psykiatriske og andre så er det uforutsigbart. Noen ganger må alle trå til om det er noen som slår seg vrange, holder på å dø osv. Det er en grunn til at du har betalt pause Anonymkode: e880f...468 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #24 Skrevet 29. juni 2020 Som pasient på psykiatrisk så er erfaringen at de ansatte spiser måltidene med oss når de har tid til det(nesten alltid). Veldig sjelden hadde de pause på pauserommet. Anonymkode: 271ba...d21
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #25 Skrevet 29. juni 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei, det visste jeg ikke. Det er første gang jeg jobber på psykiatrisk avdeling. Anonymkode: 2141a...477 Det er ikke bare på psykiatrisk det er sånn. Jeg har jobbet flere ulike steder i somatikken, både kommunalt og i spesialisthelsetjenesten, med unntak av sengepost har alle steder hatt betalt pause. Det er mer fleksibelt for arbeidsplassen at de betaler pause enn at folk skal gnåle om overtid fordi de ikke får 30 min sammenhengende, det er også bedre for driften. Mat får man som regel en eller annen gang ila vakten, men noen ganger er det k 10 og andre ganger 13.30. Anonymkode: c3b29...12b 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #26 Skrevet 29. juni 2020 Jobber på et av Norges største sykehus. Kan ikke ta meg 30 min pause midt i en hjertestans.... Denne casen kan ende opp på intervensjon med stenting og andre akutte greier og vi må bli stående der noen timer. Da skjønner man selv at man ikke bare kan gå i fra Anonymkode: 9532a...538
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #27 Skrevet 29. juni 2020 6 hours ago, AnonymBruker said: Ja får betalt for alle timene på jobb. Men da kunne jeg like greit fått en halvtime mindre i lønn for en ordentlig pause. Ut ifra det dere skriver virker det som vanlig praksis i helsevesenet, så da får jeg vel la det gå. Jeg er spl-student. Anonymkode: 2141a...477 Du kan ikke jobbe mindre, hvis du skal ha ubetalt pause så blir arbeidsdagen din 8 timer i stedet for 7,5 timer. Slik er det for alle som har ubetalt pause. Det du snakker om er helt vanlig i bransjer der pausen er betalt. Akkurat det samme for folk som jobber i f.eks. barnhage. Hvis du er misfornøyd så får du finne deg en annen jobb med ubetalt pause og 8 timers arbeidsdag. Anonymkode: 4a67a...b0d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå