AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #1 Skrevet 29. juni 2020 Har du noen gang satt kjepper i hjulene for en kollega du ikke liker? Hva gjorde du? Fungerte det for å sverte vedkommende? Anonymkode: dd8cd...c04
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #2 Skrevet 29. juni 2020 Hvorfor i all verden skulle jeg det? Det nærmeste jeg kommer er at jeg ikke har hjulpet så mye som jeg kunne når jeg har fått spørsmål. Blir litt oppgitt av at folk ikke kan lære seg ting på egenhånd, så når de spør om det samme for tiende gang så svarer jeg kortere enn jeg gjorde de ni første gangene.. Anonymkode: 2056c...320 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #3 Skrevet 29. juni 2020 Nja, sladret til ledelsen da en fullstendig udugelig kollega i tillegg til å være udugelig misbrukte egenmelding for ørtende gang. Ene gangen var han på harrytur i Sverige med "migrene", andre gangen bar han flyttelass når han "hadde så vondt i ryggen at han verken kunne sitte eller stå", tredje gangen var han på babysvømming med "har spydd i hele natt". Vi jobbet forøvrig på kontor, ingen tung manuell jobb. Anonymkode: a6419...8d0 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #4 Skrevet 29. juni 2020 Nei, jeg har ikke ødelagt for noen kollegaer, men har selv fått livet ødelagt av kollegaer. Anonymkode: c1d41...11f 7
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #5 Skrevet 29. juni 2020 Nei, men det har fristet i ettertid. Egentlig går noe av det under meldeplikt da helsepersonell ikke skal "fly på" pasienter KUN fordi de nekter å skifte bleie. Avvik skrives og makuleres hos sjefen også får di beskjed om at "dere er bare ute etter å ta vedkommende" og "man lærer av de rundt seg".. Anonymkode: 129ef...eba 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #6 Skrevet 29. juni 2020 Jeg har bevisst latt være å dekke inn for en kollega, i håp om at personen skal å pes av styret for manglende oppfølging. Jeg liker kollegaen, men jeg liker ikke at det er jeg som blir satt i dårlig lys, når denne driter i sine oppgaver Anonymkode: 69bd0...b63 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #7 Skrevet 29. juni 2020 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg har ikke ødelagt for noen kollegaer, men har selv fått livet ødelagt av kollegaer. Anonymkode: c1d41...11f Hvordan ødela kollegaene dine livet ditt? Anonymkode: dd8cd...c04
Gjest Horrorfreak Skrevet 29. juni 2020 #8 Skrevet 29. juni 2020 Nei, men det har vært kollegaer som har ødelagt for meg.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #9 Skrevet 29. juni 2020 Nei. Jeg er veldig glad i minne kolleger. Anonymkode: 1e996...c71 4
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #10 Skrevet 29. juni 2020 Nei aldri. Å gå inn for å ødelegge for noen er dog typisk i «kvinneyrker» som helsevesenet der jeg selv jobber. Så jeg har opplevd at det har skjedd med andre. Anonymkode: 09ed1...fd9 4
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #11 Skrevet 29. juni 2020 Var litt hard med albuene da jeg kjempet med en kollega om samme stilling i samme bedrift, vil ikke si at jeg stakk kjepper i hjulene for henne direkte, men sørget i hvertfall for at ledelsen fikk kjennskap til svakheter ved henne. Er ikke stolt, men gjør mye rart for 200 000 mer i året og kortere arbeidsdager/mindre overtid... Anonymkode: e5de2...bdb
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #12 Skrevet 29. juni 2020 12 minutter siden, Horrorfreak skrev: Nei, men det har vært kollegaer som har ødelagt for meg. Hvordan ødela de for deg? Anonymkode: dd8cd...c04
Gjest Horrorfreak Skrevet 29. juni 2020 #13 Skrevet 29. juni 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvordan ødela de for deg? Anonymkode: dd8cd...c04 Jeg er en stille og rolig person, og de skulle ha de til at jeg var "annerledes" enn de andre på grunn av det. Veldig barnslig.
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #14 Skrevet 29. juni 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var litt hard med albuene da jeg kjempet med en kollega om samme stilling i samme bedrift, vil ikke si at jeg stakk kjepper i hjulene for henne direkte, men sørget i hvertfall for at ledelsen fikk kjennskap til svakheter ved henne. Er ikke stolt, men gjør mye rart for 200 000 mer i året og kortere arbeidsdager/mindre overtid... Anonymkode: e5de2...bdb Gikk direkte selv til ledelsen og fortalte om hennes svakheter? Hvis ikke, hvordan gjorde du de oppmerksom på feilene hennes? Anonymkode: dd8cd...c04
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #15 Skrevet 29. juni 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan ødela kollegaene dine livet ditt? Anonymkode: dd8cd...c04 Ved å fryse meg ut og mobbe meg bort fra jobb. Er blitt psykisk syk av dette og langtidssykemeldt. Vet ikke om jeg noen gang får såpass tillit til andre igjen at jeg klarer å begynne og jobbe igjen. Anonymkode: c1d41...11f 3
youcancallmejune Skrevet 29. juni 2020 #16 Skrevet 29. juni 2020 Nei, det har jeg aldri gjort. Jeg er fan av å ta opp ting direkte når det skjer. Da bygger det seg ikke opp så mye at man føler trang til å hevne seg eller ødelegge for folk. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #17 Skrevet 29. juni 2020 Jeg drømmer om å smøre hundebæsj Utover pulten og under håndtaket på bilen til en som jobber de jeg jobber. Helvetes tulling. En fyr som ingen liker, tror han er ordfører av hele møkkaplassen. Anonymkode: 62854...3de
Nooni Skrevet 29. juni 2020 #18 Skrevet 29. juni 2020 Nei. Men jeg har blitt spurt om å være referanse. Det er aldri et problem for meg, men det kan være/bli et problem for dem som ikke først sjekker ut hva jeg tenker om de ulike spørsmålene, før de spør. Jeg tror at i et par tilfeller skulle nok vedkommende ønsket at de ikke ba meg om å være referanse. Men slem var jeg ikke. 4
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #19 Skrevet 29. juni 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ved å fryse meg ut og mobbe meg bort fra jobb. Er blitt psykisk syk av dette og langtidssykemeldt. Vet ikke om jeg noen gang får såpass tillit til andre igjen at jeg klarer å begynne og jobbe igjen. Anonymkode: c1d41...11f Huff❤️. Stakkars deg. Så forferdelig å høre. Mean girls!!! Anonymkode: cce4c...7ee 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #20 Skrevet 29. juni 2020 Nope. Men jeg hadde en mannlig kollega som fikk nyss i at jeg skulle i intervju til en intern stilling, som han hadde lyst på. Han gikk bak ryggen min for å fortelle intervjuerene mine svakheter, og at jeg ikke burde få jobben. Han tok et skikkelig mageplask. Jeg fikk masse sympati for at han hadde gjort noe sånn, og at jeg viste gode lederegenskaper - ikke svakheter. Fikk jobben 😛 Anonymkode: 912d3...771 7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå