AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #1 Skrevet 29. juni 2020 Jeg har blitt vokst med psyisk vold i fra faren min. Han har slitet veldig psyisk før, Men det verste er at jeg er oppvokst med dette, Jeg er 99% sikker at vis barnevernet hadde vært innblandet hadde foreldrene mine blitt fratatt omsorgen for meg og søsteren min pga av faren min.. Han blir kjempe sint! raseri sint! og truet med og slå meg men etter på sier han at han gjorde det for og skremme meg! synes dette er så sykt uakseptabelt av en far.. Han skal alltid leke vitne etter en argument. At jeg ikke forstår han og han skal ha rett i alt.. Og at jeg er så «forferdelig datter», og truer med og sende meg til psykolog noe jeg synes han selv trenger, er lei av hans trusler Anonymkode: 38858...39a 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #2 Skrevet 29. juni 2020 Dette skal du ikke akseptere. Det vil ødelegge deg som voksen. Er du 17, må du snakke med noen som kan hjelpe. Faren din trenger virkelig hjelp, men du kan ikke gi ham det, det må noen voksne gjøre. Han er helt tydelig syk og sliter med masse voksenproblemer som han involverer deg i. Er du under 18, er det veldig lurt å kontakte barnevernet. Der kan du blant annet få hjelp til å flytte på hybel med tilsyn, eller hjelp til faren din. Er du over 18, må du prøve å komme deg ut av hjemmet. Er du student, kan du få borteboerstipend til hybel. sånn det er nå, kan du ikke bli i. Du kommer til å bli syk av det- det er det vold eller trusler om vold gjør med en person. Vil du ikke snakke med noen face to face, kan du ringe anonymt til barnas hjelpetelefon/alarmtelefonen for barn og unge. Tlf 116111. dette skal du ikke trenge å leve i. Loven beskytter deg mot å bli behandlet så dårlig. Du må bare la noen voksne få vite om det først. Ingen vet hvordan du egentlig har det før du sier noe. Snakk med lærer, helsesøster, alarmtelefonen eller en annen voksen som du vet vil hjelpe. Og hører de ikke på deg, snakk med en annen voksen. Ikke gi deg før du finner en voksen som kan hjelpe. lykke til! Snart er livet ditt bedre❤️. Ikke gi opp❤️ Anonymkode: 08773...d18
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #3 Skrevet 29. juni 2020 Rettelse: er du 17 eller yngre. Anonymkode: 08773...d18
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #4 Skrevet 29. juni 2020 Psykisk vold er hvis det er gjentatt og langvarig ( i lovens forstand.), Snakk med noen i barnevernet hvis du er under 18 år. De kan veilede deg! Evt helsesøster.. Anonymkode: 775b1...8ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå