Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det flere her som ikke har noen pårørende. Går det an? Hva skjer om jeg skal på sykehus og at man ikke har noen å oppgi?

Anonymkode: 8f3d9...df4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nettverk er noe man kan skape seg, ikke nødvendigvis kun familie via slektskap som teller som pårørende. 

Er situasjonen din slik at du ikke har noen som er i livet ditt på regelmessig basis? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får ikke til å få ett nettverk siden det ikke er noen som holder ut med å være vennen min. Har sterk angst

AnonymBruker
Skrevet

Kjære deg, du står i en vanskelig situasjon, det skjønner jeg. Jeg sliter også med sterk angst og borderline (sosiale relasjoner er umulig for meg). Jeg måtte ta en gammel venninne som jeg har lite kontakt med og sette som nærmeste pårørende (jeg spurte selvfølgelig på forkant om det var greit). Jobber du? Kanskje en kollega kan stå som pårørende for deg hvis du forklarer situasjonen. Hvis ikke ville jeg tatt en tur til legen og spurt h*n om hvordan du kan gjøre det når det kommer til nærmeste pårørende.

Anonymkode: 04e03...1e3

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ufør fordi jeg har sterk angst, depresjon pluss masse annet. Sosiale relasjoner er umulig for meg også.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bare sa det som det var de gangene de ba om pårørende både på sykehuset og i psykiatrien, at jeg ikke hadde noen. Det var ikke noe problem i det hele tatt, og de lot det bare stå blankt :)

Anonymkode: fcb12...1ad

AnonymBruker
Skrevet

Har man ikke pårørende så har man ikke det. Hvorfor skal sykehuset ringe til en venninne/bekjent man nesten aldri har kontakt med for å fortelle at du er på sykehuset? Det har vel ingen praktisk betydning. 

Anonymkode: 60133...eff

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har man ikke pårørende så har man ikke det. Hvorfor skal sykehuset ringe til en venninne/bekjent man nesten aldri har kontakt med for å fortelle at du er på sykehuset? Det har vel ingen praktisk betydning. 

Anonymkode: 60133...eff

Er mer for å innhente informasjon om hun selv ikke er i stand til å redegjøre for seg. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Chivas skrev:

Er mer for å innhente informasjon om hun selv ikke er i stand til å redegjøre for seg. 

Men det er vel ingen informasjon å hente fra noen andre om personen ikke har noe nettverk ( noe jeg går ut ifra når jeg leser hovedinnlegget og også siden hun stiller spørsmålet )? For meg har det aldri vært noe problem å ikke få oppført pårørende på diverse sykehus og behandlingssteder.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men det er vel ingen informasjon å hente fra noen andre om personen ikke har noe nettverk ( noe jeg går ut ifra når jeg leser hovedinnlegget og også siden hun stiller spørsmålet )? For meg har det aldri vært noe problem å ikke få oppført pårørende på diverse sykehus og behandlingssteder.

Nei, mange som ikke har det 🙂

AnonymBruker
Skrevet
På 29.6.2020 den 11.15, AnonymBruker skrev:

Er det flere her som ikke har noen pårørende. Går det an? Hva skjer om jeg skal på sykehus og at man ikke har noen å oppgi?

Det skjer ikke noe om du ikke har noen pårørende dersom du blir innlagt på sykehus.

Anonymkode: 2cd32...aaa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...