AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #1 Skrevet 29. juni 2020 Evig problemstilling som mange sikkert kjenner seg igjen i. Sommerferien nærmer seg og kanskje spesielt i år blir vi mange på hytta samtidig. Noen takler det helt fint, men jeg merker jeg får utrolig kort lunte av å skulle forholde meg til allés ønsker, vaner og til tider være litt for tett på hverandre. Både når det gjelder deling av bad, soverom og rot som følger med. jeg ser at mye av dette er min feil og prøver å forberede meg mentalt på hvordan få en fin ferie. Mange snakker om å svelge kameler. Hva er dine beste triks for å slappe av, ikke bli irritert og bidra positivt så alle får det bra? Anonymkode: b1503...399
Sensi Skrevet 29. juni 2020 #2 Skrevet 29. juni 2020 Denne skal jeg følge med på. Er helt lik som deg. Syns det er kjempekoselig med besøk men det er nok med 2-3 dager. Men feil og feil. Vi er alle forskjellig. Jeg syns forskjellene bør respekteres og at alle tilpasser seg hverandre. Og er man mange så syns jeg man bør være nøye på å ikke la egne ting ligge rundt omkring. Ikke alle er enig og syns det er for «strengt». Men for meg handler det om å respektere hverandre og både gi og få. Så blir det også lettere at besøket varer lenger. Men er det deres hytte eller er det felles hytte? For alternativet er vel å være der så lenge som dere syns det er Ok, og så reise. Er det et alternativ at barna sover i telt i hagen? Kan man oppbevare en del av bagasjen i bilen? Alt må jo ikke tas med inn. 1
rampeguri Skrevet 29. juni 2020 #3 Skrevet 29. juni 2020 Sliter med litt av det samme. Min løsning er å heller ta flere kortere opphold på hytta (bor ikke langt unna) eventuelt finne på noe på dagtid som bare inkluderer meg selv evnt meg og ungene. I tillegg har familien begynt å skjønne at jeg har behov for å trekke meg unna litt innimellom så hender jeg trekker meg litt tilbake på soverommet på dagtid også 1
Daraya Skrevet 29. juni 2020 #4 Skrevet 29. juni 2020 Kommer jo litt an på hvem som eier hytta og hvor stor den er. Generelt vil jeg si at gjester ikke burde være der lengre enn 3 dager, kanskje 5 hvis det er lang reisevei. Er det felles hytte ville jeg uansett ikke vært der lengre enn 4-5 dager, kan ikke regne med å ha den til eget bruk hele ferie. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #5 Skrevet 29. juni 2020 Turer ut med kun kjernefamilien! Eller at noen passer barna mens du og mannen reiser ut alene. Det å lage seg pusterom er det eneste som fungerer. Og alkohol, hehe Anonymkode: 679ae...8a3 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #6 Skrevet 29. juni 2020 Vi har en familiehytte og jeg opplever også at det kan bli litt slitsomt med mye folk rundt til enhver tid. Jeg er alene med mine to barn og vi planlegger noen ekspedisjoner bare vi 3. Vi skal både på lengre turer på dagtid, men ofte går vi kveldstur, tar et kveldsbad. Spiller noe ute eller gjør noe for oss selv. Dette setter både barna og jeg pris på og det gir oss et pusterom og mulighet til å snakke om ting. Anonymkode: 55a39...f60 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #7 Skrevet 29. juni 2020 Lag en vaskeliste eller bestem hvem som er ordensmann. F.eks. på mandag har Kari og Per ansvaret for matlaging og oppvask, på tirsdag har Kåre og Anne har ansvaret, osv. Vi har suksess med å sette opp telt i hagen og la ungene sove der. De synes det er kjempespennende, og vi voksne får sitte litt i fred om kvelden. Eller mannen min og jeg kan gå oss en kveldstur alene. Anonymkode: fbfd8...00a 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #8 Skrevet 29. juni 2020 Jeg eier en hytte med mine to søsken, vi har avtalt at vi har 10 dager med hytte hver i ferien. Heldigvis tar vi ikke ferie samtidig. Hytta er relativt stor og det er plass til alle samtidig der (inkl. våre egne familier), men orker ikke å tilbringe hele ferien min med slekta😅 Anonymkode: 38e1f...8a2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå