AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #1 Skrevet 29. juni 2020 Jeg var innom lekebutikken for å kjøpe en rangle til min baby. Babyen er 3 mnd og må begynne å øve på gripe. Ble sjokkert over hvor mye babyleker koster. En rangle kostet mellom 199-299 kr, her snakker vi liten enkel leke. Er det mulig?! Eller var jeg i en ekstrem dyr lekebutikk? Kan lite om barneleker, en stund siden jeg var barn og har ingen yngre søsken. Hva gjør dere småbarnsforeldre? Dette blir sinsykt dyrt etterhvert de større lekene kostet mellom 600-900 kr (lekebiler, brannbiler og helikoptere). Anonymkode: bd497...c20 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #2 Skrevet 29. juni 2020 Kjøpet brukt, ønsker dem til jul og bursdag. Anonymkode: afd49...321 32
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #3 Skrevet 29. juni 2020 Ja, de koster å få barn. Bare vent til dem blir eldre!!😱men over til det du spurte om, mine barn ønsker seg leker til bursdag/jul, og man kan komme over gode tilbud samt følge med på finn og fb om noen selger brukt. Anonymkode: 8123c...63b 5
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #4 Skrevet 29. juni 2020 Kjøper det meste brukt. Første leveår hadde ungen 2-3 leker. Brukte krakker, gryter, bøtter og diverse som "trening" for å heise seg opp og å gå med støtte etterhvert. 3. leveåret ble det masse utgifter pga flere utskiftninger (vokste plutselig over 10cm på 2-3 måneder), diverse leker og hobbyutstyr. Men nå tror jeg vi har det meste for 1-2 år fremover. Kjøper det meste på salg, finn og til vanlig pris en sjelden gang i blant. Har også funnet mye bra på Ikea. Anonymkode: 45b69...27a 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #5 Skrevet 29. juni 2020 Ja, det er helt utrolig dyrt. Spesielt babyleker, vil jeg si. I min by, Trondheim, finnes det knapt lekebutikker igjen. BR leker har gått konkurs (noen av lokalene er tatt over av små butikker med dårlig og dyrt utvalg som trolig også går konk om kort tid), ToysRUs likeså. Da må man nesten på nettet for å handle, eller besøke en bokhandel, som har stadig økende utvalg av leker. (Etter hvert blir barna uinteresserte i leker. Da er det bare ipaden som gjelder. Mine barn ønsker seg heller en 50-lapp til å bruke på Robucks i Roblox-spillet enn en fysisk gave når de har vennebursdag) Anonymkode: 2eeb8...1fd 4
Brunello Skrevet 29. juni 2020 #6 Skrevet 29. juni 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var innom lekebutikken for å kjøpe en rangle til min baby. Babyen er 3 mnd og må begynne å øve på gripe. Ble sjokkert over hvor mye babyleker koster. En rangle kostet mellom 199-299 kr, her snakker vi liten enkel leke. Er det mulig?! Eller var jeg i en ekstrem dyr lekebutikk? Kan lite om barneleker, en stund siden jeg var barn og har ingen yngre søsken. Hva gjør dere småbarnsforeldre? Dette blir sinsykt dyrt etterhvert de større lekene kostet mellom 600-900 kr (lekebiler, brannbiler og helikoptere). Anonymkode: bd497...c20 Lekene er en bagatell når det gjelder kostnader ved å ha barn. 13
LoppeLiten Skrevet 29. juni 2020 #7 Skrevet 29. juni 2020 Leker koster og ikke noe vi kjøper ofte. Hos oss får de et godt gavedryss til jul også får de en tur i lekebutikken i sommerferien, da får de bruke maks 1000 kr hver, ellers må de bruke egene penger hvis de drømmer om noe. Vi kjøper gjerne brukte leker og oppfordrer familien til det samme. Trenger du noen baby leker, send meg en pm, mulig jeg kan finne noen vi er ferdige med. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #8 Skrevet 29. juni 2020 Leker til barn under 3 år er dyre i forhold til størrelse p.g.a de strenge reglene for hvilke materialer de kan lages av og div sikkerhets tester o.l. leker til barn over 3 år er det vel stort sett merkevaren du betaler for.. Anonymkode: 49435...9bd 8
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #9 Skrevet 29. juni 2020 Kjøper noe brukt..Men for å være ærlig så er ikke problemet med leker at det er før dyrt, men at du faktisk ender opp med for MYE leker.. Jeg prøver å holde antallet nede, men med 2 barn blir det masse. Bursdager og jul...vanskelig å unngå. Særlig med nr 2, som egentlig ikke hadde trengt nye leker fordi han har leker fra storebror. Men jeg skjønner jo at familie vil gi han gaver Anonymkode: a3c92...3ae 10
youcancallmejune Skrevet 29. juni 2020 #10 Skrevet 29. juni 2020 De trenger ikke så mange leker den første tiden. Så er det bare å ønske seg leker til jul og bursdager, og gjerne arve eller låne aldersriktige leker når det er mulig. Når man får barn nummer to eller tre har man loftet fullt og trenger ikke å kjøpe noe som helst. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #11 Skrevet 29. juni 2020 Brukt, finn, salg, ønskeliste. Videre: Barn er kreative og fantasifulle. De kan i utgangspunktet leke med det meste, så man trenger ikke overflod av leker, bare være litt kreativ selv :) Anonymkode: 810c9...cfa 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #12 Skrevet 29. juni 2020 Leker er vel noe av det vi har brukt minst penger på til barnet. 😛 Det flyter over av leker her selv om han bare har fått til bursdag og jul. Anonymkode: afa32...48e 4
Snedig Skrevet 29. juni 2020 #13 Skrevet 29. juni 2020 Babyleker er kanskje litt dyrt, men leker til eldre barn synes jeg egentlig er billig hvis man ikke kjøper «merkeleker». og ikke kjøp så mye rangler osv. Det mest populære vi kjøpte var en sånn kjede av plastringer som kan festes sammen, tror den kostet 99kr. Ellers så var egentlig det mest populære alt annet en leker...sleiver bakebollen, en sokk eller en liten eske. Bruk fantasien. Søstrene grene har mye sånt dill til barnerommet som er ganske billig. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #14 Skrevet 29. juni 2020 Det verste er jo at leker brukes lite så fort barnet skjønner hva foreldre og søsken liker - fjernkontroll, telefon, iPad, PC, aviser, alt som ligger på sofabordet eller storesøskens leker får gjennomgå mer enn babylekene her iaf 🤣 Som nevnt over her: leker er en bagatell mot hva det koster å ha barn, og det holder ofte med jul/bursdag og Evt bruktkjøp. Blir MYE dyrere når de begynner med aktiviteter/medlemsutgifter og må ha klær, ytterklær, sko, langrennsutstyr, slalåmutstyr, rulleskøyter, skøyter, sykler, sparkesykler, vanngevær, dyre fotballsko osv osv osv etterhvert samtidig som de vokser som uvær 😅 Lær deg å kjøpe brukt først som sist eller finn noen du kan arve en grunnpakke av er mitt beste tips. Det er ikke tull å si at barn blir dyrere med alderen... Anonymkode: 4848b...5c1 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #15 Skrevet 29. juni 2020 Barnløse tanter og onkler med høy inntekt er gull verd 😉 Anonymkode: ca897...218 7
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #16 Skrevet 29. juni 2020 Barn trenger ikke masse leker. De kan dessuten ønske seg det til bursdager, jul osv. Barn har altfor mye leker. Barn under to år spesielt har større glede av å rote i kjøkkenskuffene enn å leke med en eller annen plastleke. Anonymkode: 40bf0...69f 5
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #17 Skrevet 29. juni 2020 Finn.no er din beste venn - det finnes ingen grunn til å kjøpe nytt. Det du bør gjøre er å ligge litt i forkant. Dersom du bryr deg om design/materialvalg/merke/modell så er det én ting som gjelder: Du skal ikke lete etter det barnet trenger NÅ, men det barnet trenger om en stund. For det tar fem sekunder å få tilslaget på f.eks en gåvogn på finn, men dersom du ønsker at gåvognen skal være fra Brio, ha en bestemt farge og være billigst mulig så er det lurt å ha litt god tid. Anonymkode: 17db8...f11 3
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #18 Skrevet 29. juni 2020 Vi fekk mykje i gåve. Angra på at eg kjøpte så mykje sjølv, både av klede og leiker. (Luksusproblem) Anonymkode: 50e11...48c 4
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #19 Skrevet 29. juni 2020 Vent til den håpefylle må ha utstyr til hobbyene som tenåring, hest til 40.000 i startpris og så 10.000 i mnd faste utgifter, konfirmasjon, bil og/eller lappen, klær, woho barn ER DYRT! Anonymkode: a0bb3...9ca 2
AnonymBruker Skrevet 29. juni 2020 #20 Skrevet 29. juni 2020 Hmm, jeg kjøpte en lekehund barnet kan «gå tur» med og en ball til en venninnes barn i går. Det kostet meg litt over 200,-. Kanskje butikken du var på var veldig dyr? Anonymkode: c3b3f...9f7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå