Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leier hos et ektepar der jeg bor i leiligheten under. Hver dag etter jobb er han utenfor og skal snakke med meg. Om jeg får besøk, eksmepel at jeg skal bli hentet og besøket venter i bilen sin nedi veien, går han ned til bilen for å høre hvem de er. Når jeg har med meg noen i bilen og går ut skal han komme ned til oss og spørre hvem det er. Om jeg er borte fra jobb spør han «er du syk idag? Har du vært syk denne uken?». Holder på å klikke. Føler jeg ikke kan eksempel ha gutter på besøk da han kommer til å begynne å snakke me de og spørre hva de skal. Har jeg lov å si ifra her eller overreagerer jeg? Kjennes ut som jeg ikke har privatliv lengre 

Anonymkode: e3056...f8b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke du har et annet valg enn å flytte...

Anonymkode: a774f...2bb

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke du har et annet valg enn å flytte...

Men kan jeg si ifra til utleier at jeg syns det blir mye? Før ringte han på døren flere ganger i uken for å gi helt teite beskjeder men dette sa jeg fra om 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Han gjør jo ikke noe ulovlig ved å snakke med de som er på eiendommen hans, så her må du nok flytte, ja.

Anonymkode: 92bd3...cc3

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han gjør jo ikke noe ulovlig ved å snakke med de som er på eiendommen hans, så her må du nok flytte, ja.

Nei men det er jo sosiale normer for hva som er innenfor. Om jeg er sykemeldt med depresjon syns ikke jeg han har noe med det

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig kan du ta det opp med han, men tror du det vil hjelpe?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke normalt :sjokkert:

Anonymkode: 8cb25...e59

Skrevet

Du må si ifra! Rett ut!

AnonymBruker
Skrevet

Du må si det rett ut, tror jeg. Si at du føler han blander deg inn i privatlivet ditt, og at han oppfører seg som en far som skal legge seg opp i hvem du er rundt, hva du gjør og hvem som kommer på besøk. Si at om det ikke slutter blir du nødt til å flytte. Kanskje han ikke er klar over hvor innpåslitne han er

Anonymkode: 81f23...bf1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er unormalt å ikke rett av han og opptre slik mot deg. Som husvert så har ingen rett til å vite hva du gjør 24/7.. Husverten min har aldri spurt meg om hvem jeg har besøk av eller når besøket mitt kommer etc. Ikke stiller husverten spørmåler om hvorfor jeg er syk eller hvor lenge jeg har vært syk. Stiller heller ikke spørmål til mine besøkere eller venner som er innom. Jeg er glad for at jeg har en husvert som viser godt folkeskikk og respektere andres privatliv etc. Løsningen din er at enten så sier du klart ifra eller så får du flytte.

Anonymkode: 3f414...caa

• Liker 3
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om man er så nysgjerrig vedrørende hvem som går inn og ut av eiendommen sin så kan man rett og slett ikke bedrive utleie av sokkel-/hybelleilighet. 

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...