Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som lever på 1200 kalorier når dere skal ned i vekt? Hvor høye er dere og hva veier dere? Jeg er 165 cm og 96 kg, men jeg er veldig stillesittende i en god stund fremover pga et vondt kne. Jeg går ikke ned i vekt om jeg logger på typ 1800 kcal.

Fikk dere raske resultat? 

Jeg er så innmari lei v å være overvektig, gråter meg i søvn. 

Anonymkode: 38417...865

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du går ned i vekt så lenge du ligger lavere enn du forbrenner. Gå en ekstra tur og du kan fint ligge på 1500-1800 kalorier og fortsatt gå ned i vekt. 

Det er dessverre ikke lov til å diskutere kaloriinntak under 1500 kcal så tråden kommer nok til å bli stengt. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Prøv å legg deg litt lavere på kaloriinntaket. Jeg ville prøvd 1700 kalorier først. Dersom du ikke går ned i løpet av et par uker kan du prøve 1600 kalorier. 1200 kalorier er altfor lite når du veier så mye. Etterhvert som du går ned i vekt må du jo redusere kaloriinntaket enda mer. Det blir tøft om du plutselig må ligge på under 1000 kalorier hver dag for å gå ned i vekt. 

Noen spørsmål.. Hva spiser du egentlig? Er du sikker på at du ikke får i deg ekstra kalorier? Det er massevis av kalorier i maragrin og olje som man jo ofte steker mat i f.eks. Er maten veldig salt? Salt binder vann i kroppen. Spiser du mat med mye karbohydrater? Mange sliter med å gå ned i vekt når de spiser slik mat. Går du på en spesiell diett? Hvis ikke, har du vurdert å prøve det? Det er så mange som har fått svært gode resultater med lavkarbo f.eks. Eller hva med periodisk faste? Det finnes mange varianter av periodisk faste. Kan det evt. være noe for deg?

Du sier du er mye stillesittende pga. vondt kne. Det er litt kjipt, men ingen unnskyldning for å ligge på sofaen hele dagen. Gjør aktiviteter som ikke belaster kneet. Du kan fint kan trene overkroppen selv om kneet er vondt. Alt er bedre enn ingenting. 

Selv startet jeg på 1800 kalorier (jeg hadde samme vekt som deg, men er 10 cm lavere). Gikk ned 1 kg i  uka i snitt de første månedene. Noen uker gikk jeg ned 0,5 kg, andre uker 1,5 kg. Jeg var aktiv fra dag en. Nå, ett år senere, veier jeg litt over 60 kg. Kaloriinntaket ligger på ca. 1500 kalorier. Går fortsatt ned i vekt. Verdt å nevne at jeg er ganske aktiv. 

Anonymkode: c76c1...429

Skrevet

Kjære trådstarter,

Denne tråden stenges, da den bryter med retningslinjene for dette rommet.

* Innlegg og tråder med spørsmål og/eller diskusjon om inntak av mindre enn 1500 kalorier, vil bli stengt i henhold til Helsedirektoratets anbefalinger herViser også til deres kilde her (side 187).

Edie, adm.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...