Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg har en samboer som jeg har vært sammen med i rundt 3 år. Han har begynt å få kulemage. Ting er ikke krise enda, men finnes det en pen måte å si at han bør passe seg slik at magen ikke blir enda større? Virker som om alt fettet setter seg rundt magen. Så nå ser han ut som han er gravid. 

Anonymkode: 91ce0...72a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sa «ser du har fått en liten øl mage i det siste» også lo jeg litt etterpå 😁 

Anonymkode: 34b95...d80

• Liker 5
Skrevet

Stryk på den og spør om ikke dere skal ta en joggetur sammen 😁 Funket for naboen min 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Altså, mest sannsynligvis ser han det selv også😅 hadde ikke gidda å tatt opp en seriøs samtale ang en ølmage🤣

Anonymkode: 92871...ec1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Mas, mas, mas. Er ikke godt for noe. Samboer brukte å klage på magen min men har gradvis sluttet. Jeg gikk rett i skapet og åpnet en pose potetgull hver gang hun maste om magen, virker som det funket.

Anonymkode: e234a...ae9

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mas, mas, mas. Er ikke godt for noe. Samboer brukte å klage på magen min men har gradvis sluttet. Jeg gikk rett i skapet og åpnet en pose potetgull hver gang hun maste om magen, virker som det funket.

Anonymkode: e234a...ae9

😄

AnonymBruker
Skrevet

Ville du likt det om han kritiserte kroppen din? 

Anonymkode: 4405a...eb6

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Går an å spørre om dere skal trene sammen, spise sunnere etc. 

Obs: stor mage trenger ikke være fett, kan være luft, vann i kroppen etc. I så fall kan det muligens hjelpe å kutte ned på salt, kullsyreholdig drikke mm.

Anonymkode: e4dba...9af

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Hei, jeg har en samboer som jeg har vært sammen med i rundt 3 år. Han har begynt å få kulemage. Ting er ikke krise enda, men finnes det en pen måte å si at han bør passe seg slik at magen ikke blir enda større? Virker som om alt fettet setter seg rundt magen. Så nå ser han ut som han er gravid. 

Anonymkode: 91ce0...72a

Foreslår at du gir faen i å kommentere andres kropp.

Anonymkode: c0a36...466

• Liker 4
Skrevet

Er vel ingen fin måte å si det på.

Spørsmålet er vel heller, hvorfor har du lyst å si det til mannen din?

Er du bekymret over personen? Er han ikke lykkelig og tar lite vare på seg selv kanskje? Eller er det fordi du synes noe om det? Forandrer det noe for din del?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Så det er greit dere damer kritisere menn bare vent.  Når du får barn og blir bare sjukkere og sjukkere deretter holder du kjeft når mannen sier ‘burde du ikke ta en joggetur å bli kvitt den store rumpe di?’

Anonymkode: 1fe95...5b2

AnonymBruker
Skrevet

I et helseperspektiv er det viktig og riktig å være bevisst på kroppens utvikling. Jeg antar dere begge er unge, ca 25 - 35? I denne alderen begynner kroppen å kreve mer for å holde seg i form. Hvordan er det med din egen kropp? Kanskje du kan snu det til et prosjekt sammen? "Jeg tenkte vi kunne begynne å trene. Føler at kroppen min trenger det" Trene kan være så mangt - melde dere inn på treningssenter, begynne å gå turer (helst litt tunge toppturer), sykle osv. For hans del, må det nødvendigvis inn noen øvelser for mage og rygg. Men det har kanskje du også godt av? Å være to er også en god motivasjonsfaktor. Da presser dere hverandre, når sofaen kaller.

Anonymkode: ec99f...785

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I et helseperspektiv er det viktig og riktig å være bevisst på kroppens utvikling. Jeg antar dere begge er unge, ca 25 - 35? I denne alderen begynner kroppen å kreve mer for å holde seg i form. Hvordan er det med din egen kropp? Kanskje du kan snu det til et prosjekt sammen? "Jeg tenkte vi kunne begynne å trene. Føler at kroppen min trenger det" Trene kan være så mangt - melde dere inn på treningssenter, begynne å gå turer (helst litt tunge toppturer), sykle osv. For hans del, må det nødvendigvis inn noen øvelser for mage og rygg. Men det har kanskje du også godt av? Å være to er også en god motivasjonsfaktor. Da presser dere hverandre, når sofaen kaller.

Dette hørtes litt memorisert ut. Har du skrevet dette noen ganger før?

Anonymkode: 9bc30...7db

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så det er greit dere damer kritisere menn bare vent.  Når du får barn og blir bare sjukkere og sjukkere deretter holder du kjeft når mannen sier ‘burde du ikke ta en joggetur å bli kvitt den store rumpe di?’

Anonymkode: 1fe95...5b2

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er ikke jeg TS, men det er mange damer som holder seg slanke og trener selv om de har fått barn. Mannen min og jeg kan begge gjøre hverandre oppmerksom på det når det har blitt litt for mye sjokolade i det siste, da tar vi tak i det lenge før det har blitt synlig på kroppen. Ikke noen big deal. I et parforhold handler det om å stå sammen i tykt og tynt, og det må være lov å snakke om det som er litt ubehagelig også. Det er jo ikke sunt å få ølmage. 

Anonymkode: 10b00...105

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
35 minutter siden, MarieLo skrev:

Er vel ingen fin måte å si det på.

Spørsmålet er vel heller, hvorfor har du lyst å si det til mannen din?

Er du bekymret over personen? Er han ikke lykkelig og tar lite vare på seg selv kanskje? Eller er det fordi du synes noe om det? Forandrer det noe for din del?

Jeg ville sagt det til min mann hvis han hadde fått en liten ølmage. Det er jo ikke gunstig for helsen, og det er heller ikke noe man ønsker han skal bygge videre på slik at det blir en stor ølmage. 

Anonymkode: 10b00...105

• Liker 3
Annonse
Skrevet

Å late som ingenting er vel neppe et godt alternativ. Det er jo ikke akkurat som den kulemagen kommer til å forsvinne av seg selv.

Et alternativ til å si noe er å innføre sunnere kosthold, mer eller mindre i smug. Fjern alle usunne alternativer fra skap og kjøleskap.

• Liker 1
Skrevet

Jeg pleier å stryke han på magen og spørre hvor mange måneder på vei han er. Kanskje han tar hintet. 😂

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lagt på meg litt pga sykdom og inaktivitet, han har lagt på seg fordi han har passet på meg ig vært lite aktiv. Jeg sa til han at jeg trengte en my shorts da de andre var litt trange, og spurte samtidig om han trengte noe nytt🤣

Anonymkode: afb3b...91d

AnonymBruker
Skrevet

Samboeren min beskyldte meg for å krympe arbeidsbuksene hans. Han måtte ha noen nye. Han sa til kontordama på jobben at jeg hadde krympa buksene hans. Han fikk beskjed tilbake at det var nok han som hadde lagt på seg. Han ble noe snurt. Men det gikk opp for han, når han prøvde turbuksa si. At han hadde lagt på seg. Jeg fikk forøvrig en unnskyldning.😌🤭

Anonymkode: 09045...f1d

• Liker 3
Skrevet

Det er jo helt greit å si at du begynner å få mage. Som partner er bekymret for den andres helse. 

Hvis man i et forhold ikke kan snakke om noe sånt, så lykke til. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...