Gå til innhold

Forum for folk med angst/depresjon...?

Fremhevede innlegg

Gjest humørsyk
Skrevet

Noen som vet om det finnes noe forum for folk med angst/depresjon...?

Takknemlig for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Goggle forum + angst. Der er litt forskjellig å velge imellom

Gjest gjest1
Skrevet

Hmm... tror det finnes noe på www.thefarm.nu. Du kan se på www.sol.no og gå inn på debatt. Kanskje det ligger noe der.

Og siden www.deppa.com kan kanskje ha noe også.

Vet ikke om jeg hjalp deg noe. Er ikke så bevandra på slike sider lenger.

Gjest gjest1
Skrevet

www.doktoronline.no har et psykiatri-forum hvor en psykiater svarer gratis på utvalgte spørsmål.

Men...du skal være veldig forsiktig på slike fora. Ofte kan det virke mer nedbrytende enn oppbyggende. Hold det i hvert fall unna destruktive diskusjoner. (Slik er doktoronline bra, der slettes ukonstruktive tråder, pluss at det er en psykiater der)

Gjest dill dall
Skrevet

Håper du finner et forum du vil trives i.

Har selv slitt endel med angst.

Noen ganger er det godt å dele erfaringer med andre, mens andre ganger kan det være greit å ha fokus på andre ting. Som feks. hobby.

Selv om du må jobbe for å bli kvitt angsten/depresjonen, så er det greit å finne et fristed hvor du ikke fokuserer/jobber med angsten/depresjonen.

Men det forutsetter at du klarer å få fokus over på noe annet, det kan jo være vanskelig i seg selv.

Ønsker deg lykke til og håper du finner ut av det. :trøste:

Gjest Spacegirl
Skrevet

Hvis du søker i Google finner du nok masse, både norske og utenlandske. Jeg har ikke vært borti noen norske, men var tidligere på flere utenlanske. Men etter min erfaring ble det veldig nedbrytende, for det fokuseres ofte kun på sykdommen og det negative. Så derfor var jeg nødt til å kutte ut slike fora for å ha en sjans til å bli frisk. Men selvfølgelig, det kan sikkert oppleves positivt for andre, alle er forskjellige. Du får dele opplevelser, gleder og sorger rundt sykdommen og du slipper å sitte alene med alle tankene :)

Gjest anti deppa
Skrevet

Gå for alll del ikke inn på deppa.com.

Der sitter det bare en gjeng med selvmedlidende fjortiser som slåss om størst oppmerksomhet.

Jeg vil dø..alt er så fælt! Nå kutter jeg meg! osv osv.

Ikke noe for seriøse folk iallefall, og svært nedbrytende.

Det skulle stått advarsel med rød skrift over hele forumet.

Skrevet
Gå for alll del ikke inn på deppa.com.

Der sitter det bare en gjeng med selvmedlidende fjortiser som slåss om størst oppmerksomhet.

Jeg vil dø..alt er så fælt! Nå kutter jeg meg! osv osv.

Ikke noe for seriøse folk iallefall, og svært nedbrytende.

Det skulle stått advarsel med rød skrift over hele forumet.

Det er ikke sant. Selv om det selvfølgelig er mange selvdestruktive som betror seg der, så får man masse trøst av sine likesinnede. Jeg tror det hjelper mange. Men man skal være forsiktig med å henge der for mye tror jeg, jeg gidder nesten ikke lenger. Det blir litt for trist å lese om alle, nå som jeg begynner å få det bedre.

www.pratekompaniet.no tror jeg har noen rom om psykiatrirelaterte ting, forresten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...